کد خبر: ۴۱۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 20 April 2017
تابناک گیلان / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با برنامه‌های حفظ و قرائت قرآن، باید برای معرفت‌افزایی مفاهیم قرآنی نیز تلاش کنیم و این یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

 سیدرضا صالحی امیری عصر چهارشنبه – ۳۰ فروردین – در حاشیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه قرآن و عترت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما بعد از انقلاب اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) بوده‌ایم و سال‌های گذشته این مسابقات با شکوه و عظمت برگزار شد. امسال نیز در تداوم سال‌های گذشته این برنامه‌های مسابقات را برگزار کردیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم حضور رئیس‌جمهور در این دوره از مسابقات چیست؟ خاطرنشان کرد: ایشان علاقه‌مند به حضور بودند و برنامه این بود که در این مراسم حاضر باشند ولی به دلیل وقوع سیل آذربایجان تصمیم گرفتند برای رسیدگی به مسائل آن منطقه سفری به این استان داشته باشند و من به نمایندگی از ایشان پیامشان را قرائت کردم.

صالحی امیری در ادامه گفت: برای رسیدن به قله‌های فرهنگ دینی باید از مسیر قرآن حرکت کنیم. هرآنچه که تاکنون در حوزه قرآن انجام داده‌ایم کم است. در حال حاضر در چند حوزه قرآنی فعالیت‌های بسیار زیادی داریم که از جمله آن‌ها سازمان اوقاف، معاونت ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و … است. سازمان اوقاف و معاونت ارشاد بیش از ۲۵۰۰ موسسه قرآنی را تحت پوشش دارند و به آن‌ها کمک و توجه می‌ کنند.
وی تصریح کرد: وحدت امت اسلامی یکی از عناصر رسمی برای هویت و بقای جامعه اسلامی است و شعار این دوره از مسابقات نیز نشان از این باور دارد که مسیر وحدت جهان اسلام از قرآن می‌گذرد. این امر مبتنی بر اندیشه امام و رهبری است و ما راه دیگری جز این نمی‌شناسیم.
وزیر ارشاد با اشاره به بودجه‌های قرآنی یادآور شد: دولت برای این امر تصمیم‌هایی دارد و با شکل‌گیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار شد تمام دستگاه‌های ذیل این شورا فعالیت قرآنی داشته باشند. در سال ۱۳۹۵، ۲۰۰ میلیارد بودجه به این حوزه تخصیص داده شد که به دلیل برخی چالش‌های اداری، همه آن تخصیص داده نشد. امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم و در صدد هستیم که در اقصی نقاط ایران فرهنگ قرآنی را توسعه دهیم.
او در ادامه با بیان اینکه به تمام معاونت‌ها ابلاغ کرده‌ایم که باید در توسعه فرهنگ قرآنی سهیم باشند، تاکید کرد: یکی از کارهایی که شخصا آن را ابلاغ کردم این است که همه حوزه‌ها از جمله کتاب نشر، سینما، رسانه و… در حوزه قرآن فعالیت داشته باشند اما در این عرصه باید با معاونت‌ها هماهنگ عمل کنند. یکی از برنامه‌های امسال ما توسعه و تحول فرهنگ قرآنی است، چراکه همزمان با حفظ باید برای معرفت‌افزایی نیز تلاش کنیم.
صالحی امیری ادامه داد: اینکه برخی بگویند وزیر یا دولت، قرآنی نیست، توهین به دولت است. وزارت ارشاد و دولت همگی در پرتو قرآن زیست می‌کنند. بیمه فعالان قرآنی را همواره در دستور کار داریم و در صندوق فرهنگ و هنر بیش از ۳۰ هزار نفر را بیمه کرده‌ایم و بیش از ۱۵ هزار هزینه بیمه تکمیلی  شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز ۱۸ هزار نفر را بیمه کردیم و در سال ۱۳۹۵ به ۳۰ هزار نفر رسیدند که یک‌سوم آن‌ها خادمان قرآنی بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار