کد خبر: ۳۷۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 16 February 2017
تابناک / به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ریزش برف شدید، جلسه ستاد بحران شورای شهر با حضور شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری ظهر روز گذشته در تالار شورا تشکیل شد.
 

bohran20

 

نایب رئیس شورای شهر، در این نشست، بر لزوم آمادگی نیروهای ستادی شهرداری رشت در هر ۵۵منطقه تاکید کرد و از شهردار خواست تا تا پایان بحران، تمام نیروهای امیداری و خدماتی و وسایل نقلیه عمومی در خدمت شهروندان باشند.
شهردار رشت که در میانه جلسه، در نشست حاضر شد گزارشی از فعالیت های در برف روبی و امداد رسانی ریزش برف نیمه بهمن ارایه داد.

محمدعلی ثابت قدم بر آمادگی ۵منطقه برای مقابله با بحران خبر داد و افزود: با وجود اینکه ارائه برخی خدمات در چارچوب وظایف شهرداری تعریف نشده است اما شهرداری با تمام توان برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام می کند.

وی همچنین آماری از تماس ها به سازمان آتش نشانی ارایه داد و افزود: در برف اخیر، بیش از شش هزار تماس با سازمان آشنشانی رشت از سوی شهروندان گرفته شد و بیش از چهار هزار تماس در حیطه وظایف شهرداری نبود، با این همه شهرداری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان در مواقع بحران کوتاهی نمی کند.

ثابت قدم به چینش ماشین آلات شهرداری در سطح نواحی اشاره نمود و اذعان کرد: چینش ماشین های لجستیک در نواحی به منظور ارائه متوازن خدمات به محلات است با وجود اینکه فرماندهی امور متمرکز است.

شهردار رشت ادامه داد: برای مدیریت مواقع بحرانی همچون برف به برخی اقدامات زیرساختی از جمله ایجاد مرکز و ستاد مدیریت بحران شهر نیاز داریم که این مهم از سوی شهرداری در حال اقدام و امور سیستمیک و تجهیزات آن در حال فراهم شدن است و در بودجه سال آینده نیز برای تکمیل آن منابع مالی پیش بینی شده است.

ثابت قدم تاکید کرد: با اقداماتی که انجام شده، شهرداری آمادگی خود را برای مقابله با بحران پیش رو مهیا کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز گزارشی از نحوه آمادگی شهرداری این شهر برای مدیریت بحران ناشی از بارش برف و وزش باد شدید طی دو روز آینده ارائه کرد.

علی بهارمست گفت: در حال حاضر با اتکا به تجربیات برف های سال ۹۲ و ۸۶ تلا ش شده که به صورت جزئی تری در مناطق ستاد بحران تشکیل شود و هماهنگی های لازم با مناطق ۵ گانه شهرداری و همینطور بخش خصوصی برای برف روبی جاده ها و خیابان های اصلی شهر صورت گرفته است.

وی افزود: ادوات یدکی لازم برای ماشین آلات شهرداری نیز برای جلوگیری از توقف فعالیت آن ها طی ۷۲ ساعت آینده و نمک و ماسه کافی تهیه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای برفی گفت: با سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز هماهنگی شده است و علاوه بر آن، فهرستی از رانندگان جایگزین نیز تهیه شده تا در صورت نیاز از آن ها استفاده شود.

بهارمست ادامه داد: همینطور از متخصصان حوزه ماشین آلات نیز درخواست شده که در دسترس باشند تا در صورت نیاز از کمک آن ها کمک گرفته و اکیپ سیار و ثابت تعمیرات نیز در مناطق تعبیه شده است.

وی خواستار همکاری شهروندان مبنی بر پرهیز ار پارک خودروها در حاشیه خیابان ها و پیاده رو ها شد و تاکید کرد: این همکاری موجب می شود در صورت سقوط احتمالی درختان، متضرر خسارت نشوند و از سوی دیگر ممانعتی برای فعالیت لجستیک شهرداری در خیابان ها و معابر ایجاد نشود.

معاون شهردار اعلام کرد: برای همه مناطق ۵ گانه، محورهای اصلی و فرعی با گماشتن مسئول محور تعریف شده تا در زمان برفروبی، هر مسئول به انجام وظایف خود بپردازد.

بهارمست تصریح کرد: با وجود بارش مداوم و همینطور وزش باد به سرعت ۸۰ کیلمتر بر ساعت که پیش بینی شده است انتظار می رود که تردد در شهر طبیعتا دچار اختلال شود اما با این همه شهرداری آمادگی دارد که برای بحران برف پیش رو با تمام توان خدمات مناسب به شهروندان رشت ارائه دهد.

اسماعیل حاجی پور خواستار تعامل با ستاد بحران فرمانداری شد و افزود: باید با نوبت بندی اتوبوس ها و همینطور ماشین آلاتی که برای برف روبی در کف خیابان ها باید حضور داشته باشند، این وضعیت را مدیریت کرد. همینطور هرس درختان به موقع انجام شود تا مجددا شاهد سقوط درختان و ایجاد ضرر به شهروندان نباشیم.

این عضو شورا همچنین نسبت به ترمیم آسفالت پس از اتمام بحران تاکید و اظهار کرد: هم اکنون بخشی از آسفالت خیابان ها به دلیل برفروبی بارش نیمه بهمن دچار خسران شده است و باید از هم اکنون به فکر ترمیم آن ها پس از اتمام بارش ها بود زیرا به ایام تعطیلات عید نزدیک هستیم و شهر را باید برای تعطیلات نوروزی آماده کنیم.

عضو دیگر شورا نیز خواستار حضور پررنگ پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری در مواقع ضروری شد و گفت: نیاز است که طبق قراردادهای پیمان، پیمانکاران با تجهیزات خود در مواقع ضروری در سطح شهر حضور داشته باشند.

فرانک پیشگر تصریح کرد: همینطور باید با با آسیب شناسی نسبت به قدمت و عمر درختان موجود در مناطق، نسبت به هرس درختان اقدام کرد.

به گفته وی، بر اساس تحقیقات کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، بیشترین سقوط درختان در منطقه یک و دو رشت طی برف اخیر صورت گرفته که دلیل آن حفاری های متعدد در این مناطق در نزدیکی ریشه درختان بوده است.

با وجود این سخنان، عضو دیگر شورا نسبت به گزارش ارائه شده از سوی شهرداری انتقاد و اظهار کرد: طرح ستاد بحران شهرداری باید دقیق تر بوده و نسبت به توانایی های شهرداری در حوزه ماشین آلات که با کمبود مواجه هستیم، واقع گرایانه عمل کرد.

محمدحسین واثق کارگرنیا افزود: با اعلام اینکه شهرداری آمادگی مقابله با بحران را دارد نمی توان از کمبودهای شهرداری در حوزه لجستیکی چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: باید از سطح استان و شهرستان برای مواقع بحرانی همچون دو روز آینده درخواست کمک و تجهیز امکانات کرد.

با این سخنان، اعضا بر تشکیل جلسات دیگری از ستاد بحران شهرداری در ساعت های آینده اصرار و نسبت به آماده بودن شهرداری برای مقابله با بارش برف پیش رو تاکید کردند.

به گزارش گیل خبر، در این جلسه مظفر نیکومنش(رئیس جلسه)، رضا رسولی، عباس صابر، حجت جذب، فرانک پیشگر،  محمدحسین کارگرنیا، اسماعیل حاجی پور و موسوی  روزان اعضای شورایی بودند که در آن شرکت کردند. بعضی از افرادی که در این جلسه شرکت نکردند در جلسه ستاد بحران قبل از برف گذشته نیز حضور نداشتند. گفتنی است مسعود کاظمی رئیس شورا وز چهارشنبه به دلیل بیماری پدرش در تهران حضور داشت.

جلسه ستاد بحران
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
 %image_alt%
 %image_alt%
 %image_alt%
 %image_alt%
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار