کد خبر: ۳۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 28 February 2017
تابناک / استاندار گیلان از آمادگی این استان برای پذیرایی از هفت میلیون مسافر نوروزی خبر داد.

 محمدعلی نجفی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی تمهیدات برای میزبانی از مسافران نوروزی در گیلان اندیشیده شده و استان برای پذیرایی از هفت میلیون گردشگر آماده می شود.

وی افزود: هرچند بارش برف در دو ماه اخیر لطماتی به زیباسازی شهرها و آسفالت معابر وارد کرد اما طی ابلاغی که روز گذشته به فرمانداران و شهرداران در جهت زیباسازی شهرها و آسفالت معابر به منظور آمادگی ورود مسافران و گردشگران نوروزی شده، مقدمات میزبانی از مسافران فراهم شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل کمیته های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در استان اعلام کرد: گیلان با هزار و ۴۹۶ هتل، متل و مسافرکاشانه و ظرفیت ۲۵ هزار تخت، برای میزبانی از مسافران نوروزی است.

نجفی همچنین از آمادگی بیش از ۳۸۰ مدرسه با امکانات اولیه برای اقامت فرهنگیان در ایام نوروز نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه در نوروز ۹۵ بیش از شش میلیون گردشگر در گیلان اقامت داشته اند تصریح کرد: در نوروز پیش رو، امکانات بیشتری برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در استان تدارک دیده شده است.

استاندار گیلان همچنین از برپایی جشنواره های بومی و محلی مختلف برای آشنایی بیشتر گردشگران با آداب ورسوم استان خبر داد.

وجود دریا، دشت، جنگل های انبوه هیرکانی و مناطق زیبا و دیدنی از حیران در آستارا گرفته تا کوه های طوالش، ماسوله تاریخی، رودبار و دیلمان و همچنین هزار و ۴۳ اثر ثبت شده تاریخی در گیلان، این استان را به مقصد خوبی برای مسافران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار