کد خبر: ۴۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 19 May 2017
تابناک / در واپسین روزهای اردیبهشت 96 ، زیر پوست شهرها و روستاهای استان گیلان تب و تابی از جنس امید و انتظار دیده می شود؛ مردان و زنانی که یک به یک یا چند به چند، از راه می رسند تا انگشتانشان را به جوهر تعهد و مسئولیت رنگین کنند.

بعد از ظهر آدینه 29 اردیبهشت، محل های اخذ رأی در شهرها و روستاهای گیلان همچنان شاهد حضور پیر و جوان ، زن و مرد ، فرهنگی و کاسب ، هنرمند و صنعتگر ، کارگر و کشاورز، استاد و دانشجو است .
 
ساکنان رشت ، شهر خلاق خوراکی ها ، انزلی دیار دریا و بندر، لاهیجان و باغ های سبز چای ، منجیل شهر انرژی و توربین های بادی ، آستانه اشرفیه بارگاه سید جلال الدین اشرف و زادگاه استاد محمد معین ، رودبار و زیتون زارانش ، فومن شهر مجسمه ها و کلوچه های شیرین و شعر شیون و طنز گل آقایی، ماسال و چشم اندازهای زیبایش و آستارا ، شهر تجارت و اکسیر شعر فرانو و تالش دیار دلیران و شهر به شهر و روستا به روستای گیلان زمین، سرشار از شور و آرزوی بهروزی وطن در محل های اخذ رأی است.
جوان با نشاط و آراسته ، بعضی سالخورده و حتی ناتوان از ایستادن، شماری با در دست یا در آغوش داشتن فرزندان کوچکشان و عده ای با مدد رساندن به پدر ، مادر یا خویشاوند پیرشان اما همگی با یک هدف و آن هم مشارکت در تعیین سرنوشت آمده بودند.
عکاس خبری یکی از رسانه ها که از صبح جمعه در محل های اخذ رأی شهر رشت حاضر بوده، از حضور چشمگیر مردم در انتخابات گفت.
وی اظهار کرد که از ساعت هشت صبح تا پس از ظهر، شاهد حضور مردمی از هر قشر و طبقه و میزان تحصیلات در محل های اخذ رأی بوده است .
کارمند یکی از اداره های شهر رشت نیز که امروز به مناسبت انتخابات در محل کار خود حاضر بوده، گفت: از صبح چند بار برای رأی دادن به شعبه های اخذ رأی اطراف محل کارم شامل یک اداره، دو مدرسه و یک مسجد مراجعه کردم ولی ازدحام، به قدری زیاد بود که در انتظار خلوت شدن بازگشتم.
آنان که برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان و با امید به فردای بهتر برای فرزندانشان آمده اند تا هم رییس جمهوری ایران عزیزشان و هم اعضای شورای شهر و روستایشان را انتخاب کنند؛ فارغ از گرایش هایشان به فرد خاصی برای ریاست جمهوری و شورای شهر، همگی در یک چیز مشترکند و آن امید به آبادانی میهن و آسایش مردم پای صندوق های رأی است.
امیدهایشان همچون حضورشان گرم و پر فروغ و آرزوهای خوبشان مستجاب باد .
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رأی گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار