کد خبر: ۳۷۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸ 14 February 2017
تابناک / استاندار صبح امروز در جلسه‌ی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: حریم شهدا و آرمان های والای آنان باید در سخنرانی های یادواره های شهدا حفظ شود.

دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تسلیت ایام فاطمیه افزود: امثال این جلسه که به نام شهدا و معنویت مزین است بهترین فضا برای خروج از بی‌معرفتی‌ها است چرا که در مقابل شهدا بسیاری از حالات مادی ، دنیایی و بی معرفتی ها محو می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از تیربرق های استان متعلق به 30 تا 35 سال گذشته بود اظهار داشت: 15 سال از عمر بسیاری از این تیر برق ها گذشته بود و با اقداماتی که شروع شده و قول حمایتی که مدیرعامل توانیر در تخصیص اعتبار داده انشاا... ظرف چند ماه آینده کارنامه ی درخشانی از سازندگی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کسانی که حتی یک روز در بحران کار نکردند و به میدان نیامدند انتقاد می کنند گفت: از همه‌ی این عزیزان خواستارم تا دست به دست یکدیگر دهیم و در رفع مشکلات قدمی موثر برای استان برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه‌ی کارها نباید ختم به سیاسی کاری شود افزود: در مقاطعی نیاز است تا گاهی با خدای خود و شهدا خلوت کنیم و برخی تلاش‌های صورت گرفته را به وضوح ببینیم. وی اظهار داشت: سیم بان های شرکت توزیع برق در سخت ترین شرایط یخبندان برای برقراری برق شهروندان در تلاش بودند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه زیبا نیست که بنده هم با همان فرهنگ و ادبیات پاسخ بی معرفتی‌ها را بدهم خاطر نشان کرد: باید بتوانیم بگوییم در مدت مسئولیت خود چه کارنامه ای ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما با بارش برف مواجه هستیم گفت: وزارت نیرو از چند ماه گذشته پیش بینی خوبی مبنی بر اینکه کمبود آب کشور با این بارش ها در ماه های پایانی سال جبران می شود ارائه کرد.

استاندار گیلان به بارش مطلوب برف در منطقه ی لوشان و منجیل اشاره و خاطر نشان کرد: این بارش‌های برف به رغم مشکلاتی که بوجود آورد به افزایش ذخایر پشت سد کمک شایان توجهی می کند.

وی با بیان اینکه در برف اخیر برای اولین بار راه شهر صنعتی با توجه به تعریض جاده بسته نشد گفت: به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب در حادثه‌ی پلاسکو در مقاطع بحران اولویت با خدمات رسانی به مردم است.

دکتر نجفی همچنین به بارش قریب الوقوع برف در مناطق جلگه ای شهرستان‌های استان طبق پیش بینی هواشناسی اشاره و اظهار داشت: جلسات ستاد مدیریت بحران استان به صورت تخصصی در قالب کمیته های مختلف برگزار می شود.

وی بر ضرورت بهره مندی از فضای معنوی شهدا در ارائه خدمات به مردم تأکید و تصریح کرد: فرزندان ما با بهره‌مندی از فضای راهیان نور باید آثاری که در شهر و روستا دیدند و در کتابها خواندند را در صحنه ی عمل نیز با تصاویر به یاد ماندنی از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش های سپاه و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در اعزام راهیان نور گفت: در این مسیر باید دقت شود تا در محتوا و ارائه خدمات، سطح کیفیت حفظ شود.

وی بر لزوم حفظ حریم شهدا و جناحی نکردن برگزاری یادواره شهدا تأکید و تصریح کرد: باید در انتخاب سخنرانان دقت شود تا مطالب مطرح شده در این جلسات معنوی مطابق با آرمان های والای شهدا باشد.

استاندار گیلان گفت: هر اشکی که از دل برای شهدا بر چشمان جاری می شود مطمئناً هرگز جناحی نخواهد شد.

دکتر نجفی بر ضرورت بهره مندی از تمامی امکانات در تکمیل پارک موزه ی دفاع مقدس استان تأکید و تصریح کرد: هر اقدامی که همانند کنگره شهدا با نیت پاک و خالص انجام گیرد ماندگار است و خود گویای همه چیز است.

وی با بیان اینکه تجلیل از دست اندرکاران این کنگره نیز با همان زیبایی انجام گرفت گفت: در مراحل ساخت پارک موزه ی دفاع مقدس که یک اقدام ارزشی و موثر در توسعه‌ی گردشگری محسوب می شود، همه‌ی دستگاه ها باید تلاش کنند و در این مسیر از ظرفیت دکتر نوبخت نیز که علاقمندانه حمایت می کنند بهره مند خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در توسعه ی فرهنگ نشر ارزش های دفاع مقدس از ظرفیت دانشگاه گیلان و استفاده از پایان نامه های مرتبط و تحقیقات انجام شده باید بهره لازم را ببریم.

وی تأکید کرد: نیاز داریم فرزندان ما با رشادت های شهدا بیشتر آشنا شوند.

در پایان این جلسه از 10 جلد کتاب در حوزه ی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط استاندار گیلان رونمایی شد همچنین دکتر نجفی از نمایشگاه عکس والدین شهدا که در حاشیه‌ی این جلسه برگزار شد، بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار