کد خبر: ۴۲۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 16 May 2017
تابناک گیلان / نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: کسی که می‌گوید یارانه‌ها را افزایش می‌دهد یا حقه‌باز است و یا می‌خواهد قانون را دور بزند، هیچ کدوم از آقایانی که چنین حرفی میزنند، مجلسی نبودند و از برنامه و ردیف بودجه اطلاعی ندارند.

مصطفی کواکبیان در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "به سوی پاستور” که امروز ۲۵ اردیبهشت در آمفی تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، دولت چهار درصدی‌ها را مطرح کردند بزرگترین ضربه را به نظام زدند، اگر یک اصلاح‌طلب این حرف را می‌زد اجازه نمی‌دادند تا آخر دوره انتخابات بماند، اما به خاطر مصونیت‌هایی که برای برخی قائلند این گونه نمی‌شود.

این عضو فراکسیون امید گفت: صدا و سیما برای ما نیست اما گوشی‌های همراه را در اختیار داریم، تک تک شما می‌توانید یک ستاد باشید اگر می‌توانستند وبلاگ‌ها، کانال‌ها و سایت‌ها  را می‌بستند، حتما این کار را می‌کردند اما نمی‌توانند.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اگر بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند، اصلاح طلبان پیروز می‌شوند. تجربه ۴۰ ساله انقلاب نشان می‌دهد که روحانی پیروز می‌شود و ما به کسانی که می‌گویند اصلاح طلبان عرضه ندارند که دولتشان چهار سال دیگر باشد می‌گوییم بی‌خودی تلاش می‌کنید، روحانی را با رای بالاتری به پاستور می‌فرستیم.
وی عنوان کرد: این دولت در نیمه راه است و نباید آن را رها کنیم، حمایت ما از روحانی به این معنی نیست که از او مطالباتی نداریم، ما می‌گوییم منشور حقوق شهروندی فقط برای رونمایی نیست بلکه باید اجرا شود، اگر منشور حقوق شهروندی اجرا شود دیگر معنا ندارد سید اصلاحات ممنوع التصویر شود.

 

کواکبیان گفت: معتقدیم که دولت و مجلس برای اشتغال جوانان باید فکری اساسی کنند و این موضوع تعارف‌بردار نیست، باید وضعیت معیشتی مردم را ارتقاء ببخشند، همچنین در حوزه توسعه سیاسی، آزادی بیان و رشد احزاب حرف‌ها و درد دل‌های ما زیاد است اما برخی می‌خواهند وضعیت معیشتی مردم را خراب‌تر کنند.
وی گفت: نه رئیسی و نه قالیباف مجلسی نبودند، نمی‌دانند برنامه و ردیف بودجه یعنی چه، ما نمایندگان حداقل سه ماه برای برنامه ششم سه شیفت فعالیت می‌کردیم، نمی‌توانیم با یک جمله زیرآب برنامه را بزنیم.
به گزارش پامچال نیوز به نقل از ایسنا، در مقابل این سخنان کواکبیان دانشجویان شعار دادند «نه قاضی، نه سردار، دولت قانون‌مدار».
نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: رفاه ملی ناشی از درآمد ملی است و درآمد ملی ناشی از تولید ملی. آقایان بگویند که چگونه می‌خواهند تولید ملی را افزایش دهند، مگر قیمت نفت دست ما است. از سوی دیگر مگر می‌شود به مردم یارانه بدهید و از طرف دیگر از مردم مالیات بگیرید. شرکت‌های آستان قدس رضوی نیز چندین سال است که مالیات نمی‌دهند، آیا این وعده‌ها جز این است که می‌خواهند قانون را دور بزنند؟
وی گفت: احمدی نژاد در انحرافش یک صداقت داشت، اما برخی کاندیداها امروز حتی با صداقت حرف نمی‌زنند. از کدام منبع می‌خواهند یارانه بدهند. بی‌انصافی می‌کنند در حالی که اکنون ایران امن‌ترین کشور در منطقه و در غرب آسیا است. وزیر دفاع اشاره کرد که در همین دولت بودجه و توان دفاعی ما دو برابر شده است.
تاریخ باید نام محمدجواد ظریف را ثبت کند
کواکبیان گفت: تاریخ باید نام محمدجواد ظریف را ثبت کند، این هنر نیست که جنگ راه بیندازیم، این هنر است که نگذاریم جنگ شود، آقایان می‌گویند می‌جنگیم بعد مذاکره می‌کنیم، ما می‌گوییم مذاکره می‌کنیم تا نجنگیم .
وی گفت: جالب است که برخی از آمدن ترامپ خوشحال شدند و گفتند ترامپ برجام را پاره می‌کند، ترامپ سر عقل آمد اما اینها به عقل نیامدند، من عضو فراکسیون دیپلماسی هستم و سیاست خارجی را خوب می‌دانم. قسم می‌خورم که در دوران خاتمی ما انرژی هسته‌ای داشتیم اما شعار می‌دادیم «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» و در دوران روحانی بود که انرژی هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شد.
عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: یادمان نرود که در دولت قبل در حوزه اقتصادی مشکلات جدی داشتیم، یکی از این آقایان می‌گفت تخم‌مرغ شش هزار تومان بود اما در فاصله نماز قیمت تخم‌مرغ به هفت هزار تومان رسید.
وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی افزود: باید سوال کرد که یازده هزار میلیارد تومان که بابک زنجانی اختلاس کرده بود کجاست. اموال او سه هزار میلیارد تومان است، گفتم شما را قسم می‌دهم اعدامش نکنید و بگذارید اول پول‌های کشور را پس بدهد.
وی با اشاره به اینکه قیمت ارز در پایان دولت موسوی به چهارصد تومان رسید، گفت: تعرفه ارز در پایان دولت هاشمی رفسنجانی به ۸۰۰ تومان رسید، اگر قرار بود همین روند ادامه یابد باید به هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسید اما در دوران اصلاحات به هزار و ۱۰۰رسید و البته این افتخار دولت اصلاحات است و اگر بر همان منوال پیش می‌رفت باید قیمت ارز در دولت احمدی نژاد به ۲ هزار و ۲۰۰ می‌رسید اما قیمت به چهار هزار تومان رسید و احمدی‌نژاد رئیس جمهور نظام‌گفت «جمشید بسم‌الله» با یک گونی دلار، قیمت ارز را به این تعرفه رسانده، اکنون می‌بینیم که قیمت ارز به ۳ هزار و ۸۰۰ رسیده است، بنابراین منتقدان باید انصاف داشته باشند. زیرا نه تنها ارزش پول ملی کاهش نیافت بلکه افزایش نیز یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار