نماینده مردم رشت:
تابناک / غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه در همایش «تحقق آرمانهای انقلاب در دولت تدبیر و امید» در انزلی طی سخنانی جنجالی با حمایت از توافق برجام خطاب به منتقدین این توافق اظهار داشت: شما جایگزین برجام چه داشتید؟ قطع به یقین (بدون برجام) به سمت جنگ می رفیتم.
کد خبر: ۳۷۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 11 February 2017
تابناک / غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه در همایش «تحقق آرمانهای انقلاب در دولت تدبیر و امید» در انزلی طی سخنانی جنجالی با حمایت از توافق برجام خطاب به منتقدین این توافق اظهار داشت: شما جایگزین برجام چه داشتید؟ قطع به یقین (بدون برجام) به سمت جنگ می رفیتم.

وی ضمن اعلام حمایت از دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: ما مجبوریم از روحانی حمایت کنیم. گزینه دیگری نداریم. الا و بلا باید این دولت را حفظ کنیم. هرگز تمایل نداریم به هشت سال دروغ و پرفساد برگردیم.

جعفرزاده ادامه داد: امروز فیش های نجومی ای را گسترده و بزرگ می کنند که در آن حتی یک مورد هم خلاف قانون پیدا نشد. حالا قانون اشکال داشت و خلا قانونی وجود داشت بماند.

نماینده رشت ادامه داد: همه فیش های نجومی ۲۳ میلیارد تومان است. ۱۸۰ میلیارد دلار الان نمی دانیم کجاست. طلب داریم. چین نمی دهد. روس نمی دهد. هند نمی دهد. ما مجبور هستیم پیگیر حقوق مردم باشیم. تمام تلاشمان را باید انجام دهیم که به آن هشت سال برنگردیم.

وی افزود: سرمایه های بزرگی در داخل کشور داشتیم که آن سرمایه ها را (احمدی نژاد) از دست داد. روزی که آیت الله هاشمی از بین ما رفت همه تأسف خوردیم که از توان و فرصت ایشان استفاده نکردیم و از پتانسیل هاشمی استفاده نکردیم. چرا اجازه نداد. وقتی ایشان فوت کرد و خبرش پخش شد من در تشییع بودم که مردم چه غوغایی کردند. منتظریم همه یک یک بمیرند و بعد در فراغشان افسوس بخوریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: چرا نباید از همه ظرفیت ها و همه پتانسیل ها برای توسعه کشور استفاده شود. نباید چتر رهبری را به قدری کوچک کنند که فقط عده ای خاص در این چتر قرار بگیرند. چتر خیلی وسیع تر از این حرفهاست. سیاه و سفید کردن و طبقه یک و دو کردن کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم همدیگر را با تفکرات و عقاید مختلف تحمل کنیم و با یکدیگر به سمت جلو حرکت کنیم. شک نداریم و نداشتیم که آمریکا دشمن ماست. در برجام به همه دنیا ثابت کردیم که حقانیت با ماست اما قبل از آن اینطور نبود. قبل از آن بی خود برای کشور مشکل و تنش ایجاد کردیم. سیاست دیپلماسی آقای روحانی در بیرون دیپلماسی بسیار خوبی بود.

جعفرزاده با بیان اینکه خیلی ها تلاش می کنند مردم را دلسرد و پشیمان کنند گفت: طرف مقابل ما دبه در می آورد و اعلام می کند که سرش کلاه رفته است که کلاه رفته است و هنر بچه های ما بود. به جای اینکه به آن طرف حمله کنیم به داخل حمله می کنیم و مجموعه خودمان را تضعیف می کنیم. این خیانت نیست؟

وی افزود: من اعتقاد دارم برجام مانع از بیشتر خراب شدن کشور شد و نگذاشت بیخود وارد جنگ شویم. بعد از برجام تنفسی پیش آمد که بتوان از توان و پنتانسیل داخلی استفاده کنیم. آنهایی که عاشق تحریم هستند کاسبی های خودشان را کردند.

نماینده رشت ادامه داد: علی رغم همه نقدهایی که به دولت وارد است و خودم هم دارم باید به این دولت کمک کنیم. من ندیدم که این دولت مثل دولت قبل خلافی بگوید. اینکه می گویند دولت راستگویان هستند انصافا هم دولت راستگویان است. تلاشش را هم دارد می کند. کشور دچار یک بحران و عقب افتادگی بسیار شدیدی بود.

وی در اظهاراتی عجیب با بیان اینکه باید مسئله حصر را در داخل حل کرد گفت: بعضی مسائل نباید به عنوان یک غده چرکین و سرطانی در یک گوشه بماند. ما نیاز به این مردم داریم. ما باید تمام مسائل را حل کنیم. اگر سوتفاهمات را حل نکنیم و اتفاقات تلخ سنوات گذشته را حل نکنیم نمی توانیم بگوییم یک کشور با ۸۰ میلیون سرباز داریم. فکر می کنم با قدری مدارا و خویشتن داری و گذشت از خیلی از مسائل می توانیم کشور را جمع کنیم.

جعفرزاده با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کنیم گفت: باید بسیاری از تخاصم های بوجود آمده را حل و فصل کنیم. اگر اصرار و پافشاری و لجبازی به برخی از مسائل کنیم قطع به یقین خدایی ناخواسته در روزهایی خاص دچار مشکل خواهیم شد. جریان حصر در زمان حیات آقای هاشمی در حال تمام شدن بود اما یک عده نگذاشتند. گفتند اگر حصر بشکند به نفع آقای روحانی در انتخابات خواهد شد.

وی با طرح این سوال که آیا ما می توانیم از خدمات آقای موسوی در دوران ۸ سال دفاع مقدس بگیریم گفت: آیا ما توانستیم خدمات آقای هاشمی را نادیده بگیریم؟ آنها برای کشور زحمت کشیدند. ما به بچه هایمان بعد از ۳۸ سال چه بگوییم؟ بگوییم این یکی خائن بود؟ آن یکی جاسوس بود این خیانت کرد؟

جعفرزاده ادامه داد: انتخابات سال ۹۶ علی رغم همه بی انصافی ها و ناجوانمردانگی ها انتخابات بسیار خوبی خواهد بود و دوستان اصلاح طلب و هم یاران دولت تدبیر و امید همانند سال ۹۲ دوباره با هم ید واحده خواهد شد و اختلافات را کنار خواهند گذاشت.

وی افزود: با وجود تدابیری که دیده شده که این دولت را زمین بزنند شما یک بار دیگر خواهید دید که مردم از دولت تدبیر و امید حمایت خواهند کرد  و مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی آنچه را رقم خواهند زد که مخالفان دولت نمی خواهند.

نماینده رشت در پایان گفت: نباید اتفاقات تلخ ۸۸ بهانه ای برای حذف مخالفین شود و هر کس که از راه رسید برچسب فتنه گر بزنیم. هیچ کس نباید بدون سند از رقابتهای انتخاباتی حذف شود. از همه ظرفیت ها برای رشد تعالی شهر و استان استفاده کنیم.

این سخنان نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در حالی ایراد شده است که وی در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفته بود: «اعتقاد من این است ضربه و خیانتی که موسوی و کروبی به نظام زدند هیچ کس نزد. حتی صدام این ضربه را به ما نزد. اعتقاد من این است. این را نمی گویم که شما خوشتان بیاید».

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
الحمد الله و المنه که در این دوره شاهد دروغ نیستیم .!!!!!!! آقای نماینده همین ادعای که شما دارید که یکی را خائن و دیگری را معصوم میدانید و در دفاع از رویه آنان سینه چاک هستید نشات گرفته از یک گرایش تعصبی جناحییست که جرم آن کمتر از دروغ نیست . آقای نماینده خوب است یک مرور و تورقی بر وصیت نامه معمار بزرگ انقلاب اسلامی داشته باشید که فرمودند "اگر من از کسی حمایت کرده ام تا زمانی این حمایت باقی است که آنان در خط اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده باشند" این تذکر امام حاوی یک پیام بزرگ برای ملت ایران است و آن اینست که همانطور که امام عزیز در پیام های دیگری بدان اشاره داشته اند فرمودند من در این انقلاب با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ام بدان معنی است که سوابق روشن و درخشان افراد و مقامات نمیتواند مصونیت برای شان بوجود آورد . یعنی برخورد با افراد متخلف در هر کسوت و لباسی باید در نظام جمهوری اسلامی یک امر طبیعی تلقی شود و سوابق آنان نباید موجب مصونیت برای هر گونه رفتار سیاسی ، امنیتی و ناهنجاریهای اجتماعی بوده باشد و اتفاقا اگر بتوانید خوب آین مطلب را به بچه های تان تفیهم نمایید خواهند دریافت که مبانی حکومت اسلامی بر مبنای عدالت است نه داشتن سوابق خدمتی ، هر چند اگر درخشان بوده باشد.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
خیلی زشت است نماینده یک شهر که در واقع نماینده کشور است که صحبت یک مقام اروپائی را تکرار نماید که اگر برجام نبود حتما جنگ واقع میشد که انروز مقام معظم رهبری این ادعا را یک دروغ محض دانستند . بهتر است آقای جعفر زاده بابت این ادعا شجاعت داشته باشد و از مردم و رهبری عذرخواهی نماید
bahar3
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
بهتر بود آقای جعفر زاده نظر خودش را میگفت نه اینکه از ادبیات جمع استفاده میکردوبجای مردم سخن بگوید واگر نظر جماعت را بپرسید بر عکس نظر آقای جعفرزاده این سه سال ونیم را پراز دروغ وپر از فساد میدانندواگر آقای جعفرزاده میخواهد به این برسد پیاده شود ونظر مردم را جویا شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار