کد خبر: ۳۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 20 March 2017
تابناک گیلان / اجلاس کمیته های مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا امروز (شنبه) در مقر این کنفدراسیون در تایلند برگزار شد.

سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال و عضو کمیته مسابقات کنفدارسیون والیبال آسیا در خصوص موضوعات مطرح شده در نشست کمیته مسابقات گفت: نشست کمیته مسابقات برای نخستین بار با حضور رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار شد و در ابتدای این جلسه گزارشی از رویدادهای برگزار شده سال ۲۰۱۶ ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این گزارش ها به نقاط ضعف و قدرت در میزبانی ها اشاره شد و راهکارهایی نیز برای برطرف کردن آنها پیشنهاد شد. از جمله مشکلات زمان بر بودن صدور ویزا برای برخی کشورهاست. همچنین در کشوری مانند میانمار که فروردین ماه نیز میزبان رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیاست، معطل شدن تیم ها در فرودگاه به عنوان نقطه ضعف میزبانی مطرح شد.

درخشنده نحوه برگزاری رقابت های والیبال در قاره آسیا را از دیگر محورهای این نشست عنوان کرد و گفت: چندین فرمت برای رقابت ها بر اساس تعداد تیم های شرکت کننده مطرح شد که کمتر از هشت تیم، بین هشت تا ۱۶ تیم و بیش از ۱۶ تیم از جمله موارد دسته بندی بود. این موضوع در دست بررسی است و هنوز درباره آن تصمیم گیری نهایی نشده است.

رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال رقابت های نزدیک به هم در آسیا و جهان را از دیگر محورهای نشست کمیته مسابقات اعلام کرد و یادآور شد: به عنوان مثال امسال رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و جهان را داریم از سوی دیگر مسابقات یورنیوسیاد دانشجویی نیز برگزار می شود که اعضای کمیته مسابقات این دو رویداد را از نظر سنی و شرکت کننده در یک سطح می دانند و معتقد هستند باید به گونه ای دیگر برای این رقابت ها برنامه ریزی شود.

وی در ادامه به میزبانی ایران در رقابت های قهرمانی مردان زیر ۲۳ سال در اردبیل اشاره کرد و تصریح کرد: در این نشست تاکید شد که شرایط و امکانات میزبان برای برگزاری این رقابت ها آماده و مناسب است. البته اعلام کردیم که با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای پروازهای داخلی از تهران به اردبیل، تیم های شرکت کننده باید زودتر برنامه پروازی خود را اعلام کنند و در صورت تاخیر در اعلام برنامه پروازی و نبود امکانات پروازی لازم از تهران به اردبیل، گلایه ای از میزبان نشود، زیرا در اینصورت تیم ها باید از فرودگاه امام خمینی با اتوبوس راهی اردبیل شوند.

درخشنده تاکید کرد: تعداد بازیکنان تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی بزرگسالان و باشگاه های آسیا از دیگر محورهای نشست کمیته مسابقات بود که ۱۴ بازیکن اجازه حضور در این رقابت ها را دارند و دو بازیکن بیشتر، اضافه محسوب نمی شوند. همچنین پنج نفر نیمکت تیم ها بر اساس نظر سرمربی انتخاب می شود و محدودیتی برای پزشک و فیزیوتراپ وجود ندارد. اما نماینده رسانه و مدیر تیم نمی تواند بر روی نیمکت کادر فنی بنشیند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال در پایان گفت: قرار بود که قهرمان مسابقات والیبال سال ۲۰۱۹ بزرگسالان آسیا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد که فدراسیون جهانی والیبال با این موضوع مخالفت کرده است و دلیلی هم برای مخالفت خود ارائه نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار