قاضی‌پور در مخالفت با بودجه ۹۶:
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در بودجه سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان بدون نحوه هزینه کرد وجود دارد. گویا می‌خواهند این مبلغ را برای خود در انتخابات سال آینده خرج کنند.
کد خبر: ۳۸۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 20 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 2 اسفند) قوه مقننه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور، گفت: سازمان برنامه و بودجه به بودجه‌نویسی بی‌توجه است.

وی با بیان اینکه بودجه‌نویسی در کشور به این‌گونه که نوشته می‌شود، صحیح نیست، ادامه داد: به طور مثال قرار است اوراق مشارکت که حکم چاپ پول بدون پشتوانه است، فروخته شود که کار نادرستی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: لایحه بودجه سال 96 کل کشور ارتباطی با برنامه ششم توسعه ندارد و گویا دولت زمانی که این لایحه را به مجلس می‌داد، خواب مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه لایحه بودجه با اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد، اظهار داشت: در این لایحه صنایع کوچک و متوسط سهم‌شان دیده نشده که منجر به بیکار شدن جوانان کشور می‌شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 96 تمهیداتی برای مسکن کارگران، کشاورزان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دیده نشده است.

وی با اعلام اینکه در بودجه سال 96 توجهی به حقوق فرهنگیان نشده است، گفت: در این لایحه بودجه آموزش و پرورش تقویت کافی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 96 به بحث دولت الکترونیک توجهی نشده و تنها قیمت اینترنت 5 برابر شده که این مشکلی را حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: نسبت منابع به مصارف در بودجه سال 96 متوازن نیست.

وی با بیان اینکه 5 سال است که کشور دچار رکود شده و اقتصاد کشور یخ بسته است، گفت: باید در این وضعیت مالیات‌ها کاهش یابد که عکس این قضیه در بودجه سال 96 آمده و به صورت وحشتناکی مالیات‌ها افزایش یافته که منجر به بیکاری می‌شود.

قاضی‌پور ادامه داد: در لایحه بودجه افزایش بسیار خطرناک وابستگی به نفت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده 48 هزار میلیارد از بیت‌المال بدون آنکه مشخص شود کجا صرف می‌شود و برای آن جدولی تهیه نشده است، گفت: گویا می‌خواهند این مبلغ را برای خود در انتخابات سال آینده خرج کنند. نباید بودجه حیاط خلوت دولت و برخی افراد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :