وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار هستیم را فاصله گرفتن از قرآن دانست و اظهار کرد: راه نجات از آسیب های فراوان زندگی ماشینی، بازگشت به قرآن و عترت و بهره مند شدن بیشتر از گفتمان اسلام و اهل بیت (ع) است.
کد خبر: ۳۸۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 28 February 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار هستیم را فاصله گرفتن از قرآن دانست و اظهار کرد: راه نجات از آسیب های فراوان زندگی ماشینی، بازگشت به قرآن و عترت و بهره مند شدن بیشتر از گفتمان اسلام و اهل بیت (ع) است.

دکتر سیدرضا صالحی امیری روز دوشنبه(9 اسفند) در آئین پایانی جشنواره ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان با همراهی استاندار گلستان در گرگان، اظهار کرد: برای رفع بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار آن هستیم، لازم است استفاده از قرآن در مبانی معرفتی و انسان شناختی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: مبنای اصلی و برنامه محوری وزارت فرهنگ و ارشاد، حرکت به سمت ساختن جامعه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی با تکیه بر چارچوب های گفتمان قرآنی است.

وی بیان کرد: آشتی با قرآن باید بخش مهم رویکردها در آینده باشد که راه رسیدن به آن، تعریف زبان جدید برای انتقال مفاهیم قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: بهره مندی از شعر ،ادبیات ،موسیقی و فیلم با تولید آثار مناسب و پرمحتوا ،گونه های متنوع و بخشی از زبان های جدید توسعه فرهنگ قرآنی برای انتقال به جامعه به خصوص نسل جوان است.

وی بر لزوم گسترش استفاده از سبک زندگی مبتنی بر قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: سبک زندگی قرآنی باید در همه بخش ها مانند بازار ،تجارت ،اقتصاد و سیاست نمایان باشد که تولید آثار فرهنگی پرمحتوا می تواند به گسترش و نفوذ هر چه بیشتر آن کمک کند.

دکتر صالحی امیری اضافه کرد: حوزه های علمیه ،سازمان تبلیغات ،آموزش و پرورش ،دانشگاه ها و ارشاد باید به هم کمک کنند تا گفتمان قرآنی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کند.
وی یادآور شد: اگر قرار است پلیدی ها و زشتی ها از کشور دور شود، اکسیر نجات بخش آن قرآن است.

وزیر ارشاد کمک به توسعه فعالیت موسسات قرآنی را یکی از راه های رسیدن به این هدف دانست و گفت: هم اینک بیش از 5 هزار موسسه قرآنی در کشور مشغول فعالیت هستند که نیمی از آنها به صورت مستقیم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم دکتر سید رضا صالحی امیری از 4 اثر فصلنامه آیت بوستان به قلم دکتر محمدحسین مردانی نوکنده، مائده های آسمانی به قلم شفیع طاهری، درسنامه قرآن به قلم دکتر علی اکبر محمدی مهر و دیوان اشعار ترکمنی به قلم دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی رونمایی کرد و همچنین از 10 شرکت کننده برتر جشنواره قرآن و عترت گلستان با اهدای لوح تقدیرو تندیس تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار