شيخ الاسلامي خبر داد:
تابناک / محمد رضا شيخ الاسلامي ظهر امروز ضمن تبريك ايام شعبانيه و با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال اظهار داشت:اقتصاد مقاومتي به معني فقر و تنگ دستي نيست،بلكه اقتصاد مقاومتي اقتصادي درون زا و برون گرا است.
کد خبر: ۴۲۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 11 May 2017
تابناک / محمد رضا شيخ الاسلامي ظهر امروز ضمن تبريك ايام شعبانيه و با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال اظهار داشت:اقتصاد مقاومتي به معني  فقر و تنگ دستي نيست،بلكه اقتصاد مقاومتي اقتصادي درون زا و برون گرا است.
 
مدير كل صندوق كار آفريني اميد استان گیلان افزود:درون زا يعني توجه به امكانات موجود كشور ،استان ها و شهرستان هاو توجه ويژه به روستاها و توانمندي موجود در آنها و برون گرا بودن بدين معني است اگر ابزاري در كشور و استان توليد مي شود بايد قدرت رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشد.
 
شيخ الاسلامي در ادامه بيان داشت:از ديگر شاخص هاي اقتصاد مقاومتي بايد به مردم بنيان بودن آن اشاره كرد.
 
وي تصريح كرد:دانش بنيان بودن و عدالت محوري  به معناي توليد ثروت است و موجب افزايش ثروت ملي مي گردد.
 
مدير كل صندوق كارآفريني اميد استان گيلان بيان كرد:بر همين اساس صندوق كارآفريني اميد  در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري و سياست هاي دولت تدبير و اميد با تغيير رويكرد،از پرداخت هاي تحميلاتي در حوزه اشتغال كه موجب تبديل بيكاران جامعه به بيكاران بالجبار مي شد با مشاوره و هدايت جامعه هدف خود توانست زنجيره هاي توليد را شكل دهد و  پشتيبانيهاي موثر را شناسايي كرده و برند هاي معتبر ملي و استاني را به هم متصل كند.
 
وي اذعان داشت:با توجه كردن به شبكه هاي توزيع و توليدات روستايي و ساير پتانسيل هاي موجود در استان موفق  به اجراي طرح روستاي بدون بيكار در كشور شديم.
 
وي  با تصریح بر اینکه در چند سال گذشته بيش از ١٥٠٠٠ هزار فقره تسهيلات به ارزش ١٧٠٠ ميليارد ريال  اعتبار پرداخت شده است اظهار کرد:٦٣٠٠فرصت شغلي در طول سه سال و نيم گذشته از طريق صندوق در سامانه ثبت شده است.
 
شيخ الاسلامي به روستاهاي بدون بيكار استان اشاره كرد و گفت:افتتاح روستاهاي بدون بيكار اسطلخ جان،دهنه سر شيجان ،هليمه جان و چوخام از ديگر دستاوردهاي صندوق در اين مدت بوده است.
 
اين مقام مسئول گفت:همچنين بحث پرورش ماهيان خاوياري از ديگر برنامه هاي مهم صندوق كارآفريني اميد استان بشمار ميرود.
وي اظهار داشت:از بانيان اصلي و حاميان هميشگي توليد و اشتغال و همچنين از همكاران بنده در صندوق كارآفريني اميد، قدرداني و تشكر ويژه دارم چرا كه در سه سال و نيم گذشته  بصورت جهادي و انقلابي در اين حوزه بدون هيچ گونه چشم داشتي تلاش كردند و  با كمترين امكانات موجود موفقيت حاصل كردند.
شيخ الاسلامي در ادامه ضمن تشكر از استاندار ،مديران استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيان كرد:دكتر نجفي استاندار گيلان با همه مشكلات موجود اين وقت را به ما اختصاص دادند وبا حمايت هاي خود در كنار ما بودند كه اين امر ،خود جاي تشكر و قدرداني دارد.
وي در پايان اظهار داشت:در تلاش هستيم با نمايشگاهي جهت نشان دادن دستاوردهاي كارآفرينان در مركز شهر برگزار كنيم كه اميدواريم اين امر با حمايت استاندار گيلان و مسئولين استاني تحقق يابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار