هزینه تمام قد نماینده لنگرود برای مدیران ارشد استان در جریان برف اخیر ؛
تابناک / مهرداد بائوج لاهوتی غروب جمعه در جلسه ستاد بحران استان افزود: در برف اخیر، همه نگاه ها به مسئولان است درحالی که هرکسی وظیفه ای دارد.
کد خبر: ۳۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 11 February 2017
 
 
تابناک / مهرداد بائوج لاهوتی غروب جمعه در جلسه ستاد بحران استان افزود: در برف اخیر، همه نگاه ها به مسئولان است درحالی که هرکسی وظیفه ای دارد.
 
وی با بیان اینکه من سال ها شهردار یکی از مناطق گیلان بودم، اظهار کرد: در منطقه ای که شهردار بودم، از اول مهر تا پایان زمستان برف می بارید، ولی مردم انتظار نداشتند که برف جلوی منازل شان در همان ساعات اولیه برفروبی شود.
 
بائوج لاهوتی با بیان اینکه شهروندان هم یک وظیفه ای دارند، گفت: همه مسئولان در جریان برف اخیر در استان پای کار بودند، از شخص استاندار تا سایر مدیران همه تلاش و خدمت رسانی کردند.
 
وی با اشاره به قیچی کردن مسیر و عبور خودروهای دیگر استان هایی که راه شان مسدود شده بود، گفت: این امر موجب ترافیک در راه ها شد و اگر تجهیزات راهداری کامل و نو هم بود، نمی توانست در مدت کمی، مشکل را رفع کند.
 
لاهوتی با یادآوری اینکه زیرساخت های شبکه برق گیلان فرسوده است، گفت: همه دستگاه ها تلاش کردند اما طوری این موضوع انعکاس داده شد که گویا هیچ کسی، کاری نکرده است.
 
وی ادامه داد: در بحران بایستی به جای انتقاد کردن، به یکدیگر کمک کنیم و به مردم نیزضمن فرهنگسازی برای شناخت وظایف شان، گفته شود که آمادگی لازم را داشته باشند.
 
لاهوتی اضافه کرد: این انتظار که شخص استاندار در روستاها و شهرها به صورت میدانی حاضر شود، صحیح نیست بلکه مدیریت بحران می طلبد که نماینده عالی دولت در ستاد بماند و بحران را مدیریت کند.
 
رئیس کل دادگستری گیلان نیز گفت: ستاد بحران، ستاد پیش بینی و پیشگیری است و مسائل مطرح شده به نیروی انسانی ، تجهیزات ، مدیریت صحیح و هماهنگی بین مدیران این ستاد بر می گردد.
 
احمد سیاوش پور با بیان اینکه مطمئن هستیم که مدیرانی متعهد داریم، افزود: اگر جایی سهل انگاری شده ، باید تذکرات لازم داده شود.
 
وی گفت: در بحث زیرساخت ها در گیلان در چند سال اخیر حرکت هایی صورت گرفته اما با توجه به هزینه ها ، اعتبارات باید دو برابر شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز گفت: در مجموع حضور میدانی همکاران مان بسیار خوب بود.
 
سردار میرحیدری با اشاره به قیچی کردن جاده توسط یک دستگاه تریلر در جاده امامزاده هاشم، یکی از مشکلات را نداشتن جرثقیل سنگین عنوان و بیان کرد: مکانیزه نبودن دستگاه ها یکی از مشکلات است.
 
وی اظهار کرد: دستگاه هایی که بعضا در اختیار ما قرار داده شده، دستگاه های مستعمل سایر استان هاست که ما را با مشکل روبرو می کند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز با اشاره به سنگینی بار ناشی از بارش برف به همراه وزش باد شدید برای سیم های برق گفت: این چگالی ، نوع برف با کولاک شدید و چسبندگی شدید برف ، بی سابقه است.
 
جمشید طالبی با بیان اینکه تجهیزات ما بیش از 30 سال سابقه دارد ، گفت: بدلیل باد شدید درختان زیادی نیز بر شبکه های برق سقوط کردند و یک هزار و 400 پایه تیر برق شکست که عمدتا در شالیزارها بودند.
 
طالبی ادامه داد: در برف اخیر، دو هزار و 673 فقره سیم برق پاره شد و یک هزار و 449 پایه شکستگی داشتیم.
 
مدیرکل هواشناسی استان نیز با بیان اینکه بارش برف اخیر همراه با سرعت باد شدید ، رطوبت بالا و سنگینی بسیار بود، گفت: بررسی ها نشان می دهد در دهه گذشته این تنها برفی بود که همراه با کولاک و طوفان در محدوده شهری اتفاق افتاد.
 
بهمن کمانگر افزود: با توجه به نقشه های پدیده های جوی باید اذعان کرد که برف های سنگین از ویژگی های برف های استان است.
 
وی یادآور شد: در دهه 90 ، سه برف سنگین در منطقه را شاهد بودیم.
 
جلسه ستاد مدیریت بحران استان غروب جمعه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران به ریاست استاندار گیلان در رشت برگزار شد.
برچسب ها: نماینده لنگرود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار