کد خبر: ۳۸۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 22 February 2017
تابناک / رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه اعتبارات محیط زیست نسبت به سال گذشته تنها سه درصد افزایش یافته از مغفول ماندن موضوع پسماندها درلوایح برنامه ششم و بودجه ۹۶ انتقاد کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه بودجه 96 نسبت به سال گذشته تنها سه درصد افزایش یافته است، گفت: این درحالی است که با مشکلات زیادی در زمینه محیط زیست کشور مواجه هستیم و بودجه درنظر گرفته شده حتی برای مبارزه با مهمترین معضل کشور یعنی آلودگی هوا کافی نیست.

 

وضعیت محیط زیست کشور بحرانی و به مرز خطر رسیده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از اینکه وضعیت محیط زیست کشور بحرانی و به مرز خطر رسیده است از مغفول ماندن بحث پسماندها در لوایح برنامه ششم و همچنین بودجه 96 انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عدم مدیریت درست زباله و پسماندها در کشور سلامت مردم را به خطر انداخته به گونه ای که شاهد شیوع سرطان معده در استان های شمالی کشور هستیم؛ اگر مدیریت پسماندها از عهده دولت خارج است بهتر است این کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

در زمینه مدیریت پسماندها با ضعف جدی مواجه هستیم

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در زمینه مدیریت پسماندها با ضعف جدی مواجه هستیم، گفت: سهل انگاری دستگاه های متولی موجب شده در مدیریت پسماندها با وضعیت بغرنجی روبرو باشیم.

 

بهبود وضعیت محیط زیست کشور مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه در بودجه 96 است

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم،  با بیان اینکه بهبود وضعیت محیط زیست کشور مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه در بودجه 96 است، تصریح کرد: در حالی که تمامی مسئولان بر این باورند که وضعیت محیط زیست کشور نامناسب و نامطلوب است اما متاسفانه در تصمیم گیری های کلان به این موضوع توجهی نداشته و آن را موضوعی پیش پا افتاده و کم اهمیت می دانند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر منابع دولت برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور کافی نیست بهتر است مانند دیگر کشورها منابع لازم را از طریق وضع عوارض مختلف تامین کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار