کد خبر: ۳۹۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 15 March 2017
تابناک گیلان / ۵۰ نفر از رهبران قبایل مناطق الجزیره  و فرات سوریه در شهر شانلی اورفای ترکیه گرد هم آمدند و به عنوان مخالفان دولت سوریه با هدف پاک‌سازی مناطق الجزیره و فرات از داعش و شبه‌نظامیان کُرد حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) به زعم خود ارتش قبایل الجزیره و فرات را تشکیل دادند.

این گردهمایی با نام «مجمع عمومی قبایل سوری الجزیره و فرات» در سطح بالایی در هتل شهر شانلی اورفای ترکیه برگزار شد که روسا و فرماندهان عالی‌رتبه قبایل الجزیره و فرات در آن شرکت کرده بودند. این مجمع در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس ترکیه برگزار شد.

در این مجمع رهبران کُرد، عرب، سنی و شیعه در مناطق رقه، حسکه و دیرالزور به اتحاد با ارتش قبایل الجزیره و فرات فراخوانده شدند.

در بیانیه این مجمع ادعا شده است: «برای سرنگونی بشار اسد و مبارزه با اشغالگری ایران، روسیه و حزب‌الله و پاک‌سازی گروه‌های تروریستی داعش و شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) با یکدیگر متحد شده و ارتش قبایل الجزیره و فرات را تشکیل می‌دهیم.»

در ادامه بیانیه این مجمع آمده است: « ارتش قبایل الجزیره و فرات با استفاده از سربازان این قبایل و افسران جدا شده از ارتش بشار اسد و زیر نظر فرماندهان ارتش آزاد سوریه تشکیل و سازمان‌دهی خواهد شد.»

اعلام تشکیل این باند مسلح جدید آن هم در یکی از هتل‌های کشور ترکیه نشان می‌دهد که حکومت ترکیه با وجود پیامدهای ویرانگر سیاست‌ها و تحرکات ماجراجویانه خود در سوریه همچنان بر ادامه این رویکرد مخرب و جلوگیری از عملی شدن هر گونه ابتکار و راهکاری برای حل سیاسی بحران سوریه و پایان خونریزی و بی‌ثباتی در کشور همسایه خود پافشاری می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار