کد خبر: ۳۸۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 27 February 2017
نمایندگان مجلس امروز همچنان بررسی بودجه سال 96 کل کشور را در دستورکار دارند و در حالی که سعی دارند با سرعت پیش بروند، گاهی شوخی را چاشنی مذاکرات خود می‌کنند.

در جلسه رو گذشته فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران  روز گذشته پیشنهاد حذف بندی مرتبط با عشایر را مطرح کرده بود، اما امروز که برای توضیح مخالفتش دوباره میکروفونش باز شد، بعد از نطقی نسبتا طولانی، مشخص شد که می خواهد پیشنهادش را پس بگیرد و گفت به خاطر عشایر، پیشنهاد حذفش را پس می گیرد. در طول سخنانش چند باری، علی لاریجانی سوالاتی از او پرسید اما حسینی سخن خود را ادامه داد. در پایان سخنانش، لاریجانی به شوخی گفت: این موضوع، یک مقدار به سوابق قومی تان هم برمی گردد.

به گزارش خبرآنلاین،‌ این سخن لاریجانی به صفدر حسینی، پدر فاطمه حسینی برمی‌گردد که متولد شهر ایذه و از ایل بختیاری است.

پس از او، هادی قوامی، نماینده اسفراین می خواست سخن بگوید اما بر اساس آیین نامه چون پیشنهاد پس گرفته شده بود، مخالف نمی توانست سخن بگوید. لاریجانی از قوامی خواست که حرص نخورد. سپس غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به پشت تریبون رفت و گفت:‌ حرصش درست است. واقعیت این است که متن را اشتباه نوشتیم. باید طوری می نوشتیم که یک درصد کل را به گوشت قرمز برای عشایر اختصاص دهیم، اما طوری نوشته ایم که یک هزارم برداشت می شود.

در طول سخنان تاج گردون باز هم صدای قوامی به گوش می رسید و تاج گردون خطاب به او گفت:‌ آقای قوامی حرص نخور سکته می کنی عزیزم.

البته دست آخر این بند که نیازمند دوسوم آرای نمایندگان حاضر در جلسه بود رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگشت داده شد.

نکته قابل توجه در جلسه علنی امروز این است که تا لحظه نگارش این مطلب هیچکدام از نمایندگان نسبت به جایزه اسکار اصغر فرهادی واکنشی نشان نداده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار