تابناک / ثابت قدم در بخشی از این بیانیه آورده است: در عرف بین الملل و دیپلماسی شهری، استقبال و پذیرایی از شهردار شهرهای بزرگتر یک اصل کتمان ناپذیر و غیر قابل اجتناب عملی و عقلی است.
کد خبر: ۴۲۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 16 May 2017
تابناک / ثابت قدم در بخشی از این بیانیه آورده است: در عرف بین الملل و دیپلماسی شهری، استقبال و پذیرایی از شهردار شهرهای بزرگتر یک اصل کتمان ناپذیر و غیر قابل اجتناب عملی و عقلی است.

محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت با توجه حاشیه های صورت گرفته در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیانیه ای در این خصوص منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان
مردم شریف رشت

با سلام
علی رغم عدم میل باطنی و صرفا جهت افزایش شفافیت و صراحت در تفکر و عملکرد اینجانب به ویژه در عرصه مشارکت های سیاسی و اجتماعی موارد ذیل را به عرض می رساند:

۱ـ در عرف بین الملل و دیپلماسی شهری، استقبال و پذیرایی از شهردار شهرهای بزرگتر یک اصل کتمان ناپذیر و غیر قابل اجتناب عملی و عقلی است.

این امر در هر فضا، جایگاه و زمانی یک اصل است و عدم انجام آن به منزله دوری از عقلانیت و معادل توسعه نیافتگی است فلذا نباید با سلایق شخصی یا گروهی خودمان سواستفاده سیاسی از این امر بنماییم.

۲ـ به هم ریختن فضای سیاسی ذهنی جامعه و استفاده از نام افراد در جهت منافع شخصی و گروهی از آفات انتخاباتی جنس سیاسی (ریاست جمهوری) و همزمانی آن با انتخاباتی از جنس اجتماعی (شورای اسلامی) است. البته تصمیم گرفته شده، قانونی است فلذا اقلیتی ضد توسعه یا معدود گروههای سیاسی که می خواهند از این مثل و با استفاده از تفکری غیر دیپلماسی شهری در انتخابات شورای شهر بهره لازم را ببرند از این مسیر راه به جایی نخواهند برد چرا که منافع عمومی محلی که از دل انتخاب صحیح و اجتماعی در شورای شهر به کمک می آید مبنای عقلانیت و توسعه متوازن بوده که از مختصات واقع بینی و عملگرایی رو به رشد است، فلذا تأثیر هرگونه تصمیم سیاسی در مقیاس ملی مبنای عمل تصمیم گیری مردم در عرصه انتخابی اجتماعی نمی باشد. چرا که مردم با عمل مدیریت شهری وضع موجود عملاً کار دارند و آنچه که به صورت عینی لمس و با ان زندگی می کنند و از آنجاکه انجام هر گونه خدمات شهری در هر شهر به لحاظ منابع و بودجه متکی قریب به ۱۰۰٪ به مشارکت شهروندان آن شهر است بنابراین نگرش سیاسی در مقیاس ملی نمی تواند تأثیری در یک تصمیم محلی (مثل انتخابات شورای شهر) داشته باشد که انجام این امر عین سیاسی کردن شورای شهر است.

۳ـ با توجه به مطرح کردن نام اینجانب در گروه ۴ درصدی ها در یکی از رسانه ها که صرفا جهت تخریب و یک شیطنت رسانه ای بوده قابل عرض است که ظاهرا درکی از گروه ۴ درصدی ها برای نویسنده مطلب ایجاد گردیده، نادرست بودن این در حالی است که ۴ درصدی ها ویژه خواران، مالیات نداده ها، ربا خواران پول را گران می فروشند (نزول می دهند) خانواده ها را بدبخت می کنند، زندانی تولید می کنند، می باشند نه کارآفرینان و سرمایه دارانی که با کار ثروت تولید کرده اند.

امروز این نوع مخالفت با سرمایه و ثروت همان بدبختی ای است که به ویژه در همین دیارمان (گیلان ـ رشت) وابسته به صورت تاریخی جریانات کمونیستی تحت عنوان عدالت و فقر زدایی شعارها آرمانگرایانه می دادند و خود و خود بعد از انقلاب با خروج از کشور در آمریکا با نظام سرمایه داری زندگی می کنند که البته حساب این اقلیت از مردم طبقه متوسط و ضعیف جامعه که به دنبال وضع بهتر و ریشه کنی فقر بودند کاملا مجزاست. ظاهرا این تفکر هنوز از این شهر رخت بر نبسته است و این از یکی از دلایل اصلی ادامه حضور بنده در این مسیر از مدیریت شهری به دور خواهد بود. یادمان نرود بسیاری از کسانی که از هم نسلان بنده امروز از کشور رفته اند به امثال اینجانب بارها توصیه کرده اند که راهی که می روید به ترکستان است چرا که این تفکر ضد سرمایه و کارنه تنها باعث عدم فرصت خدمات رسانی خواهد شد باعث به هم ریختن زندگی شخصی شما نیز خواهد گردید.

در پایان ضمن پاسداشت تمامی تفکرات صحیح و منصفانه و دعوت از آحاد مردم به پای صندوق های رای جهت انتخاب صحیح در هر دو عرصه بدانیم که شهر کار و عمل می خواهد نه شعار آرمانگرایانه؛ شهروندان آزادی را با اشتغال می خواهند نه دموکراسی غیر اقتصادی، چرا که بیکاری و ضعف اقتصادی قطعا سبب بی ایمانی و آزادی بی پشتوانه و ناپایدار خواهد گردید. بنابراین اصلاحات فرهنگی و مبارزه با فقر شهری با تمرکز بر روی اشتغال می بایست در تمام برنامه های شهر ما با جزییات دیده شود که قطعا این امر از مسیر عقلانیت و توسعه به صورت توامان خواهد گذاشت.

سید محمد علی ثابت قدم
‎شهردار رشت»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار