رییس شورای مشورتی توسعه استان های کشور به تابناک گفت ؛
تابناک / رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در گیلان طی گفت و گویی درباره وضعیت برفی روزهای اخیر استان به خبرنگار ما اظهار کرد: از چهارشنبه شب که برف شروع به بارش کرد و تقریبا شدت هم داشت کسی را برای مقابله با حوادث احتمالی در سطح شهر ندیدیم و اگر هم بودند فاقد تجهیزات خاصی به همراه نداشتند.
کد خبر: ۳۷۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 07 February 2017
تابناک / رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در گیلان طی گفت و گویی درباره وضعیت برفی روزهای اخیر استان به خبرنگار ما اظهار کرد: از چهارشنبه شب که برف شروع به بارش کرد و تقریبا شدت هم داشت کسی را برای مقابله با حوادث احتمالی در سطح شهر ندیدیم و اگر هم بودند تجهیزات خاصی به همراه نداشتند.

عبدالغفار شجاع تصریح کرد: جای تعجب و تاسف است که یک زمانی ما اصلا زمینه تشخیص هوای بد را نداشتیم، اما امروز شرایط به گونه ایی شده که هواشناسی ما قدرت و فن آوری این را دارد که از چند روز قبل وقوع چنین مواردی را پیش بینی میکند، ولی متاسفانه تدبیری که برخی مدیران گیلان باید در اینجور مواقع از خود نشان بدهند شاهد آن نیستیم و نتیجه آن نیز این میشود که با یک برف 40، 50 سانتی استان باید دچار بحران شود.
 
 
 
 

 
وی افزود: چنین چیزی را حتی افراد معمولی و عادی و حتی کشاورز توانایی تشخیص آن را دارند که محصولات خود را چگونه مدیریت کنند، ولی چطور می شود که یک گروه از مدیران علمی و با سابقه و با تجربه، نه در شهر خود و نه در استان موفق عمل نمیکنند، آن هم با تجربه ایی که در دو مرحله بارش شدید و سنگین برف در سال های گذشته به دست آورده اند ؛ متاسفانه بارش به این سبکی در عرض 48 ساعت به یک معضل و بحران تبدیل می شود آن هم در این موقعیت حساس که به ایام انتخابات نزدیک می شویم و دولت نیز با تمام وجود دارد کار میکند و همین وضع باعث ناراحتی و دلخوری همه اقشار مردم و حتی رسانه های مجازی شد و سبب گردید انتقادات به سمت دولت و دولتمردان روانه شود.
 
 
 
 


مشاور دکتر نوبخت اضافه کرد: صبح روز بارش برف شنیده شد که مسئولین زیربط در خیابان ها هستند؛ واقعا کجا بودند که خیابان ها و معابر بسته شده بود و بزرگترین جاده ایی که ماشین های سنگین از آن رفت و آمد میکنند یعنی کمربندی خرمشهر حتی تا روز بعد آن نیز بازگشایی نشده بود یا در شهر سیاهکل بالغ بر 24 ساعت تردد در آنجا انجام نشد ؛ خب این مسئولین شهرستان و استان به چه کسانی باید پاسخ بدهند ؛ اگر ماشین آلات یا تجهیزات نداشتند، از بخش خصوصی که میتوانستند استفاده کنند، ولی حتی از آن ها هم استفاده نکردند و واقعا آدم به خاطر این مسائل تاسف میخورد. و صحبت هایی که در رابطه با دولت میکردیم که همه باید همدل با دولت باشند میبایست دلسوز هم باشند ولی باز متاسفانه این دلسوزی مشاهده نشد.

رییس شورای مشورتی توسعه استان های کشور گفت: شنیده شد که معاونت عمرانی استانداری گفته است در این ماجرا سو مدیریتی رخ نداده بلکه کمبود تجهیزات و امکانات و نامناسب بودن زیرساخت ها باعث شده این مسائل پیش بیاید؛ باید گفت مگر میشود تجهیزات و امکانات مناسب نداشت؟ امروز که بسیاری از ماشین آلات برای اجرای طرح های عمرانی در کارگاه ها هستند و یا بخش های خصوصی و دولتی از آن ها استفاده میکنند چطور نتوانستند از آنها بهره بگیرند تا این وقایع پیش نیاید و یا مصاحبه ایی که مدیرکل بحران استان با تلوزیون داشت بدون اینکه جواب درستی به خاطر بروز این مشکلات بدهد و اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از این حوادث انجام شده داشته باشد، و این واقعا جای ناراحتی و تاسف دارد.

وی در پایان اظهار داشت: مسئولینی که دل در گرو این دولت دارند چگونه میتوانند شب تا صبح آسوده بخوابند و بسنده کنند به ساعت اداری برای خدمت به مردم و همه اینها را شاید بتوان نشات گرفته از عدم علاقه مندی و عدم احساس مسئولیت نسبت به مردم و دولت دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار