کد خبر: ۳۷۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸ 13 February 2017
تابناک گیلان / رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح ۴ شرط برای حضور خودروسازان خارجی در ایران، گفت: طی سال جاری ۶ قرارداد بین خودروسازان ایرانی و خارجی نهایی شد.

منصور معظمی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران اظهار داشت: طی سال جاری ایران خودرو با شرکت پژو قرارداد بست که محصول مشترک آنها اسفند امسال به بازار عرضه می شود.

وی افزود: همچنین شرکت سایپا با سیتروین قراردادی را منعقد کرد که محصول آن نیز نیمه اول سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

به گفته معظمی، قرارداد ایدرو با رنو هم منعقد شده که محصول مشترک آنها تا پایان سال ۲۰۱۷ و یا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد تولید گیربکس اتوماتیک، گفت: شرکت فولکس واگن با یک خودروساز ایرانی به تفاهم رسیده و در آستانه امضای قرارداد هستند.

وی ادامه داد: شرکت هیوندایی نیز با یک خودروساز ایرانی قرارداد بسته که محصولاتشان به بازار عرضه خواهد شد.

رییس سازمان گسترش همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد بنز با یک خودروساز ایرانی، اظهار داشت: طی سال جاری ۶ قرارداد در صنعت خودرو کشور نهایی شده و علاوه بر این، قطعه سازان ایرانی نیز قراردادهایی را با شرکتهای خارجی منعقد کرده اند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری موضوع تولید خودرو برقی در وزارت صنعت، گفت: در حال حاضر در جهان به ازای هر ۱۲۰ نفر، یک خودرو وجود دارد، اما این رقم در ایران یک خودرو به ازای ۲۱۰ نفر است که نشان دهنده بازار جذاب خودرو در کشورمان است.

وی با تأکید بر اینکه بازار ایران بر روی صادرات خاص باز نیست، گفت: اجازه نمی دهیم شرکتهای بزرگ فقط به واردات خودرو به ایران بسنده کنند بلکه باید با خودروسازان ایرانی مشارکت کنند.

معظمی با تشریح ۴ شرط برای حضور خودروسازان خارجی در ایران گفت: صادرات تولیدات مشترک، استفاده حداکثری از توان داخلی، توجه به تحقیق و توسعه و همچنین توجه به خدمات پس از فروش از جمله شروط حضور خارجی ها در بازار ایران است.

وی تاکید کرد: داخلی سازی خودروها باید با ۴۰ درصد آغاز شود و به ۶۰ تا ۸۰ درصد برسد.

وی در ادامه با اشاره به گردش مالی ۲ هزار میلیارد دلاری صنعت خودرو جهان در سال ۲۰۱۶ ، گفت: در این سال ۹۳ میلیون دستگاه خودرو در دنیا تولید شد و حدود ۵۰۰ میلیارد دلار توسط خودروسازان جهانی به دولتها مالیات پرداخت شد.

معظمی در پایان با اشاره به گزارش پامچال نیوز به نقل از بانک مرکزی مبنی بر رشد اقتصادی ۷ درصدی در کشور طی ۶ ماه ابتدایی امسال، اظهار داشت: نفت و گاز و صنعت به عنوان دو پیشران این رشد بودند که صنعت خودرو نقش مهمی در این زمینه داشته است.

به گفته وی، گلایه مردم و رسانه ها از صنعت خودرو به این دلیل است که انتطار بیشتری از صنعت خودرو دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار