تابناک گیلان / در این طرح آمار گیری که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان از آن می دهد که نرخ بیکاری اسفند ۹۵ در استان گیلان نسبت به سال قبل ۵ درصد و نسبت به پاییز گذشته نیز سه درصد افزایش یافته است. ولی نرخ بیکاری کلی استان گیلان تنها ۳دهم درصد افزایش یافته و به ۱۱٫۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 15 March 2017
تابناک گیلان / در این طرح آمار گیری که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان از آن می دهد که نرخ بیکاری اسفند ۹۵  در استان گیلان نسبت به سال قبل ۵ درصد و نسبت به پاییز گذشته نیز سه درصد افزایش یافته است. ولی نرخ بیکاری کلی  استان گیلان تنها  ۳دهم درصد افزایش یافته و به ۱۱٫۳ درصد رسیده است.

در این گزارش نرخ بیکاری اسفند ماه  در استان گیلان ۱۴٫۵ درصد اعلام شده است و میزان مشارکت اقتصادی نیز ۳۸٫۲ درصد اعلام شده است.

گفتنی است  طبق گزارش مرکز آمار ایران در ۱۲ ماهه سال ۹۵ استان گیلان با ۱۱/۳ درصد نرخ بیکاری رتبه بیست و یکم بالاترین نرخ بیکاری کشور را بخود اختصاص داده است. میانگین بیکاری کشور در سال ۹۵ معادل ۱۲/۴درصد اعلام شده است. ‎

گفتنی است طبق تعریف مرکز آمار ایران تمام  افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعتکار کرده و یا بنا به دلایلی ب بهطور موقت کارشان را ترک کرده  باشند، شاغل محسوب می شوند.

 

بیکاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار