کد خبر: ۳۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 04 February 2017
تابناک / در این دیدار پیش از سخنان آیت الله قربانی، محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و رییس هیات نظارت، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار ،محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت و اسماعیل عبدالهی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان هرکدام به ارایه گزارش عملکرد این هیات پرداختند.

انتخابات ثمره مردمسالاری دینی است/ آنهایی که لیاقت ندارند باید از چرخه خارج شوند و سفارش امام ره بر انتخاب انسانهای متخصص و متعهد است


حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و رییس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان در این جلسه با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) خطاب به نماینده محترم ولی فقیه در گیلان گفت: از آیت ا…قربانی به دلیل وقتی که که در اختیار این هیات به دلیل معرفی دبیر این دوره هیات نظارت و رهنمودها و راهکارهای لازم در شروع کار قرار دادند سپاسگزارم.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات اعضای این هیات در تلاشند تا شرایط را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند چرا که انتخابات آبروی ملی است و سرمایه گزاری عظیم ملت ایران است و به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات ثمره مردمسالاری دینی است و ملاک و معیار این هیات نیز نباید از جاده انصاف خارج شود و باید به گونه ای عمل کنیم که موجب نگرانی مردم نشده و ارزشهای نظام درنظر گرفته شود و نظراتی مطرح شود که مردم بتوانند اصلح را تشخیص دهند.
افتخاری در ادامه جلسه اظهار کرد: دو شاخص مهم پیشرفت و عدالت برای انتخاب افراد و نامزدها درنظر گرفته می شود و انتخاب نامزدها بر اساس سه رکن مدیریتی که برای کار آماده باشد، تعهد انجام کار داشته باشد و اهل تقوا باشند برگزیده خواهند شد. آنهایی که لیاقت ندارند باید از چرخه خارج شوند و سفارش امام ره بر انتخاب انسانهای متخصص و متعهد است.
حجت الاسلام افتخاری در پایان با معرفی دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی پنجم گفت: آقای اسماعیل عبدالهی علی رغم میل باطنی خود و اصرار اعضای هیات باتوجه به تجربه و سابقه مدیریتی برای دبیری این هیات انتخاب شده و با نظر هر سه نماینده این هیات به عنوان سخنگوی هیات نظارت گیلان نیز برگزیده شد تا پاسخگوی مدیران و افکار عمومی باشد و امید است در این راه بتوانیم اندک آبروی خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات هزینه کنیم.


دکتر جمالی:معیار انتخاب بر مر قانون است و شورا نیاز به افراد متخصص و ولایتمدار دارد

در این جلسه دکتر منوچهر جمالی نماینده شهرستان رودبار و عضو هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت باسعادت حضرت زینب س و روز پرستار گفت: در روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورا در استان گیلان معیار انتخاب بر مر قانون است و شورا نیاز به افراد متخصص و ولایتمدار دارد. تلاش باید بر این باشد که افراد متخصص و ولایت مدار بر اساس شایستگی ، کارآمدی در رفع امورات مردم برگزیده شوند و باید به تجربه دیگران در این زمینه نگریست.
جمالی در ادامه جلسه اظهار کرد: نگرانی اینجانب در انتخابات پیش رو از بابت دغدغه و نگرانی مدیریتی است و باید در انتخاب افراد شورا و حتی مدیران دستگاهها دقت بیشتری بعمل آید. با کمک و پشتوانه نماینده محترم ولی فقیه در گیلان امیدواریم بتوانیم خدمتی به مردم انجام دهیم که مورد رضای خداوند و پاسدار خون شهدایمان باشد.
نماینده رودبار در پایان صحبتهای خود گزارشی از وضعیت بارش برف و خدمات رسانی به مردم در حوزه انتخابی رودبار ارائه کرد.

محمدصادق حسنی:هم قسم شده ایم تا انتخابات شورای پنجم کم حاشیه ترین انتخابات باشد/ مردم و مسافران در برف و جاده گرفتار بودند/  اخبارسیما از عادی بودن شرایط خبر می داد


در ادامه  این جلسه دکتر محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس و عضو هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت باسعادت حضرت زینب س و روز پرستار گفت: امروز در شروع کار به حضور آیت ا… قربانی رسیدیم و به همراه اعضای این دوره هیات عالی نظارت بر انتخابات گیلان هم قسم شده ایم تا انتخابات شورای پنجم کم حاشیه ترین انتخابات باشد و بدون توجه به تهدید و تشویق افراد و گروهها سعی می کنیم تا این مسئولیت سنگین را که برای اولین بار در اختیارمان قرار گرفته و همچون آزمایشی الهی محسوب می شود به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم و از این آزمایش سربلند و سر افراز بیرون آییم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد در انتخابات شوراها سعی می کنند هرکاری که بخواهند انجام دهند و با امید خداوند، پشتیبانی نماینده معزز ولی فقیه در گیلان و تکیه بر قانون اساسی نخواهیم گذاشت تا انتخابات به حاشیه کشیده شود.
 
حسنی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به بارش برف اخیر و مشکلات پیش آمده گفت: با شروع برف تا شب گذشته به نقاط مختلف شهر سرکشی کردم و اوضاع چندان مناسب نبود.
 
متاسفانه از ساعت ۱۵:۳۰ عصر دیروز تا ساعت ۲۰:۳۰ شب در جاده سنگر به کوچصفهان متوقف شدم، از مدیران و صدا و سیمای گیلان گله مندم چرا که مردم و مسافران در برف و جاده گرفتار بودند حال آنکه اخبارسیما از عادی بودن شرایط خبر می داد، مردم این مشکلات را از چشم نظام می بینند و این درست نیست. از ۲۴ ساعت قبل از بارش برف به تمام دستگاهها هشدار داده شد و همه در جریان بودند اما نمی دانم چرا شرایط به اینگونه شد و چرا صدا و سیما همه چیز را گل و بلبل عنوان می کرد؟
 
نماینده رشت در پایان گفت: اگر خدمات رسانی در برف به شکل درست مدیریت می شد مردم و کودکان از این نعمت الهی استفاده می بردند که متاسفانه چنین نشد.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی گیلان:اعضای هیات نظارت خداوند ، قانون اساسی ، تعهد و تخصص را ملاک عمل قرار می دهند.

اسماعیل عبدالهی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نیز در این جلسه با تبریک ایام پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی و ولادت باسعادت حضرت زینب س اظهار کرد:در بدو کار به جهت کسب رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه به حضور رسیدیم.
 
انتخابات شورا و ریاست جمهوری به نوعی در هم تنیده است و فرق بین آنها در این است که انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است و از وسعت و پیچیدگی خاصی برخوردار است و آسیبهایی چون پول و پارتی از حاشیه های آن است. در انتخابات گذشته نیز شاهد مسایل بسیاری از این دست بودیم و در این دوره با یاری خداوند اعضای هیات می خواهند خداوند ، قانون اساسی ، تعهد و تخصص را ملاک عمل قرار دهند که هر سه نماینده محترم بر آن تاکید دارند.
 
عبدالهی در پایان گفت:به عنوان دبیر این هیات و به نمایندگی از سه نماینده محترم قول خواهم داد بر مدار اخلاق، شایسته سالاری و قانون اساسی انتخابات آتی را به سرانجام برسانیم و در این مسیر به رهنمودهای نماینده ولی فقیه نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار