کد خبر: ۳۷۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 15 February 2017
تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از کاهش محسوس دمای هوا از عصر فردا (پنجشنبه) خبر داد و گفت: تمرکز بارش برف و باران، در مناطق مرکزی و شرقی استان است.

مازیار غلامی، بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت و استقرار سامانه سرد و بارش زا بتدریج از عصر فردا در منطقه است که بر این اساس، شرایـط بـرای ابرناکی، کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد (بعضی نقاط شدید/خیلی شدید) تا صبح شنبه هفته آینده در منطقه مهیا می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: از غروب پنجشنبه با تقویت هوای سرد، بارش مخلوط برف و باران و بتدریج طی شب بارش برف در منطقه آغاز خواهد شد که تمرکز بارش ها در مناطق مرکزی و شرقی استان پیش بینی می شود.

به گفته غلامی، طی بامداد شنبه سامانه بارشی از سمت غرب استان تضعیف و ضمن کاهش ناپایداری و کاهش ابر، بتدریج از ظهر شنبه از مرزهای شرقی گیلان خارج خواهد شد و از شنبه شب تا سه شنبه (صبح ها و شب ها) یخبندان شدید در منطقه پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: به سبب وزش باد شدید همراه با بارش برف، در برخی مناطق بویژه گردنه ها و نواحی کوهستانی، کولاک برف دور از انتظار نیست و رانندگان باید تجهیزات زمستانه شامل زنجیرچرخ، لباس گرم ، آذوقه و ... همراه داشته باشند.

غلامی از گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و ... خواست که تمهیدات لازم را انجام دهند و به بخش های مختلف اجرایی استان نیز توصیه کرد که تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، وزش باد، طی بعد از ظهر و شب بعضی نقاط بارندگی (گاهی شدید) عنوان و برای فردا نیز آسمان را طی صبح تا بعد ازظهر نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی پراکنده (ارتفاعات برف)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، گاهی کاهش ابر و طی عصر و شب ابری و مه آلود، وزش باد (پاره ای نقاط شدید)، بتدریج بارندگی (ارتفاعات برف)، طی شب مخلوط برف و باران پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را با 11 درجه مربوط با دیلمان و کمینه دما را با پنج درجه زیرصفر مربوط به ماسوله ذکر کرد.

وی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب شش و سه درجه ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار