کد خبر: ۴۲۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 12 May 2017
تابناک گیلان / حجت الاسلام ناطق نوری به بیان دلایل حمایتش از حسن روحانی پرداخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در دیدار جمعی از فرهنگیان، هنرمندان و ورزشکاران، گفت: همه نامزدهای محترم با برنامه هایی جهت اداره کشور پا به عرصه رقابت گذاشته اند و یکایک آنان فرزندان این نظام اند و به نوبه خودشان برای این کشور، خدماتی داشته اند اما انتخاب فرد اصلح از میان این دوستان وظیفه شرعی و ملی همه ما است.

وی ادامه داد: همه کاندیداهای محترم را به حفظ آرامش در جامعه، اخلاق مداری، صداقت و رعایت احترام متقابل دعوت می نمایم و مردم بدانند همه این آقایان برای من محترم و عزیزند.

ناطق نوری تاکید کرد: رعایت انصاف در بیان دیدگاه ها و نظرات به همراه حسن رفتار و کلام نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات و تجمع های انتخاباتی باعث حفظ آبروی نظام و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برخی می گویند که شما چرا از آقای روحانی حمایت می کنید؟ بنده مکرراً در خصوص دلایل بسیار این مهم اشاره کرده ام که یکی از مهمترین آنها، افزایش اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین الملل است، به خاطر داریم که زمانی در این عرصه به سمت انزوا پیش می رفتیم اما امروز به جایگاهی دست یافته ایم که سران ۶ کشور قدرتمند و صنعتی، در یک سو و ایران اسلامی با اقتدار تمام در سوی دیگر میز مذاکره با آنان می نشیند و از مواضع به حق نظام و مردم حراست و حفاظت می کند.

ناطق نوری همچنین گفت: یکی از برکات برجام، افزایش صادرات نفت است که حدوداً ۵ برابر شده و پول حاصل از فروش به کشورمان پرداخت می شود، در گذشته به دلیل وجود تحریم ها برای فروش نفت دچار مشکلات اساسی بودیم و به طور نمونه کشتی های نفت کش ما جهت تردد در آبهای بین المللی ناچار به استفاده از پرچم کشورهای دیگر بودند و در ازای فروش نفت به جای دریافت وجه آن، مجبور بودیم کالاهای بی کیفیت آنان را وارد کنیم، یعنی مبادله ای مضر و نا برابر که امروز به فضل الهی در این دولت اثری از این اجبار وجود ندارد و کشتی های ما در تمام آبهای بین الملل با پرچم مقدس کشور عزیزمان، آزادانه حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: سابقه آشنایی بنده با جناب آقای روحانی به سالهای پیش از انقلاب باز می گردد، ایشان را همیشه فردی دلسوز، مبارز، استوار در برابر دشمنان نظام و ولایت مدار یافته ام. ایشان پس از انقلاب سمت های زیادی داشته اند از جمله آن ۱۶ سال در کسوت دبیر شورای امنیت ملی بوده اند و در این سالیان، بیش از پیش به مسائل بین الملل مسلط گردیدند. درعین حال ایشان و سایر وزراء می دانستند که نمی توان در این ۴ سال معجزه کرد و مشکلات ریشه دار در گذشته را به آسانی حل نمود، اما تمام تلاش خویش را برای مرتفع کردن مشکلات به کار بردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار