جزئیات تعطیلی مدارس استان‌های مختلف کشور در ۳۰ اردیبهشت‌ماه
تابناک گیلان / با توجه به استقرار شعب اخذ رأی انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه در برخی مدارس کشور، مسئولان استانی تصمیم به تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌ها گرفتند.
کد خبر: ۴۲۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 19 May 2017
تابناک گیلان / با توجه به استقرار شعب اخذ رأی انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه در برخی مدارس کشور، مسئولان استانی تصمیم به تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌ها گرفتند.

در حالی انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شور و حضور گسترده مردم در جریان است که وضعیت تعطیلی یا دایر بودن مدارس به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها واگذارشده است.

پیش‌ازاین مسئولان امر در مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده بودند: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارسی که حوزه رأی‌گیری هستند در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت به مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها واگذار شده است.

آذربایجان شرقی

نادر فکورنیا مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهرهای بزرگ استان در روز شنبه تا حدود زیادی قطعی است اما در مورد شهرهای کوچک و روستاها و... تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امتحانات نهایی مدارس نیز از دوم خردادماه آغاز می‌شود، مشکل خاصی دراین‌باره نخواهیم داشت و امتحانات داخلی مدارس نیز لغو و به‌روز دیگری موکول خواهند شد.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از معلمان و فرهنگیان در حوزه‌های انتخابی مختلف حضور خواهند داشت، و بیش‌تر عوامل برگزاری انتخابات همکاران آموزش‌وپرورش هستند، هم مدارس حوزه انتخابی و هم مدارس غیر حوزه انتخابی تعطیل خواهند شد.

وی اعلام کرد: خبر رسمی تعطیلی مدارس به‌صورت دقیق در روز جمعه توسط رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

اصفهان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: فردا همه مدارس استان اصفهان در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

محمدحسن قائدی‌ها ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان اصفهان به‌عنوان شعبه اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است و تعداد زیادی از همکاران به‌عنوان عوامل اجرایی و نظراتی در برگزاری انتخابات فعالیت دارند با موافقت استاندار اصفهان، تمام واحدهای آموزشی در استان اصفهان روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح شهر اصفهان درگیر برگزاری این دوره از انتخابات هستند.

اردبیل

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل از تعطیلی مدارس استان در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه به دلیل برگزاری انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا خبر داد.

احمد ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دلیل برگزاری انتخابات در تعدادی از مدارس، نسبت به تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: با توجه به‌احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات و فعالیت مدارس شعب اخذ رأی تا پاسی از شب، این تصمیم‌گیری بر اساس تجمیع نظرات مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در انتخابات پیش رو مدارس، فرهنگیان و دانش آموزان رأی اولی نقش کم‌نظیری ایفا کرده‌اند.

ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

علی بیرانوند اعلام کرد: تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

تهران

به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در برگزاری انتخابات و بهره‌گیری از فضای آموزشی تمامی مدارس شهرتهران شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۶ تعطیل است.

علیرضا کمرئی، مدیرکل آموزش و پرورش تهران و عضو هیات اجرایی انتخابات شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم شریف تهران در انتخابات و تمدید زمان رای گیری و طولانی شدن زمان شمارش آرا و همچنین بهره گیری از فضا های آموزشی و مشارکت گسترده فرهنگیان در برگزاری انتخابات تمامی مدارس شهرتهران در همه مقاطع تحصیلی، شنبه سی ام اردیبهشت ماه ۹۶ تعطیل است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هم گفت: همه مدارس شهرستان های استان تهران شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

همه مدارس آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل استعبدالرضا فولادوند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخابات و اعلام نظر رییس شورای آموزش و پرورش مناطق شهرستانهای استان تهران و مدیر مناطق همه مدارس آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

وی افزود: ملت ایران امروز افتخار آفریدند و گزارش های رسیده از همه مدارس شعب اخذ رای در شهرستان های استان تهران نشان دهنده حضور زن و مرد، پیر و جوان و اقشار گوناگون مردم به صورت آگاهانه پای صندوق های رای حکایت دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اضافه کرد: امروز چشم تمام جهان به انتخابات ایران اسلامی است و قهرمان اصلی این حماسه مردم هستند که به بهترین شکل حماسه آفریدند.

وی از همکاری آموزش و پرورش با ستاد انتخابات در تمام شهرستان ها اظهار داشت: فرهنگیان افتخار دارند که نقش اساسی در این جشن بزرگ ملت دارند.

خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و شمارش آرا تمامی مدارس خراسان جنوبی روز شنبه تعطیل خواهد بود.

 عباس لامعی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و شمارش آرا در برخی از مدارس، تمامی مدارس استان خراسان جنوبی فردا شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار رای اولی امسال به پای صندوق های رای می روند، گفت: ۸۵درصد فرهنگیان خراسان جنوبی در امر برگزاری انتخابات در استان خراسان جنوبی همکاری دارند.

خراسان رضوی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: مدارس شعب اخذ رأی در سطح استان فردا تعطیل است.

علیرضا کاظمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۳۵ مدرسه در سطح استان به‌عنوان شعبه اخذ رأی فعال‌شده‌اند و رأی‌گیری در آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: از مجموع مدارس شعب اخذ رأی، هزار و ۵۴۶ مدرسه در شهرستان‌های خراسان رضوی و ۶۸۹ مدرسه هم در شهرستان مشهد قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن روند شمارش و جمع‌بندی آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، مدارس شعب اخذ رأی شنبه تعطیل است.

کاظمی خاطرنشان کرد: این مسئله توسط روسای ادارات مناطق آموزش‌وپرورش به مدارس شعب اخذ رأی اعلام‌شده است.

خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: احتمال تعطیلی مدارسی که به‌عنوان شعبه اخذ رأی انتخاب‌شده‌اند وجود دارد، اما هنوز دراین‌باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

براتعلی حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اختیار تعطیلی مدارس برای روز بعد از انتخابات در مناطق روستایی و شهری بر عهده مدیران و روسای مناطق با هماهنگی فرمانداران و بخشداران است.

وی بابیان اینکه برخی مدارس روستایی و شهری استان شعب اخذ رأی هستند، تصریح کرد: در زمان پایان رأی‌گیری، وضعیت بررسی می‌شود و در صورت لزوم تعطیلی مدرسه یا مدارس خاصی که نیاز باشد، اعلام می‌شود.

سیستان و بلوچستان

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: تلاش شده در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده امتحانی برای دانش‌آموزان استان در نظر گرفته نشود، اما هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به‌به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه و با توجه به ایام امتحانات دانش آموزان سعی شده در روزهای شنبه و یکشنبه برای دانش آموزان امتحانی در نظر گرفته نشود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت در سیستان و بلوچستان تعطیل نیست، افزود: البته برای فرهنگیانی که در شعبه اخذ رأی حضور دارند در روز شنبه استراحت در نظر گرفته‌شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین در مدارسی که شعب اخذ رأی در آن‌ها استقرار دارند نیز عوامل اجرایی مدارس، پاسخگوی مراجعین خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تا حتی‌المقدور از برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات داخلی در روز شنبه اجتناب شود، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که برای روز شنبه برنامه‌ریزی و اعلام قبلی صورت گرفته است، این امتحانات باقوت خود برقرار است.

وی ضمن دعوت از جامعه بزرگ فرهنگیان برای حضور پرشور در انتخابات، تصریح کرد: امتحانات هماهنگ کشوری در روز یک‌شنبه نیز به روال معمول خود برگزار می‌شود .

قزوین

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین از تعطیلی مدارس استان در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

سالار قاسمی دراین‌باره اظهار کرد: با  توجه به همکاری اکثر فرهنگیان شاغل در مدارس با مجریان برگزاری انتخابات و نیز ادامه شمارش آرا در  مدارسی که به‌عنوان شعبه اخذ رأی انتخاب‌شده‌اند، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه نوبت صبح و عصر تمامی مدارس مقاطع  ابتدایی و متوسطه استان قزوین تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به‌احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات و فعالیت مدارس شعب اخذ رأی تا پاسی از شب، این تصمیم‌گیری بر اساس تجمیع نظرات مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها انجام‌شده است.

کرمانشاه

تمامی مدارس استان کرمانشاه به دلیل برگزاری انتخابات در اکثر مدارس استان، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل خواهند بود.

بنا به اطلاعیه اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه تمامی مدارس استان کرمانشاه روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری و این‌که اکثریت مدارس شعبه اخذ رأی و فرهنگیان شریف نیز مجریان انتخابات هستند، بنابراین تمامی مدارس استان کرمانشاه، گروه‌های صبح و بعدازظهر روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۶ در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل است.

گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان از تعطیلی تمامی مدارس گیلان در روز شنبه خبر داد.

مهدی حاجتی گفت: تمامی مدارس گیلان در دو نوبت صبح و عصر در روز شنبه تعطیل است.

وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در بسیاری از مدارس گیلان به‌عنوان شعب اخذ رأی و مشارکت فرهنگیان در فرآیند انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا، تمامی مدارس استان فردا تعطیل است.

مازندران

استاندار مازندران گفت: روز شنبه مدارس استان به دلیل تداوم شمارش آرا و آنکه بسیاری از مدارس حوزه انتخابیه هستند، تعطیل است.

ربیع فلاح جلودار بعدازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با اشاره به تعطیلی مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی اظهار داشت: امتحانات روز شنبه دانش آموزان با تصمیم آموزش‌وپرورش به‌روز دیگری موکول می‌شود.

لرستان

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان لرستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا ۳۰ اردیبهشت ماه همه مدارس لرستان، چه مدارسی که شعبه اخذ رای هستند و چه مدارسی که شعبه اخذ رای در آنها مستقر نیست، تعطیل خواهند بود.

بر اساس این گزارش، باتوجه به حضور گسترده مردم لرستان در انتخابات و احتمال تمدید مهلت انتخابات و از سوی دیگر طولانی شدن فرآیند شمارش صندوق ها، ستاد انتخابات لرستان تصمیم گرفت که مدارس استان در همه مقاطع طی فردا تعطیل اعلام شوند.

همدان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و شمارش آرا، تمامی مدارس شهر همدان شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۶ تعطیل است.

محمد پورداود در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخابات در همدان تمام مدارس استان همدان فردا تعطیل است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

یزد

رئیس روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: فردا تمام مدارس استان یزد تعطیل است.

محمدرضا قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در یزد با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس در یزد درگیر برگزاری انتخابات هستند، استاندار یزد با تعطیلی تمام مدارس در مقاطع مختلف یزد موافقت کرد.

مدیر روابط ‌عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر مدارس، بسیاری از معلمان و کارمندان آموزش‌وپرورش هم مسئول برگزاری انتخابات هستند و فردا امکان حضور آن‌ها در مدارس نیست.

مدارس کدام استان‌ها تعطیل شدند؟

نام استان

توضیحات

آذربایجان شرقی

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی خبر داد؛ احتمال تعطیلی مدارس شهرهای بزرگ استان در روز شنبه

اصفهان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان: فردا همه مدارس استان اصفهان تعطیل است

ایلام

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام: تمامی مدارس ایلام فردا تعطیل است

اردبیل

مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل اعلام کرد: مدارس اردبیل روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه تعطیل است

تهران

* مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران: کلیه مدارس شهرستان های استان تهران شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است

* به دلیل مشارکت گسترده مردم در انتخابات؛ همه مدارس تهران فردا تعطیل است

*مدارس شهرستان‌های قرچک و پیشوا شنبه تعطیل هستند

خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: مدارس خراسان جنوبی شنبه تعطیل اعلام شد

خراسان رضوی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: مدارس شعب اخذ رأی در خراسان رضوی فردا تعطیل است

خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی: تعطیلی مدارس خراسان شمالی برای روز شنبه قطعی نشده است

خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: مدارس خوزستان روز شنبه فعالیتی ندارند

سیستان و بلوچستان

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان: روز شنبه هیچ مدرسه‌ای در سیستان و بلوچستان تعطیل نیست

قزوین

مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین: مدارس استان قزوین روز شنبه تعطیل است

کرمانشاه

تمامی مدارس استان کرمانشاه روز شنبه تعطیل است

گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان خبر داد؛ تمامی مدارس استان گیلان در روز شنبه تعطیل است

مازندران

استاندار مازندران: مدارس مازندران روز شنبه تعطیل است

لرستان

مدارس لرستان فردا تعطیل هستند

همدان

مدارس همدان فردا تعطیل شد

یزد

تمام مدارس استان یزد فردا تعطیل است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار