مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری:
صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۷۴ تاسیس شد که ۵ درصد از حقوق فرهنگیان وارد صندوق می شد و دولت هم مکلف شد برابر این مبلغ را به صندوق بپردازد تا در زمان بازنشستگی به فرهنگیان پرداخت شود. طی دو برنامه سوم و چهارم دولت سهم خود را به صندوق پرداخت کرد، اما در طی برنامه پنجم سهم دولت پرداخت نشد. در برنامه ششم مجددا سهم دولت به صندوق ذخیره پرداخت شد.
کد خبر: ۳۷۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 14 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهدی نیکدل گفت:مجموع دارایی اعضا نزد صندوق مبلغ ۴۳۶۹ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲۵ درصد سهم خودشان ،۸ درصد واریزی دولت است و مابقی که حدود ۲۹۱۱ میلیارد تومان است سودی است که به اعضا تعلق گرفته است.
وی افزود : از این مبلغ  ۴۳۰۰ میلیارد تومان دارایی صندوق ۴۲ درصد در شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است که در غالب سهام بورسی و کارخانجات سرمایه گذاری شده است، ۲۲ درصد شرکت ساختمانی معلم و ۲۳ درصد شرکت پترو فرهنگ است که شامل پتروشیمی مروارید، پتروشیمی خراسان و چند شرکت پتروشیمی دیگر می شود، ۸ درصد هم شرکت لیزینگ ماست که خودرو را با سوبسید به فرهنگیان واگذار می کند.
 نیکدل خاطرنشان کرد : اموال فرهنگیان فقط پول و اوراق بهادار نیست بلکه شامل کارخانجاتی است که به زمین چسبیده و قابل دزدیده شدن نیست. صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۱۶ شرکت اصلی دارد که این ۱۶ شرکت حدود ۲۸ شرکت فرعی دارند که مجموعه آنها درصدی از سهام بانک سرمایه را در اختیار دارد. در مجموع ۴۷ درصد از سهام بانک سرمایه در اختیار مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است.
 وی افزود :اختلاسی که صورت گرفته در بانک سرمایه است و از نظر ما بانک سرمایه شرکت اصلی ما نیست و به دلیل سهام زیر۵۰ درصد ما روی آن اعمال مدیریت نداریم. درست است که هیات مدیره سرمایه را ما معرفی میکنیم ولی مسیر تایید آن از بانک مرکزی عبور می کند. ضمن اینکه ما سهامدار ۴۷درصدی هستیم و اختیار نداریم.
 مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت :شروع مشکلات مربوط به اختلاس معروف به "۸ هزار میلیاردی” از آنجا شروع شد که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان سرپرست بانک سرمایه شد. یک عده هم آگاهانه همه اتفاقات بانک سرمایه را به صندوق ذخیره نسبت دادند در حالیکه از ابتدای عمر صندوق ذخیره حتی رقم ۶ هزار میلیارد تومان وارد صندوق نشد. چه رسد به اینکه ۸ هزار میلیارد تومان از آن اختلاس شده باشد. 
وی افزود :اختلاسهای صورت گرفته در بانک سرمایه غارت سپرده های مردم در بانک است. عده ای آمدند اسم بانک سرمایه را برداشتند و اسم صندوق ذخیره فرهنگیان را به جای آن گذاشتند. البته سپرده های مردم در بانک سرمایه از سوی بانک مرکزی تضمین شده و جای نگرانی نیست
نیکدل افزود :جای سپرده های فرهنگیان در صندوق هم امن است و ابعاد تخلف در صندوق در آن حد نیست. البته تخلفات صورت گرفته ولی ابعاد آن بزرگ نیست. حتی اگر در بدترین صورت ممکن اگر همین امروز دارایی بانک سرمایه صفر شود ما حدود یک هزار میلیارد تومان منفی می شویم .
وی خاطر نشان کرد :کسانیکه به جای بانک سرمایه از نام صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده می کنند هدفشان تشویش اذهان است در حالیکه صندوق ذخیره فرهنگیان سرجای خودش است و اموال فرهنگیان جایی نرفته و فرهنگیان باید با خیال راحت بخوابند. من از همه رسانه ها خواهش می کنم فرهنگیان را بیش از این ناراحت نکنند.
وی درپایان گفت:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار