کد خبر: ۳۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 15 February 2017
تابناک / استاندار گیلان گفت: برف گذشته حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد.

دکتر «نجفی» صبح امروز(چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه) در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برف روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن به ۹ شهر و ۸۰۰ روستای گیلان ۱۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بارش سنگین گذشته که با سرعت باد ۸۰ کیلومتر در ساعت آغاز شد در مدت ۱۲ ساعت ۸۰ سانتی‌متر در جلگه و در ارتفاعات ۱۵۰ سانتی‌متر برف بر زمین بارید.

استاندار گیلان ادامه داد: بیشتر این خسارت‌ها در بخش راه، تأسیسات شهرها، برق، آب شرب، مسکن، کشاورزی و دیگر تأسیسات زیربنایی بوده است.

وی با بیان این‌که می‌کوشیم تا خسارت‌های بارش سنگین برف جبران شود، گفت: این خسارت‌ها دیروز به وزیر کشور، راه و شهرسازی، نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای بازسازی ماشین‌آلات سنگین راهداری به توجه ویژه‌ی وزارت راه و شهرسازی نیاز داریم و از منابع استانی نیز کمک می‌کنیم.

وی گفت: هم‌چنین امروز با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در خصوص بهره‌مندی از فرصت منطقه آزاد انزلی برای ورود ماشین‌آلات سنگین مدرن با هزینه کمتر تفاهم خوبی انجام شد.

استاندار گیلان ادامه داد: البته علاوه‌بر این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعتباری را برای بهسازی جاده و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داده است.

نجفی افزود: در جلسه گذشته با مدیران شرکت توانیر کشور نیز که به دستور وزیر نیرو در رشت برگزار شد اعتبارات خوبی برای برق اختصاص یافته است.

وی گفت: ان‌شاا… سفیدی برف امسال موجب سبزی بیشتر گیلان در بهار شود.

«محمدرضا نازک‌کار» صبح امروز در نشست رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با استاندار گیلان به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان معرفی شد.

ایشان معاونت راهداری اداره‌کل راه و ترابری گیلان به‌مدت ۱۰ سال، معاونت فنی اداره‌کل راه و ترابری استان گیلان به مدت ۲ سال، مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان از سال ۹۰ تاکنون را در کارنامه خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار