کد خبر: ۳۷۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 14 February 2017
تابناک گیلان / شهردار منطقه ۱۲ از صدور ۳۰۰ اخطاریه به ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۲ خبر داد.
 
عابد ملکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت ایمنی در بازار تهران با بیان اینکه در ایمنی بازار با دو مساله مواجه هستیم، گفت: در وهله اول با معابر و مسیرهای مشاعی در بازار مواجه هستیم که برای مقاوم‌سازی و مرمت آنها باید حتما نظر سازمان میراث فرهنگی را جویا شویم و در بخش دیگر با املاک و کسبه‌ای مواجه هستیم که لزومی برای مقاوم‌سازی و بهسازی مغازه‌های خود نمی‌بینند که به نظر می‌رسد اصل ماجرا و مشکل ما نیز در این قسمت ساماندهی مغازه‌داران و کسبه است که متاسفانه نحوه بهره‌برداری آنها از مغازه‌ها نیز سبب تشدید ناامنی در بازار شده است.

وی با اشاره به اختلاف مالکان در بازار تهران گفت: عمده مغازه‌ها در اختیار مستاجران و سرقفلی‌داران است که به دلیل این اختلاف ملکی، انگیزه‌ای برای ایمنی در میان کسبه احساس نمی‌شود که لازم است الزامات قانونی در این راستا اجرا شود.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه موضوع ایمنی در بازار بسیار مهم است اما اجرای دستورالعمل‌های ایمنی در راستای اطفای حریق و آتش نیازمند همراهی مالکان است، گفت: وسایل، حجم کالاها و نوع بهره‌برداری یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

ملکی با بیان اینکه بازار تهران ۱۱۲ هکتار است، گفت: ۵۳ هکتار بازار فرسوده است یعنی اینکه ۵۰ درصد بافت‌های موجود در بازار تهران فرسوده و ناپایدار هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تجهیز و تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی در بازار تهران را در دستور کار خود قرار داده،گفت: همچنین آموزش مالکان نیز در دستور قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۲ در مورد ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده و پرخطر در بازار تهران نیز گفت: باید مشاغل آلاینده و پرخطر از بازار منتقل شوند اما به طور کلی کسبه مقاومت‌هایی در این زمینه دارند که باید این مساله مرتفع شود.

ملکی با بیان اینکه متاسفانه حجم آسیب در تهران و منطقه ۱۲ به گونه‌ای است که یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند از پس آن بر بیاید، در مورد جلسه دادستانی با شهرداران منطقه درخصوص سازمان‌های ناایمن گفت: براساس این مساله شناسایی ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱ و ۱۲ در دستور کار قرار گرفت که باید کارشناسان آتش‌نشانی نسبت به شناسایی این مکان‌ها اقدام کنند.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: آتش‌نشانی تاکنون ۳۰۰ اخطاریه به برخی املاک که عمدتا انبار هستند، صادر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار