تابناک / یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت امروز(۲۴ بهمن) در غیاب مسعود کاظمی، رئیس شورای شهر رشت و به ریاست مظفر نیکومنش در عمارت شورا برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 12 February 2017
تابناک / یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت امروز(۲۴ بهمن) در غیاب مسعود کاظمی، رئیس شورای شهر رشت و به ریاست مظفر نیکومنش در عمارت شورا برگزار شد.

فاطمه شیرزاد، مظفر نیکومنش و محمودباقری خطیبانی ناطقین امروز جلسه علنی شورای شهر رشت بودند.

 

محمودباقری خطیبانی، عضو شورا با بیان اینکه انتقادات من از شهردار باعث شده تا ضد توسعه نامیده شوم گفت: شهرداری به بنگاه معاملات ملکی و تجاری برای افراد خاص تبدیل شده و ایمانها و سالم ها در آنجا جولان می دهند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری جولانگاه دلالان است افزود: از مسئولان امنیتی می خواهم تا جلوی دلالان شهرداری را که در همه پروژه ها و قراردادهای شهرداری رد پای آنها دیده می شود، بگیرند.

 

باقری خطیبانی ادامه داد: تمام کارهای شهرداری به اسم شورا تمام می شود و چهارسال است اعضای شورا بار اشتباهات شهرداری را می کشند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری فاقد مدیریت عملگرا است تصریح کرد: با این همه معوقات کارکنان و کارگران شهرداری، چگونه می توانیم مطالبات آنها را به همراه مزایا و عیدی در اسفند ماه پرداخت کنیم؟

 

باقری خطیبانی با تاکید بر اینکه ما نماینده مردم بوده و نباید ثابت قدمی باشیم تصریح کرد: بودجه ۹۶ شهرداری را واقعی ببندیم تا مانند امسال انحرافات بر اساس بودجه غیرواقعی صورت نگیرد.

 

فاطمه شیرزاد، دیگر عضو شورا در نطق پیش از دستور خود با تشکر از حضور پرشور و آگاهانه مردم رشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با فریادهای االه اکبر خود موجب هراس استکبار شدند.

 

وی در ادامه به فرا رسیدن دهه فاطمیه اشاره و بیان کرد: باید حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود قرار داده و سرمشق همه بانوان در مباحث اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی باشد.

سخنگوی شورای شهر رشت به پیش بینی هوای برفی آخر هفته در استان اشاره و اظهار کرد: تجهیزات لجستیک در مناطق ۵ گانه شهرداری رشت آماده خدمات رسانی به مردم است.

 

وی خواستار تشکیل جلسه از سوی مجمع نمایندگان استان در خصوص بحران شد و گفت: نمایندگان مجلس از لحاظ قانونگذاری قدرت بیشتری داشته و بهتر می توانند در جهت تقویت لجستیک استان اعتبار تخصیص دهند.

 

شیرزاد با تذکر به شهردار رشت گفت: برگزاری جلسات مطالبات کارکنان شهرداری و کارگران فایده ایی ندارد و شهردار باید دقت کرده تا روند نامنظم پرداخت مطالبات کارگران منظم شود.

 

وی تصریح کرد: حقوق و مطالبات پاکبانان مناطق۱،۳ و ۵ پرداخت نشده است و از روند پرداخت حقوق آتش نشانان نیز راضی نیستیم.

 

به گفته شبستان ، در پایان این جلسه لوایح تملک ملک محمدعاشوری در سردار جنگل، اصلاح ردیف اعتباری تملک منطقه۱ در مسیر امام علی به ولیعصر و احساندوست، و در نظر گرفتن مشوق های عوارضی برای بناهای فرهنگی و هنری مورد بررسی قرار گرفت و با خارج شدن علوی و باقری خطیبانی از صحن شورا، جلسه از حد نصاب خارج و بررسی بقیه لوایح به جلسه بعد موکول شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار