کد خبر: ۳۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 14 February 2017
تابناک گیلان / این دولت و شخص رئیس جمهور و اغلب وزرا از خانواده ایثارگران بوده یا خود ایثارگر هستند یا در عرصه‌های مختلف ایثار خدمت کرده‌اند و از این نگاه تخریب دولت، تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است و کمک به دولت برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت کمک به توسعه فرهنگ ایثار است.

به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ایثار و رسانه با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور)، سیدعباس صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمعی از روزنامه‌نگاران سراسر کشور در تالار وحدت برگزار شد.


وزیر ارشاد در این برنامه گفت: وقتی می‌خواستم نامه دعوت از آقای جهانگیری را امضا کنم با خودم فکر کردم شاید با این حجم از مشغله‌های معاون اول شایسته نباشد ایشان را درگیر این مراسم کنیم اما وقتی با اصرار دوستان این نامه را امضا کردم و آقای جهانگیری گفتند در برنامه حاضر می شوند فکر کردم چرا و یادم آمد آقای جهانگیری خودشان از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جنگ و جهاد است و به احترام خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همه کسانی که در این نظام تلاش کرده‌اند در این مراسم حاضر شده‌اند که من به نمایندگی از همه شما از ایشان تشکر می‌کنم.


صالحی‌امیری یادآور شد: فلسفه تشکیل این جمع و جایزه این است که این پایه را داشت که مفهوم ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه دارای مراکز و درجاتی که عالی‌ترین سطح آن شهادت و از جان گذشتن است اما ایثار مراتب دیگری هم دارد که معتقدم حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هم دارای مراتبی است و از این جهت گسترش فرهنگ ایثار در جامعه ضرورت دائمی و قطعی است.


وی خاطرنشان کرد: تلاش شد تا جنگ تحمیلی به یک گفتمان مقاومت، ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و همدردی و هم‌نوایی ملی تبدیل شود. تداوم گفتمان دفاع مقدس در فضای امروز می‌تواند به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هم گسترش پیدا کند و از این منظر تلاش برای اشاعه فرهنگ ایثار به عنوان یک ضرورت دائمی در انقلاب اسلامی تعریف شده است که معتقدیم لازمه تداوم حیات انقلاب در جهان پر تلاطم امروز گسترش فرهنگ ایثار در همه حوزه‌هاست.


او خاطرنشان کرد: کسانی که در جاده‌ها و بیابان‌ها برای معاش مردم تلاش می‌کنند دولتمردانی که برای معیشت مردم از خودگذشتگی می‌کنند، آنها که بیرون از مرزها برای حفظ حریم حرم از خودگذشتگی کرده یا کسانی که در راه اقتصاد مقاومتی برای توسعه و تعالی جامعه تلاش می‌کنند و همچنین افرادی که در رسانه‌ها قلم می‌زنند تا فرهنگ ایثار را در اقصی نقاط کشور گسترش دهند همگی ایثارگر هستند.


وزیر ارشاد؛ ایثار را یک گفتمان و فرهنگ و ارزش بنیادی خواند و گفت: هرکسی می‌تواند به درجه ایثار نائل شود به شرطی که از منافع فردی عبور کرده و به منافع مردم فکر کند.


صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: این دولت و شخص رئیس جمهور و اغلب وزرا از خانواده ایثارگران بوده یا خود ایثارگر هستند یا در عرصه‌های مختلف ایثار خدمت کرده‌اند و از این نگاه تخریب دولت، تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است و کمک به دولت برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت کمک به توسعه فرهنگ ایثار است.


وی تصریح کرد: ایثار با مفهوم اخلاق، معنویت، معرفت، دگردوستی، نوع‌دوستی و تلاش و جهاد رابطه عمیقی دارد. جامعه دارای فرهنگ ایثار یک جامعه اخلاقی است و اگر در جامعه بی‌اخلاقی می‌بینیم یعنی از ایثار فاصله گرفته‌ایم. آنچه ما داریم وامدار امام خمینی هستیم و باید برای رهبر معظم انقلاب آرزوی طول عمر کنیم که پرچمدار ایثار در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار