مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: طول طرح های در دست ساخت بزرگراه و یا باند دوم راه‌های استان 550 کیلومتر است که عملیات اجرایی در 130 کیلومتر از این طرح‌ها جریان دارد.
کد خبر: ۳۶۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی  به طرح دو بانده کردن محور یزد- طبس اشاره کرد و افزود: کل محور 24 کیلومتر طول دارد که بخش‌های کوهستانی این طرح به طول 12 کیلومتر درحال اجراست و 6 کیلومتر آن آماده افتتاح است .
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بزودی عملیات اجرایی بخش‌های بعدی این محور به طول 12 کیلومتر که طریق الرضا(ع) نام گرفته است، آغاز می‌شود.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی یزد از پیگیری عملیات اجرایی ساخت راه اصلی ندوشن- ورزنه نیز خبر داد و گفت: با توافقاتی که صورت گرفته، بزودی اجرای عملیات پل‌سازی و ابنیه این محور به طول 42 کیلومتر آغاز می‌شود.
نقصان محمدی با اشاره به اینکه استان یزد دارای 686 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی و بیش از 980 کیلومتر راه فرعی است، افزود: طول کل طرح های ساخت راه اصلی در استان 300 کیلومتراست که در 130 کیلومتر آن عملیات اجرایی در حال اجراست و 63 کیلومتر آن (محور ابرکوه- مروست)بزودی افتتاح می‌شود.
وی از افتتاح 15 کیلومتر از 43 کیلومتر باقی مانده از طرح دوبانده کردن بزرگراه بافق- یزد در دهه فجر امسال و نیز آماده بره برداری بودن 6کیلومتر از محور یزد- طبس در مسیرهای کوهستانی این بزرگراه خبر داد.
وی گفت: کل بزرگراه یزد- بافق به عنوان یکی از بزرگترین طرح های راه استان 110 کیلومتر طول دارد که 67 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و از 43 کیلومتر باقی مانده 15 کیلومتر آن دهه فجر بهره برداری خواهد شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل معاونت حمل و نقل در اداره کل راه و شهرسازی یزد در آینده نزدیک گفت: این معاونت وظیفه هماهنگی بین بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقلی استان نظیر راه‌آهن، هواپیمایی، اداره کل راهداری، ‌آزمایشگاه مکانیک خاک، هواشناسی و ‌شرکت ساخت و مجری طرح را بر عهده خواهد داشت.
نقصان محمدی همچنین درباره وضعیت بافت فرسوده شهرهای استان تصریح کرد: 25.72درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که 20 درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: بعد از پیگیری‌های انجام شده، طرح جامع تفصیلی شهرهای اردکان، احمدآباد، ندوشن، ابرکوه و مهریز‌ به پایان رسید وطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح جامع تفصیلی پنج شهر اردکان، میبد، ‌ابرکوه، بافق و یزد با شرح خدمات جدید، بررسی و اصلاحیه‌های لازم انجام شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار