فرماندار بندرگز:
فرماندار بندرگز بخش تعاونی را یکی از اهرم های ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: در این شهرستان 470 واحد تعاونی ثبت شده که تنها 154 واحد فعال است.
کد خبر: ۳۸۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 28 February 2017
فرماندار بندرگز بخش تعاونی را یکی از اهرم های ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: در این شهرستان 470 واحد تعاونی ثبت شده که تنها 154 واحد فعال است.

عی اصغر میرزایی در مراسم تکریم ومعارفه رئیس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرگز به مشکلات حوزه کارگری و تعاونی های شهرستان اشاره کرد و افزود: به علت فقدان صنایع مادر و صنایع اقماری، امکان اشتغال در شهرستان کاهش یافته و تنها بخش فعال در این حوزه شهرک صنعتی است که این مساله کاهش سرانه درآمدی این منطقه را باعث شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به گستردگی حوزه مسئولیت حوزه کار و تعاون و وجود دو شهر در حوزه شهرستان بندرگز، یکی از خواسته ها تبدیل نمایندگی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

فرماندار بندرگز افزود: در این شهرستان درآمد بیشتر مردم از محل کشاورزی و باغداری بوده و این درحالی است که یخبندان اوایل زمستان سال جاری خسارت بسیاری به محصولات بندرگز وارد کرد و علاوه بر آن بخش کارگری فصلی هم دچار آسیب شد.

وی افزود: یکی از اولویت ها رونق بازار کسب و کار در شهرستان بوده و بیشتر درخواست های مراجعین نیز در ارتباط با اشتغال است.

به گفته وی، تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی از نیازهای اساسی بخش اشتغال شهرستان است و از صادرات محصولات خام نیز جلوگیری می کند.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: بیش از 80درصد مردم به نوعی با مجموعه کار و تعاون ارتباط داشته و از خدمات آن استفاده می کنند.

وی افزود: در استان گلستان افزون بر 4 هزار نفر از خدمات بیمه بیکاری استفاده می کنند و 11هزار تعاونی زیر پوشش این اداره کل قرار دارد.

مازندرانی همچنین حضور ربیعی به عنوان وزیر معین گلستان را که همه ماهه شخصا یا از طریق معاونان خود در استان حضور دارد را ظرفیت های خوبی برای پیشبرد اهداف اشتغال گلستان بیان کرد.

وی افزود: سال جاری بالغ بر 570 میلیارد ریال وام در بخش تعاونی های گلستان پرداخت شد و استان رتبه اول کشوری را در این بخش کسب کرد.

مدیرکل تعاون گلستان در ادامه بر استفاده از ظرفیت تعاونی ها در بازارچه های گردشگری ایام عید، برگزاری نمایشگاه های دائمی برای فروش صنایع دستی و محصولات تولیدی فعالان و کارآفرینان هر منطقه، ظرفیت های ایجاد شده در حوزه کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی و پرداخت تسهیلات رونق مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی در خصوص توانمندی های بندرگز نیز افزود: در بخش گیاهان داروئی و بوم گردی ظرفیت های خوبی در شهرستان وجود دارد و با اجرای طرح تکاپو تسهیلات خوبی برای بخش گردشگری روستاها پرداخت خواهد شد.

شهرستان بندرگز با دو شهر نوکنده و بندرگز دارای حدود 50 هزار نفر جمعیت بوده که در غرب استان گلستان و فاصله 42 کیلومتری گرگان واقع است. 

این شهرستان با ٢ بخش مرکزی و نوکنده دارای ٤ دهستان و ٢4 آبادی مسکونی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار