کد خبر: ۴۰۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 17 April 2017
تابناک گیلان / «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با تکرار شعار تعهد تزلزل ناپذیر واشنگتن نسبت به دولت سئول، وارد منطقه غیر نظامی حائل بین مرز دو کره جنوبی و شمالی شد.

گفتنی است این اقدام پنس که حالتی نمادین دارد، یک روز پس از شکست جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ و همزمان با تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی اتفاق می افتد.
 پنس دیروز یکشنبه در اولین مقصد سفر ۱۰ روزه خود به ۴ کشور آسیایی وارد سئول-پایتخت کره جنوبی- شد تا با یکی از نزدیکترین متحدین واشنگتن درباره مهار برنامه موشکی-هسته ای پیونگ یانگ به بحث و تبادل نظر بپردازد.
منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره، در واقع محدوده ای مین گذاری شده به پهنای ۴ کیلومتر است که با سیم خاردار در امتداد مرز دو کشور در شبه جزیره کره احاطه شده و از هر سو توسط نیروهای نظامی طرفین پاسداری می شود.
پنس حضور خود را در این منطقه نشانه ای از پیوند تزلزل ناپذیر مردم دو کشور توصیف کرد.
گفتنی است در حالی که ناوگروه مجهز به تجهیزات هسته ای «کارل وینسون» عازم غرب اقیانوس آرام است، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید آمریکا در حال حاضر برنامه ای برای توسل به گزینه نظامی برای حل بحران کره شمالی ندارد.
به گفته وی، آمریکا، متحدین و شرکای بین المللی در تلاش هستند تا تحت رهبری چین- که نفوذ زیادی بر پیونگ یانگ دارد- طیفی از گزینه ها را در برخورد با کره شمالی ارائه دهند که دامنه آن شامل تحریم های اقتصادی، اقدامات مخفیانه، مذاکرات دیپلماتیک و در نهایت توسل به نیروی نظامی می شود.
معاون رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی نمادین که به ادعای خودش نشان از تعهد خلل ناپذیر واشنگتن به سئول دارد؛ به منطقه غیر نظامی حائل بین مرز کره جنوبی و کره شمالی سفر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار