تابناک / عصر سه شنبه ، بیست و هشتم دی ماه در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مهندس فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، مهندس علی مقصودی مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت، و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان مناطق ۴ شهرداری رشت پل عابر پیاده مکانیزه بلوار شهید بهشتی( فلکه گاز) مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 19 January 2017
تابناک / عصر سه شنبه ، بیست و هشتم دی ماه در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مهندس فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، مهندس علی مقصودی مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت، و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان مناطق ۴ شهرداری رشت پل عابر پیاده مکانیزه بلوار شهید بهشتی( فلکه گاز) مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
 


 
 

سید محمدعلی ثابت قدم در این مراسم با قدردانی از تلاش های معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی و مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت، در افتتاح این پروژه اظهار داشت: شهرداری  رشت با نگاهی  الزام آور در ارائه خدمات حمل و نقل پیاده و شهری  انسان محور برای شهروندان برآن است تا ضمن برخورداری از حمایت دولت و استانداری محترم در ملزم کردن ادارات زیرساختی  در اجرای پروژه های خود سرعت بیشتری ببخشد.   

 

 

 

شهردار رشت با تاکید برتوان شهرداری در ارائه خدمت و محصول سریع  در مدت زمان کوتاه تصریح کرد: در بحث ادارات زیرساختی شاید مسئله احداث مسیرها و ایجاد حمل و نقل همگانی  و افزایش تعداد ناوگان حمل ونقل همگانی و ...  از موضوعات مهم تشدید ترافیک باشد اما انچه که امروزه در ارتباط با ادارات زیر ساختی بخاطر نبود مدیریت شهری واحد مهم به نظر می رسد، همراهی این ادارات در  احداث معابر است.

وی  از راه اندازی معبر انساندوست در محدوده غربی شهر تا پایان سال خبر داد و افزود: با افتتاح این معبر بار عظیمی از ترافیک شهر کاسته خواهد شد.

 دکتر ثابت قدم خاطرنشان کرد:‌ افتتاح پل های عابر که می توانند در  افزایش ضریب ایمنی جان شهروندان  که تاثیرگذار در سرمایه ملی کشور است،  نقش بسزایی داشته باشد،  و شهرداری نیز به عنوان مسئول اجتماعی  و به عنوان نهاد غیر دولتی و موسسه عمومی ، حفظ منافع عمومی جامعه را وظیفه اصلی خود می داند.

پیش بینی ۸ پل در بلوار شهید بهشتی توسط شهرداری رشت

 

 

 

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، با اشاره به گزارشات متعدد پلیس و شهروندان در وقوع تصادفات متعدد در شریان ها و خیابای اصلی شهر اذعان داشت: ایمن سازی پل های عابر پیاده در نقاط جاذب سفر( به دلیل استقرار ادارات در منطقه)  از سیاست های مهم شهرداری رشت است.

مهندس جمشید پور با اشاره به پیش بینی ۸ پل در بلوار شهید بهشتی تصریح کرد: ۴۱ نقطه در سطح شهر برای احداث پل مکانیزه شناسایی شد، و تاکنون ۶ پل افتتاح شد.

وی از افتتاح پل عابر پیاده کوچه حاجی در خیابان لاهیجان خبر داد و افزود: بین کوچه فکوری و مهدی زاده ، قبل از فلکه گاز، بعد از فلکه گاز روبروی  مجتمع زیتون و خیابان شهید نظری، تقاطع نقاط رودباری، بهشتی، تقاطع قاسمیه ، روبروی شهرک شهید مفتح، بعد از پل فلکه رازی جلوی مسجد امام حسن، جلوی پارک دانشجو خیابان و کوچه پژمان از نقاط حادثه خیز در بلوار شهید بهشتی هستند، که برای همه این نقاط پل هایی پیش بینی شده و در بعضی نقاط نیز حتی فندانسیون و عرشه نیز طراحی شده است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در خصوص پروژه پل عابز پیاده مکانیزه فلکه گاز ، خاطرنشان کرد: پل فلکه گاز با طول ۳۵ متری و عرض، عرشه ۲ متر با اسانسور هشت نفری با کیفیت متمایز و متناسب با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

 

مشکلات زیرساختی مهم ترین عامل تاخیر در اجرای پروژه پل های عابر پیاده

 

 

 

مدیر منطقه ۴ شهرداری نیز تاخیر در اجرای پروژه پل عابر پیاده را مشکلات زیرساختی دانست و گفت: شهرداری رشت در سال ۹۴ آمادگی کامل داشت تا تمامی پل هایی که را تعهد کرده بود، به بهره برداری برساند اما به دلیل مشکلات زیرساختی این امر محقق نشد.

 

 

 

علی مقصودی با قدردانی از تلاش دکتر ثابت قدم در هماهنگی با استاندار و مدیران ارشد استانی در زمینه حل مشکلات زیرساختی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقا صنعت خودرو و اضافه شدن خیابان های سطح شهر متاسفانه توجه شهروندان به مقوله سرعت در خیابانها کاهش پیدا کرده و این امر سبب شده تا شاهد افزایش سوانح خودرویی مابین شهروندان و خودروها باشیم.

 
وی با شکایت از بی توجه ای شهروندان در استفاده از پل های عابر پیاده یادآور شد: با توجه به نصب آسانسور و بالابر در پل های عابر پیاده از شهروندان تقاضا می شود، تا برای حفظ سلامتی خود در تردد از عرض خیابان حتما از پل استفاده نمایند
 
  
  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار