کد خبر: ۳۷۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 12 February 2017
تابناک / ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران برای 8 استان کشور از فردا دوشنبه تا جمعه پیش‌بینی وقوع سیل کرده است.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد:از روز دوشنبه تا جمعه این هفته بارش‌هایی عمدتاً" بالای 100 تا 200 میلی‌متر در ایستگاه‌های مبنای برخی از استان‌ها پیش بینی می‌شود؛ بر این اساس استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با اولویت اول در معرض خطر وقوع سیلاب شدید، استان‌های هرمزگان و خوزستان با اولویت دوم در معرض وقوع رخداد سیلاب و استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و گیلان با اولویت سوم در معرض خطر احتمالی وقوع سیلاب طبقه بندی گردید.

نشست این ستاد عصر دیروز با حضور مهندس محمد حاج رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و رئیس ستاد ملی با حضور تمامی اعضا شامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت مهندسی آبفای کشور شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پژهشکده هواشناسی و موسسه تحقیقات آب تشکیل جلسه داد.

ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب بر اساس پیش بینی بارش و جریانات سیل وضعیت سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در خطر وقوع سیلاب شدید، هرمزگان و خوزستان در خطر وقوع سیلاب و جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و گیلان در معرض وقوع سیلاب تشخیص داده است.

این گزارش حاکیست: بر اساس اعلام ادارات هواشناسی استان‌ها و مراجع بین‌المللی پیش بینی جهانی هواشناسی و همچنین پیش بینی مدل‌های بارش رواناب شرکت توسعه منابع آب و نیرو و موسسه تحقیقات آب، چشمه‌های باران زا و توده‌های جوی از صبح روز دوشنبه مورخ 24 بهمن تا جمعه 29 بهمن ماه در سطح کشور تداوم داشته و باعث بارش قابل توجه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار