کد خبر: ۳۸۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 26 February 2017
تابناک / هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال با برگزاری ۹ دیدار در روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته پیگیری می‌شود.

 در مهم‌ترین بازی این هفته دو تیم پارس جنوبی جم و مس کرمان مقابل هم قرار می گیرند که این دیدار از لحاظ آماری تقابل دو تیم شکست ناپذیر لیگ، بهترین خط دفاع لیگ و دومین خط حمله لیگ است. در دیگری بازی مهم این هفته هم ملوان رده سومی که محمد مایلی کهن را روی نیمکت خود دارد میزبان شاگردان غلامحسین پیروانی در تیم فجرسپاسی است. فجر در حال حاضر در رده شانزدهم قرار دارد و خطر سقوط به لیگ دو تهدیدش می‌کند.

در هفته بیست و پنجم لیگ آزادگان، نتایجی به دست آمد که باعث جذابیت هرچه بیشتر این مسابقات شد. هفته گذشته تیم‌های بادران تهران، نساجی مازندران، خونه به خونه بابل و اکسین البرز با نتایجی که کسب کردند توانستند خودشان را به یک قدمی مدعیان این لیگ برسانند تا رقابت در ۹ هفته پایانی با نهایت جذابیت پیگیری شود و ۹ تیم از شانس صعود به لیگ برتر برخوردار باشند.

دوشنبه و چهارشنبه هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال پیگیری می‌شود که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، سپیدرود صدرنشین در رفسنجان مهمان مس این شهر است. مس رفسنجان مدل میشو کریستوچوویچ از جمله تیم‌هایی است که سخت مقابل حریفان تسلیم می‌شود که همین مسئله باعث دشواری کار شاگردان نظرمحمدی برای حفظ صدرنشینی و افزایش اختلاف امتیاز با دیگر رقبا است.

سپیدرود هفته گذشته توانست پس از دو هفته مساوی و باخت مقابل حریفان، استقلال اهواز قعرنشین را در یک دیدار جنجالی با نتیجه سه بر یک شکست دهد و صدر جدول را پس از تنها یک روز از گل گهر سیرجان پس بگیرد. مس رفسنجان هم هفته گذشته اسیر دبل‌های محمد عباس زاده شد و با نتیجه‌ دو بر صفر مقابل نساجی مازندران تن به شکست داد.

تا این جای فصل، سپیدرود رشت با ۴۶ امتیاز صدر جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده و مس رفسنجان با ۳۴ امتیاز در رده دهم قرار گرفته است. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ یک بر صفر به سود سپیدرود رشت به پایان رسید که در آن دیدار علی کلانتری سکان هدایت مس را در اختیار داشت.

در دیگر دیدار مهم روز دوشنبه، گل گهر سیرجان مقابل بادران تهران قرار می‌گیرد تا یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته لیگ آزادگان را برگزار کنند. هردو تیم با برد مقابل تیم‌های پایین جدولی پا به این هفته می‌گذارند. هفته گذشته گل گهر سیرجان توانست با پیروزی یک گله مقابل فجرسپاسی شیراز، صدرنشینی را برای یک روز تجربه کند. در مقابل بادران تهران هم با یک گل از سد نفت مسجد سلیمان گذشت تا با این برد با ارزش و عدم نتیجه‌ گیری تیم‌های بالای جدول رده‌بندی، خود را به این تیم‌ها نزدیک تر کند و کورسوی امیدی برای صعود به لیگ برتر برای خود قائل باشند.

در حال حاضر، گل گهر سیرجان با ۴۳ امتیاز در رده دوم و بادران تهران با ۳۹ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته اند و باید منتظر ماند و دید که تقابل دومین خط دفاع لیگ آزادگان یعنی بادران و بهترین خط حمله مسابقات یعنی گل گهر به کجا ختم می‌شود. شاگردان وینگو بگوویچ در دیدار رفت با نتیجه‌ دو بر صفر مغلوب بادران شدند و در این دیدار به دنبال این هستند که قدرت خودشان را به رخ بادرانی ها بکشند.

همچنین در تقابل تیم‌های بالای جدول رده‌بندی، مس کرمان مهمان پارس جنوبی جم است. این دو تیم با امتیاز مشابه ۴۱ و بر حسب تفاضل گل در رده چهارم و پنجم قرار دارند. این دو تیم هفته گذشته با تیم‌های بالای جدولی بازی داشتند که هر دو دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. مس کرمان با فرصت سوزی مقابل ملوان رده سومی و پارس جنوبی مقابل اکسین البرز متحول شده به این نتیجه‌ رسیدند.

نکته جالب این بازی، آمار بازی‌های بدون باخت این دو تیم است که تا پیش از این بازی، پارس جنوبی ۱۴ بازی و مس کرمان ۱۲ بازی متحمل شکست نشده‌اند. در این بازی‌ها، مس کرمان ۶ برد و ۶ تساوی و پارس جنوبی هفت برد و هفت تساوی کسب کرده و آمار ۵۰ درصد پیروزی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

همچنین در این دیدار شاهد تقابل بهترین خط دفاع لیگ یعنی پارس جنوبی با ۱۰ گل خورده و مس کرمان که دومین خط حمله لیگ را با ۲۹ گل در اختیار دارد، هستیم. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود مس کرمان به پایان رسیده بود.

در بازی‌های دیگر روز دوشنبه، اکسین البرز رده نهمی مهمان فولاد یزد رده هفدهمی، آلومینیوم اراک رده یازدهمی میزبان راه آهن یزدان رده دوازدهمی است که این دیدار تجدید دیدار مهدی پاشازاده با تیمی است که در نیم فصل اول هدایت آن را در اختیار داشت و نتایج خوبی هم با این تیم کسب کرد. مطمئنا پاشازاده با توجه به نحوه جدایی‌اش از این تیم، انگیزه‌های بالایی مقابل راه‌آهن دارد. همچنین خونه به خونه بابل رده هشتمی که به نظر می‌رسد دوباره احیا شده، میزبان ایران‌جوان بوشهر رده پانزدهمی است. در آخرین دیدار روز دوشنبه هم، تیم قعرنشین استقلال اهواز میزبان نساجی مازندران رده هفتمی است.

در ادامه هفته بیست و ششم، چهارشنبه یازدهم اسفند ماه، دو دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی این روز، ملوان بندر انزلی میزبان فجرسپاسی شیراز است. این دیدار زور آزمایی دو مربی کهنه کار فوتبال کشور یعنی محمد مایلی کهن و غلامحسین پیروانی است. البته شرایط تیم‌های این دو مربی در جدول رده‌بندی یکسان نیست. در حال‌ حاضر ملوان بندر انزلی با ۴۳ امتیاز رده سوم را در اختیار دارد ولی فجرسپاسی با ۲۳ امتیاز اختلاف نسبت به ملوان، با ۲۰ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفته است. در نتیجه‌ یکی برای صعود تیمش به لیگ برتر تلاش می‌کند و دیگری برای عدم سقوط تیمش به لیگ دو! دیدار رفت این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دیگر بازی روز چهارشنبه هم، دو تیم همسایه خیبر خرم آباد و نفت مسجد سلیمان که در رده های سیزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفته اند، مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار