کد خبر: ۳۹۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 17 March 2017
تابناک / روز گذشته سید کاظم دلخوش رئیس و عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان طی نامه ای برکناری اسماعیل عبداللهی دبیر و سخنگوی این هیات را اعلام و احمد آقایی قائم مقام دبیرخانه را به طور موقت جایگزین وی کرد.
 
اما اکنون دو عضو دیگر طی صورتجلسه ای  اعلام کردند که که رئیس هیات نظارت به تنهایی نمی تواند کسی را عزل کند.

دکتر محمد صادق حسنی یکی از اعضای هیات نظارت  در این رابطه با اشاره به قانون هیئت نظارت شوراهای کشور  گفت: طبق قانون هیات نظارت درباره دبیر تصمیم میگیرد و رئیس هیات  به تنهایی نمی تواند کسی را عزل یا نصب کند.
وی ادامه داد:بر این اساس آقای دلخوش نمی تواند به تنهایی در این باره تصمیم بگیرد و کسی را یک شب عزل کند کس دیگری را منصوب کند.

حسنی با بیان اینکه گویا رئیس جدید شورا از نظارت اصلا اطلاعی از قانون ندارد تاکید کرد: قانون فصل الخطاب کار ما باشد و از قانون گذار انتظار می رود به آن پایبند باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر من و آقای جمالی آقای عبدالهی همچنان دبیر هستند گفت: طی صورتجلسه ای که به امضای بنده و آقای جمالی رسیده است آقای عبدالهی همچنان دبیر ما هستند و عزل ایشان غیر قانونی است.

حسنی ادامه داد:رای و امضای سه عضو شورای نظارت که شامل آقای افتخاری و جمالی و بنده بود که پیش از ورود آقای دلخوش به شورا برای دبیری آقای عبدالهی صورت گرفته پا بر جاست و ایشان با قوت به کار خود ادامه می دهند.

لازم به ذکر است  از آن جا که دستور انتصاب دبیر هیات نظارت توسط  هیات مرکزی نظارت صورت می گیرد  حکم برکناری دبیر هیات باید  از  سوی هیات مرکزی  نظارت صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار