معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آغاز تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت فرهنگیان گفت: سطح حقوق معلمان نسبت به سایر دستگاه‌ها نامتعادل است.
کد خبر: ۴۱۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 03 May 2017
حجت‌الاسلام مجید انصاری ظهر امروز در همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم که در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد اظهار داشت: هر وقت که در جمع معلمان و فرهنگیان قرار می‌گیریم به دوران کودکی و مدرسه برمی‌گردم.

وی با بیان اینکه عید مبعث عید آغاز معلمی است گفت: معجزه پیامبر ما از جنس عصا، اژدها، زنده شدن مردگان و از جنس طبیعت نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امت آخرالزمان امت تحصیلات عالیه است گفت: از آنجا که بشر به بلوغ فکری رسیده جنس معجزه‌اش از جنس معلمی است و خداوند نیز در اولین سخنانش به پیامبر گفت که بخوان.

وی با بیان اینکه اولین معلم خداوند است گفت: حضرت علی(ع) در نهایت تواضع فرمودند کسی که به من سخنی بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

انصاری با اشاره به معلمان شهید این سرزمین و این استان گفت: آنها راه انسان زیستن را به همه نشان دادند.

وی نظام جمهوری اسلامی را مظلومترین چهره این دوران برشمرد و گفت: این نظام امروز در معرض تخریب رسانه‌ها صهیونیست و بیگانه و از سوی در معرض تخریب معارضان داخلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز از سوی برخی مسائلی ترسیم می‌شود که اگر کسی در ایران نباشد، تصور می‌کند ایران به مراتب عقب مانده‌تر از کشور افغانستان است گفت: مشکلات هست و ما هم از آن را انکار نمی‌کنیم و این به معنی اکتفا کردن به وضع موجود نیست.

انصاری با اشاره به اینکه دولت در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی با نقشه راه روشن به میدان آمده گفت: بین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور یک گسست تاریخی است و بین آموزش‌های نظری و مهارت‌های عملی شکاف عمیقی ایجاد شده است.

وی با اشاره به آغاز تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت فرهنگیان گفت: سطح حقوق معلمان نسبت به سایر دستگاه‌ها نامتعادل است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام مطالبات فرهنگیان که از سال 89 تا 92 متراکم شده بود، در این مدت مدیریت شد و پاداش پایان خدمت سال 95 طی دو روز اخیر تسویه شده است گفت: چرا باید حقوق معوقه فرهنگیان از سال‌های قبل باقی بماند.

وی با اشاره به افزایش میانگین حقوق فرهنگیان از یک میلیون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون 700 هزار تومان رسیده است گفت: ما معتقدیم دغدغه معیشتی معلمان باید برطرف شود

انصاری با انتقاد از کسانی که تنها در حرف خود را انقلابی می‌دانند گفت: این افراد تا کنون به کدامیک از سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری را اجرا کرده‌اند.

وی پایبندی به دستورات رهبری را نه در حرف که در عمل از افتخارات دولت برشمرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی بلافاصله پس از ابلاغ رهبری توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به انتقادات وارده به دولت نسبت به بی‌توجهی به روستائیان و فقرا گفت: خرید 10 هزار میلیارد گندم از چه کسی انجام شده است؟

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح سلامت گفت: امروز همه بیمه شده‌اند و آیا کسی شک دارد که هزینه پرداختی از جیب مردم برای درمان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همه این روزها از قاچاق دم می‌زنند گفت: 12 میلیارد حجم قاچاق در این دولت کاهش یافته است.

انصاری با بیان اینکه این دولت به فهم و شعور مردم احترام می‌گذارد گفت: دلیل افتتاح‌های زیاد در این دوران این است اکنون زمان به ثمر رسیدن پروژه‌هاست.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: نزدیک به 2 هزار و 900 شرکت دانش‌بنیان در این دولت تاسیس شده و گردش مالی این شرکت‌ها در سال قبل بیش از 12 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این دولت زیرساخت‌ها را انجام داده و تحریم‌های فلج کننده برداشته شده است گفت: بدعهدی‌های امریکا را پاسخ خواهیم داد.

انصاری با تاکید بر اینکه ایستاده‌ایم تا یک میلیارد و 700 میلیون دلار اموال غارت شده این ملت را برگردانیم گفت: آیا این مبارزه با امریکا نیست؟

وی حضور مردم در پای صندوق‌ها را لازمه استحکام نظام دانست و افزود: در روزهای پیش رو که در یک پیچ تاریخی و فرصت استثنایی برای کشور قرار داریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نباید به ولی‌فقیه ظلم کنیم گفت: نشان دادن چهره فقیر و سیاه از کشور و نظامی که در راس آن ولایت فقیه است، ظلم است.

وی با تاکید بر اینکه با نردبان تخریب و تهمت هیچ کس به بهشت نمی‌رسد گفت: اجازه دهید فرصت انتخابات فرصت اخلاق و تمرین انصاف‌مداری در عرصه سیاسی باشد.

انصاری با اشاره به نقش سازنده معلمان گفت: معلمان باید درس اخلاق، اعتدال و عدالت را به داش‌آموزان یاد بدهند قبل از آنکه پا به عرصه عمل بگذارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار