آیت الله قربانی:
تابناک / آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: اهل تسنن نیز شب نیمه شعبان را مانند شب قدر گرامی می‌دارند.
کد خبر: ۴۲۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 12 May 2017
تابناک / آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: اهل تسنن نیز شب نیمه شعبان را مانند شب قدر گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه تمام پیامبران الهی سه پیام محوری داشتند اما موفق نشدند آن را به طور کامل در زمین تحقق ببخشند، گفت: یکی از پیام‌های محوری انبیا پرستش خداوند واحد بدون شریک بود.

خطیب نماز جمعه رشت افزود: اصل پیام محوری دوم این است که همسو با مستکبران دنیا نباشیم و پبامبران با فرعون‌ها، نمرودها، قیصرها و پادشاهان زورگوی جهان در نبرد بودند و اکنون استکبار داعش و تکفیری‌ها را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه رژیم صهیونیستی با اجازه عربستان روی مردم یمن بمب می‌ریزد، اضافه کرد: اصل محوری سوم مسأله عدالت است، عده‌ای تمام امکانات زندگی دارند و برخی به نان شب محتاج هستند و عده‌ای مانند ترامپ خانه ۱۶ طبقه دارند و برخی حتی یک آلونک ندارند، یک عده با نداشتن امکانات زندگی درس می‌خوانند و عده‌ای با امکانات کامل در منزل درس می‌خوانند.

 قربانی با تصریح بر اینکه انبیا در طول تاریخ نتوانستند پیام سوم یعنی عدالت را در تمام دنیا پیاده کنند، اظهار کرد: در تمام کتاب‌های آسمانی و قرآن به مردم بشارت داده شده ناامید نباشید روزگاری خداوند نجات‌بخشی را می‌فرستد و تمام جهان را پر از عدل و داد کرده و تمام دستورات الهی را در جامعه پیاده می‌کند.

 وی بیان کرد: زمانی که مردم متوجه شوند سازمان ملل‌ و منشور آن کاری برای نجات بشر نمی‌کند باید منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و صالحان وارث زمین هستند.

 امام جمعه رشت درباره سربازان گمنان افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به صورت پنهان در حال انجام وظیفه بوده و امام(ره) جایگاه سربازان را تشخیص داد و آنها بدون ادعا در خدمت نظام هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان بسیاری از علمای ما مانند شهید بهشتی، مطهری و… را به شهادت رساندند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان ناراحتی خود را از تصویب سند ۲۰۳۰ ابراز کردند و فرمودند اگر این مصوبه از طرف ما به رسمیت شناخته شود دیگر نمی‌توانیم در مدارس قرآن آموزش دهیم.

قربانی ادامه داد: محکومیت‌هایی که علیه ما درباره حقوق بشر اعلام می‌شود توسط عربستان بوده و حقوق بشر را در زمان طاغوت تصویب کردند اما سند ۲۰۳۰ را اکنون به تصویب رساندند و این امر مقام معظم رهبری را ناراحت کرده است.

وی به برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: جمعه هفته آینده انتخابات برگزار می‌شود و سه درخواست دارم و نخست حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است و اگر انقلابیون و متصدیان حضور پیدا نکنند ممکن است غیر اصلح از صندوق‌های رأی بیرون آید.

خطیب نماز جمعه رشت خاطرنشان کرد: بداخلاقی‌هایی این روزها توسط کاندیداها ریاست جمهوری انجام می‌شود و اگر ترامپ و آن خانم این حرف‌ها را می‌زدند با تربیت اسلامی بار نیامده بودند اما برادران ما سخنان بی‌اساس را بیان نکنند و درخواست ما این است که کاندیداها پیش از این آبروی خود را نبرند و به مردم دروغ نگویند و اگر تا امروز اشتباه کردند در مناظره امروز این موارد را رعایت کنند.

وی به پرونده افراد داوطلب شوراهای گیلان اشاره کرد و متذکر شد: پرونده برخی داوطلبان شورای شهر را نزد بنده آوردند و خجالت کشیدیم و اقدام‌هایی برای رد صلاحیت آنها شد اما به طور کامل نبود، مردم فرد اصلح را انتخاب کنند زیرا تمام نامزدها یکسان نیستند، نامزدهایی با برخورداری از تجربه و آگاهی در موارد مختلف انتخاب شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار