فاطمه شیرزاد به تابناک گفت ؛
تابناک / 18 استان کشور طی دو سه روز اخیر در سرمای بی سابقه فرورفته است و برخی شهرها و روستاها با گرفتار شدن به کولاک، حالت عادی زندگی را از دست داده و نیاز به امدادرسانی بیشتر نیروهای راهداری و امدادی دارند که البته تلاش ها از همان ابتدای آغاز این وضعیت، از سوی دستگاه های مرتبط آغاز شده است و همچنان امدادرسانی به ویژه به خودروهای گرفتا در بهمن و کولاک ادامه دارد.
کد خبر: ۳۷۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 04 February 2017
تابناک / 18 استان کشور طی دو سه روز اخیر در سرمای بی سابقه فرورفته است و برخی شهرها و روستاها با گرفتار شدن به کولاک، حالت عادی زندگی را از دست داده و نیاز به امدادرسانی بیشتر نیروهای راهداری و امدادی دارند که البته تلاش ها از همان ابتدای آغاز این وضعیت، از سوی دستگاه های مرتبط آغاز شده است و همچنان امدادرسانی به ویژه به خودروهای گرفتا در بهمن و کولاک ادامه دارد.

عملیات امدادرسانی به دلیل کولاک شدید و لغزندگی جاده ها به کندی انجام می شود اما سرعت باد در برخی شهرهای کشور به هفت متر بر ثانیه رسیده است و عبور و مرور را برای مردمی که از شرایط جوی این استان ها بی خبر یا مجبور به تردد در این مسیرها بودند را دشوار کرده است.

فاطمه شیرزاد درباره آخرین وضعیت برف روزهای اخیر در شهر رشت به خبرنگار ما گفت؛علیرغم همه تلاش ها و کوشش های مسئولین استانی و حوزه مدیریت شهری، متاسفانه شاهد مدیریت ضعیف ستاد بحران در استان بودیم.
 
 
 
 
 
 
عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری تجهیزات لوجستیکی کم نداشتیم، هرچند که در این خصوص در تجهیزات فنی شهرداری رشت کمبود هایی مشهود است. و در بعضی موارد نیز فرسودگی وجود دارد و ان شاالله حتما در بودجه سال 96 برای بهبود این تجهیزات و ماشین آلات که امری بسیار مهم و حیاتی است تصمیم گیری های جدی خواهد شد.

وی گفت: از روز چهارشنبه بارش نعمت الهی را در سطح کل استان شاهد بودیم، و در روزهای قبل نیز سازمان هواشناسی هشدارهای لازم را به مردم و مسئولین داده بود و همینطور جلسات ستاد بحران در استان برگزار شد. ولی مردم آن انتظاری را که در راستای خدمات رسانی بهینه داشتند متاسفانه شاهد نبودند و با همه این معضلاتی که ایجاد شد میتوانیم به این نتیجه برسیم که کمبود امکانات در مقابل با بحران در استان گیلان مشهود است، و در حوادث غیر مترقبه ایی که در استان به وجود می آید امکانات ما در مواجه با آن کفایت نمیکند، و هم ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان رشت باید یک تمهیدات ویژه ایی را برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دهند.

شیرزاد ادامه داد: مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قطعا باید تشکیل جلسه بدهند و از مدیران دستگاه ها و ستاد مدیریت بحران پاسخ مناسب بخواهد ؛ چون این کمبود تجهیزات باعث نگرانی هایی در مردم شده و موجبات ناراحتی شهروندان عزیزمان را فراهم کرده است ؛ ضمن اینکه به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر از همه مردم فهمیم شهر رشت عذرخواهی میکنیم، حقیقتا نتوانستیم از این بحران سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: در خصوص همکاران خوب و زحمتکش مان در شهرداری رشت نیز باید عرض کنم، این عزیزان در همان ساعات اولیه بارش برف در سطح شهر حضور داشتند و بنده نیز با حضور در جمع آنان شاهد زحمات این زحمتکشان بودم و الحق و الانصاف کم کاری از سوی نیروهای انسانی صورت نگرفت. ولی تجهیزات ما برای پوشش کامل این واقعه کافی و مناسب نبود و باعث بروز مشکلات عدیده برای مردم عزیزمان شد ؛ علیرغم اینکه عرض کردیم در تجهیزات کمبود و فرسودگی داریم اما به این معنا نیست که فاقد هیچگونه تجهیزاتی نباشیم، بلکه تجهیزات به نسبت وجود داشت اما در زمانی که میبایست در صحنه حضور پیدا میکرد تا این مشکل برطرف شود، متاسفانه به صورت کامل شاهد آن نبودیم.
 
عضو شورای شهر رشت گفت: الان نیز با گذشت بیش از یک روز پس از بارش برف همچنان وضعیت شهر به حالت طبیعی و مناسب برنگشته و به کندی درحال انجام است، البته راههای اصلی بازگشایی شده اما مردم در محلات همچنان دچار مشکل هستند. تماس ها و پیام های تلفنی بسیار زیادی از 55 محله در سطح 15 ناحیه از 5 منطقه رشت داریم که گویای این است که مشکلات مردم هنوز رفع نشده است ؛ البته همه همکاران ما در حوزه مدیریت شهر در تمام مناطق همچنان درحال تلاش و خدمات رسانی به مردم عزیز هستند تا مشکلات به وجود آمده هرچه زودتر برطرف گردد.
 
شیرزاد تصریح کرد: اعضای شورای شهر از جمله آقایان کاظمی، حاجی پور، کارگرنیا، صابر، باقری، علوی و بنده نیز در روز پنج شنبه با حضور مسئولان و مدیران شهری زیربط در شهرداری رشت، جلسه بحران در محل ساختمان شورا ترتیب دادیم تا بتوانیم امرخدمات رسانی را تسهیل کنیم ؛ همه این اتفاقات به نوعی تلنگری برای ما بود که در بحث تجهیزات فنی برای مقابله با این حوادث تجدیدنظر جدی صورت گیرد و همانطور که عرض شد در بودجه سال 96 به صورت کامل مورد توجه قرار خواهد گرفت. وخدایی ناکرده نباید همچون حادثه ی پلاسکویی اتفاق بیافتد تا مسئولین به فکر جبران و چاره باشند ؛ البته یک بخش هم به بحث زیرساختی شهر رشت برمیگردد که در حوزه های آب و برق شاهد آن بودیم که با تاکیدات جناب استاندار در تماس تلفنی که با وزیر محترم نیرو داشتند و همینطور تاکیدات نمایندگان محترم مجلس برای برون رفت از بحران برق، این معضل تقریبا برطرف شد هرچند که در برخی مناطق همچنان شاهد قطعی و نوسان برق هستیم. البته تکنسین های عزیز برق نیز تمام تلاش های خود را در صدد رفع مشکلات مربوط انجام میدهند و از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند.

این عضو شورای شهر رشت در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال بارش این برف درس بزرگی برای همه مسئولان و مدیران استان در حوزه مدیریت شهری بود که ان شاالله از این به بعد دیگر شاهد اینگونه اشتباهات و اشکالات نباشیم و درصدد رفع ضعف های خود برآییم ؛ البته هرگز نمی‌خواهیم مشکلات را به گردن عده ایی خاص بیاندازیم فقط میخواهیم بگوئیم که در حوزه های مختلف مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار