کد خبر: ۴۱۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 20 April 2017
تابناک / استان گیلان رتبه نخست کشور در تولید گیاه دارویی گل گاوزبان، اختتامیه جشنواره ملی "آیات" در رشت و ردصلاحیت ۷ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا در آستارا از جمله اخبار کوتاه استان گیلان است.

حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی استان گیلان گیاهان دارویی متنوعی رشد می‌کند اظهار داشت: کشاورزان گیلانی در منطقه اشکورات، برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان را آغاز کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه اشکورات گیلان کشت می‌شود خاطرنشان کرد: گیاه دارویی مذکور در دیگر مناطق کوهستانی گیلان به‌صورت خودرو می‌روید.

جهانساز با تاکید بر اینکه برداشت گل گاوزبان از سطح 670 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان از 28 فروردین امسال آغاز شده است بیان داشت: برداشت این محصول تا پایان خردادماه در استان گیلان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از باغات گل گاوزبان استان گیلان بالغ بر 340 تن گل گاوزبان خشک  به ارزش ریالی 340 میلیارد ریال  برداشت شود اظهار داشت: این محصول از گیلان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان بالغ بر 6 هزار و 500 بهره بردار در سال مشغول به کشت گل گاوزبان هستند خاطرنشان کرد: استان گیلان رتبه نخست کشور را در تولید گیاه دارویی گل گاوزبان دارد.

455 فیلمنامه و نمایشنامه از سراسر کشور به جشنواره ملی "آیات" در استان گیلان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی "آیات" در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت اظهار داشت: این جشنواره ملی مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان در سراسر کشور قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به ارسال 455 اثر به این جشنواره، تصریح کرد: این آثار از 227 نفر از 28 استان کشور شامل 286 فیلمنامه داستانی، 99 نمایشنامه صحنه‌ای، 12 اثرمستند، 8 اثر نمایش خیابانی و 13 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره "آیات" ارسال شد.

وی با بیان اینکه استقبال مخاطبان از جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی"آیات" در استان گیلان بسیار گسترده و کم‌نظیر بود خاطرنشان کرد: دست اندرکاران جشنواره  با کاربردی‌تر کردن سایت جشنواره تلاش کردند تا این سایت فضایی برای رجوع همیشگی مخاطبان باشد.

فاضلی با اشاره به تعداد بالای آثار دریافتی واستقبال مخاطبان از شیوه برگزاری این جشنواره ملی، ابراز داشت: یکی از نقاط قوت جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی"آیات"، دریافت 95 درصد آثار از طریق فرم الکترونیک سایت جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امروز دو فاز از "سامانه صدر" بهره برداری می‌شود، اظهار داشت: ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از خلاصه آثار جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی"آیات" در دستور کار است.

صلاحیت 7 نفر از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در آستارا احراز نشد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، یونس رنجکش در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه روند اجرایی انتخابات در این شهرستان به خوبی پیش می‌رود اظهار داشت: با همکاری اعضای ستاد انتخابات شهرستان و هیئت‌های اجرایی و نظارت و تعامل مردم و مسئولان قطعاً شاهد یک انتخابات پرشور و حداکثری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 299 نفر داوطلب حضور در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا این شهرستان ثبت نام کردند افزود: از مجموع این تعداد داوطلب در حوزه شهری آستارا و لوندویل پس از طرح در هیئت اجرایی صلاحیت 7 نفر از این داوطلبان احراز نشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آستارا با بیان اینکه 4 داوطلب حضور در انتخابات از شهر آستارا و لوندویل هستند تصریح کرد: صلاحیت 3 داوطلب دیگر نیز با رای هیئت اجرایی در انتخابات شورای اسلامی روستا احراز نگردید.

وی با بیان اینکه آمار تایید صلاحیت شدگان در هیئت‌های اجرایی این دوره نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است افزود: افزایش آمار تایید صلاحیت شدگان توسط هیئت‌های اجرایی گویای این است که این اعضا، قانون را ملاک عمل قرار داده اند و فارغ از سلیقه‌های سیاسی رای خود را اعلام داشته‌اند.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی پرونده‌های داوطلبان را به هیئت نظارت ارسال کرده‌اند اظهار داشت: هیئت‌های نظارت نیز پس از بررسی‌های لازم و در مهلت قانونی نتیجه را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها جمعه 29 اردیبهشت امسال همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار