اهل برنامه‌ریزی هستم، نه پیش‌بینی
ملی‌پوش دوومیدانی گفت: به کسب نتیجه خوب در المپیک ۲۰۲۰ امیدوارم و اگر روند حمایت، تمرین و اردوها همین‌گونه پیش برود، مطمئناً نتیجه بهتری در توکیو نسبت به ریو خواهم گرفت.
کد خبر: ۴۱۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵ 28 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسن تفتیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بعد از المپیک از 12 آبان سال گذشته تمریناتم را آغاز و در اردوهای مختلف زیر نظر فدراسیون شرکت کردم. تقریباً تا اواخر بهمن در ایران بدون مربی تمرین می‌کردم، اما بعد از مشخص شدن تکلیف مربی یک اردوی 10 هفته‌ای را در فرانسه داشتم.

وی افزود: دو هفته پیش به ایران برگشتم و دوباره تمریناتم را در مشهد به تنهایی انجام می‌دهم و قرار است باز هم پیش مربی خودم بازگردم. تمرینات خوبی را سپری می‌کنم و شرایط خوبی داشته و مشکل خاصی وجود ندارد. با توجه به شروع شدن فصل مسابقات باید منتظر ماند و دید چه نتایجی را در مسابقات به دست خواهم آورد.

دونده المپیکی کشورمان ادامه داد: تا 11 اردیبهشت در ایران هستم و سپس به پاریس می‌روم. در آنجا دو هفته‌ با مربی فرانسوی تمرین می‌کنم و برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی راهی باکو خواهم شد.

تفتیان عنوان کرد: من در سال‌های گذشته که در ایران هم کار می‌کردم، نتایج خوبی را گرفته بودم که نباید از این موضوع گذشت. بعد از صحبت‌هایی که داشتیم، تصمیم بر این شد تا پیش مربی فرانسوی بروم. این مربی در بین گزینه‌ها بهترین بود. شاگردان این مربی رکورددار اروپا و فینالیست المپیک هستند. ضمن اینکه او دو دونده را به رکورد زیر 10 ثانیه رسانده و این یک رزومه قوی است. «اون‌تانون گای» 20 سال است که در سطح اول اروپا و دنیا مربیگری می‌کند.

وی گفت: من و مربی‌ام حرفه‌ای هستیم و به بهترین نحو تمرینات را پیاده می‌کنیم. این که روز مسابقات چه اتفاقی می‌افتد، در وهله اول به خدا و سپس به شرایط مسابقه، پیست، آب و هوا، وضعیت رقبا و باد بستگی دارد.

ملی‌پوش دوومیدانی خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود اواسط خرداد برگزار شود که یک ماه عقب افتاد و یک مقدار برنامه‌هایم را به هم ریخت. البته بعد از اینکه متوجه این موضوع شدم، آن را به مربی اطلاع دادم. امیدوارم این موضوع خللی برای من ایجاد نکند.

تفتیان درباره مسابقات تصریح کرد: در این مسابقات رقبای خوبی دارم اما رقیبانم آسیایی نیستند، چرا که از کشورهای دیگر به خدمت گرفته شده‌اند. به هر حال این قانونی است که فدراسیون جهانی گذاشته و خودش هم باید پاسخگو باشد. ما طبق قانون عمل می‌کنیم و مسابقه می‌دهیم. به این مسابقات خیلی امیدوار هستم و با انگیزه بالایی هر کاری که لازمه بوده است را انجام داده‌ام و اهل پیش بینی برای کسب مدال نیستم.

وی درخصوص تمرین کردنش در مناطق اطراف تربت حیدریه و انتشار فیلم آن در فضای مجازی گفت: دلیل تمرین در تربت حیدریه این بود که من 4 ماه خانواده‌ام را ندیده بودم. یک ورزشکار هرچه قدر که حرفه‌ای باشد، نیاز دارد از لحاظ روحی کنار خانواده باشد. آن فیلم امکانات بد شهرمان را نشان می‌دهد. متاسفانه حداقل امکانات در این شهر وجود ندارد تا یک هفته در آنجا تمرین کنم. با توجه به پتانسیل و قهرمانانی که این شهر معرفی کرده، باید حداقل امکانات برای جوانان این شهر به وجود آید.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران اظهار داشت: بعد از برگشت به ایران قرار شد به مشهد برگردم و تمریناتم را در این شهر دنبال کنم . خوشبختانه شرایط خوبی در مشهد دارم و از مدیر کل تربیت بدنی استان و آستان قدس رضوی تشکر می‌کنم که در این مدت در ورزشگاه امام رضا(ع) با آرامش تمرین کردم.

تفتیان درباره هدف‌گذاری‌اش برای المپیک 2020 گفت: اهل پیش‌بینی نیستم، اما کاملاً اهل برنامه‌ریزی هستم. بعد از المپیک ریو برنامه ما این بود که برای المپیک بعدی چگونه عمل کنیم. باید ابتدا راه موفقیت را پیدا می‌کردم و با توجه به این موضوع، استارت کارم را با مربی جدید زدم. او هم متقاعد  شده است که باید یک مدت طولانی با هم همکاری داشته باشیم تا از نوع تمریناتم و شرایط بدنی‌ام شناخت پیدا کند و سپس به بهترین نحو برنامه‌ریزی کند. خیلی به المپیک 2020 امیدوارم و اگر روند حمایت، تمرین و اردوها همین‌گونه پیش برود، مطمئناً نتیجه بهتری در توکیو خواهم گرفت.

دونده‌ سرعت تیم ملی گفت: در مسابقات رکوردگیری الکترونیکی است، اما این کار در تمرین‌ها به صورت دستی است. در تمرین رکورد می‌زنم اما  رکورد تمرینی برای من اهمیت ندارد.

تفتیان اظهار داشت: واقعاً اکنون شرایط خوبی دارم و باید از کسانی که شرایط خوبی را برای من به وجود آوردند، تشکر کنم. در والیبال ولاسکو حضور پیدا کرد که تحولات عظیمی را انجام داد، در فوتبال هم کی‌روش را آوردیم که اکنون در آسیا حرف اول را می‌زنیم و نتایج خوبی گرفتیم. حالا در دوومیدانی نیز فدراسیون این کار بزرگ را انجام داد و مربی سطح بالا در حد ولاسکو و کی‌روش به خدمت گرفت.

وی در پایان گفت: این مربی با کلاس جهانی است و نتایج خوبی گرفته و خوشحالم از این که این اتفاق افتاده است. امیدواریم نتایج خوب باشد و مردم برای من دعا کنند. این همکاری موفقیت‌آمیز است و نیاز به زمان دارد و امیدوارم این تغییرات به سرعت انجام شود و بهترین نتایج را در مسابقات پیش‌رو بگیرم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار