کد خبر: ۳۷۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 14 February 2017
تابناک گیلان / سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

استقلال خوزستان یکی از ۴ نماینده ایران در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیاست که در گروه B رقابت‌ها با تیم‌های لخویا قطر، الجزیره امارات و الفاتح عربستان هم‌گروه است و در اولین دیدار باید با نماینده عربستان دیدار کند.

در همین رابطه سایت AFC در گزارشی به بررسی استقلال خوزستان پرداخت.

استقلال خوزستان

نحوه صعود: قهرمان لیگ برتر ایران

تاسیس: ۲۰۱۱

ورزشگاه: غدیر اهواز، ظرفیت ۵۱ هزار نفر

استقلال خوزستان بعد از قهرمانی در لیگ برتر ایران برای اولین بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. این تیم به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس توانست به عنوان قهرمانی در لیگ ایران برسد. این در حالی است که سال قبل استقلال خوزستان در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر بود که در هفته‌های آخر نجات یافت و در ادامه به قهرمانی در لیگ ایران رسید.

استقلال خوزستان در حالی به این مهم دست یافت که توانست بازیکنان مهمی جذب کند. قهرمانی این تیم در لیگ ایران یکی از اتفاقات عجیب و شگفتی‌ساز محسوب می‌شد.

بازیکنان اصلی

حسن بیت‌سعید بعد از آنکه در سال ۲۰۱۵ از تیم فولاد نوین جذب شد، توانست آقای گل این تیم در سال گذشته لیگ ایران شود. خیلی از قهرمانی استقلال خوزستان را باید به پای بیت سعید نوشت که گل‌های مهمی برای این تیم به ثمر رساند. البته نباید از خط دفاع مستحکم این تیم خوزستانی به راحتی گذشت. کاپیتان محمد طیبی یکی از افراد باثبات در این تیم محسوب می‌شود. همچنین آلویس نانگ کامرونی چهارمین سال حضورش در ایران را تجربه می‌کند و بعد از حضور در تراکتورسازی در سال ۲۰۱۶ در لیگ قهرمانان شناخته شده است.

سرمربی: سیروس پورموسوی

او  در سال ۲۰۱۱ به عنوان مربی تیم دوم استقلال خوزستان کارش را شروع کرد و در ادامه یک سال بعد کمک مربی تیم اصلی شد و این تیم را کمک کرد و به افتخار در فوتبال ایران برسد. بعد از جدایی عبدالله ویسی و پیوستن او به سپاهان در می ۲۰۱۶ باشگاه، پورموسوی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا یک مربی از بدنه باشگاه هدایت تیم را بر عهده داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار