کد خبر: ۳۸۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 26 February 2017
تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه معتقدم کمیته امداد در بحث کمک‌رسانی جهیزیه به مددجویان از واژه ازدواج به جای جهیزیه استفاده کند عنوان کرد: جهیزیه شرط ازدواج نیست و معتقدم ازدواج‌های صورت گرفته نباید تشریفاتی باشد.

 آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: کمیته امداد از حسنات امام خمینی(ره) بود و امروز در کشورهای اسلامی دیگر نظیر عراق و لبنان نیز به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: برخی به‌خاطر شرایط جسمانی، برخی به خاطر شرایط خانوادگی، برخی به علت شرایط آب و هوایی منطقه‌ای و برخی به‌علت تجاوز قدرتمندان محروم شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، کمیته امداد را یکی از ثمره‌های امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: امام(ره) در مراحل اولیه استقرار جمهوری اسلامی با تشکیل کمیته امداد نور امید را در مستضعفان زنده کرد.

قربانی با اشاره به اینکه معتقدم کمیته امداد در بحث کمک‌رسانی جهیزیه به مددجویان از واژه ازدواج به جای جهیزیه استفاده کند عنوان کرد: جهیزیه شرط ازدواج نیست و معتقدم ازدواج‌های صورت گرفته نباید تشریفاتی باشد.

وی با بیان اینکه نباید افراد را تنها به‌عنوان مستمری بگیر مشغول کنیم گفت: ممکن است خانمی تحت پوشش کمیته امداد باشد و به‌علت دریافت مستمری از ازدواج خودداری کند در صورتی که باید هر کسی از دست رنج خود نان بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه کسی که سربار جامعه باشد ملعون خدا خواهد بود اظهار داشت: چنین شخصی از رحمت خدا دور خواهد بود و اما کسانی که توانایی کار ندارند باید از آن‌ها حمایت شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی نباید کارتن خوابی وجود داشته باشد بیان داشت: شهرداری و استانداری باید در این زمینه دقت کنند و اگر کارتن خوابی جان خود را از دست داد خون آن به گردن مسئولان جمهوری اسلامی است.

قربانی با اشاره به اینکه مکانی برای نگهداری کارتن خواب‌ها در رشت وجود دارد ولی خالی است گفت: عده‌ای از کارتن خواب‌ها در کارتن می‌مانند تا تکدی‌گری کنند و باید تلاش کنیم کارتن خوابی در جمهوری اسلامی نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از ساخت ۶۲۷ خانه سالمندان در استان گیلان به‌وسیله خیران خبر داد و گفت: این خانه‌ها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت هستند و سردار دهقان وزیر دفاع نیز قول دادند ۱۰۰ میلیون تومان در این مورد کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کسانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند نباید ذلیل شوند خاطرنشان کرد: دست فقیر دست خدا است و ما خدمتگزار محرومان هستیم و نباید نسبت به آنان احساس برتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار