کد خبر: ۳۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 26 February 2017

تابناک گیلان / مارتین اسکورسیزی که فیلم مافیایی جدیدش «مرد ایرلندی» موضوع بحثی در مورد حقوق بین المللی بوده، جایزه جان فورد را از مایکل دی. هیگینز رییس جمهور ایرلند در یکی از رخدادهای ویژه «آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلندی» که روز شنبه در دوبلین برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.


این رخداد بلافاصله بعد از این برگزار می‌شود که این کارگردان یک کلاس آموزشی ویژه برای اعضای آکادمی و دیگر فیلمسازان برگزار می‌کند. برایان کرک کارگردان سریال‌های «بوردواک امپایر» و «بازی تاج و تخت» که خودش از اعضای بخش کارگردان‌های آکادمی است هم دیگر گرداننده این کلاس آموزشی خواهد بود. اسکورسیزی در این کلاس نکاتی درباره آثارش می‌گوید و تکنیک‌ها و چیزهایی را که رویش تاثیر گذاشتند مرور می‌کند و در کنار آن کلیپ‌هایی را که برای این کلاس تعبیه کرده به نمایش می‌گذارد.


اسکورسیزی گفت: «دریافت این افتخار از آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلندی و گرفتن جایزه‌ای که در تجلیل از هنرمندی و پرستیژ جان فورد به وجود آمد، اهمیت شخصی بزرگی برای من دارد.»


آین موریارتی مدیر اجرایی آکادمی نیز گفت: «پاسخ صنعت ما در هفته‌ای که گذشت خارق‌العاده بوده که حقیقتا احترام بزرگی را که فیلمسازان ایرلندی برای مارتین قائل هستند نشان می‌دهد. او حقیقتا الهام بخش است. ما از مارتین به خاطر حمایتش از آکادمی و کارمان تشکر می‌کنیم و به خاطر اینکه وقتش را صرف می‌کند تا اطلاعات و حرفه وسیع خود را اینجا در دوبلین با فیلمسازان ایرلندی ما در میان بگذارد، سپاسگزار هستیم.»


کلاس‌های آموزشی در همکاری با کمپانی «اسکرین ترینینگ ایرلند» برگزار می‌شوند. آکادمی همچنین با «جامعه فلسفی دانشگاهی کالج ترینیتی» هم همکاری می‌کند و در این دانشگاه اسکورسیزی با اعضای یکی از انجمن‌های آن صحبت می‌کند و مدال طلای افتخاری آن را دریافت می‌کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار