رئيس اتاق بازرگاني ايران در شوراي اداري تربت‌جام؛
رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: کشور به لحاظ مسائل امنيتي، اخلاقي و اجتماعي وابسته به اقتصاد است و اقتصاد مقاومتي با حرف و شعار محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۳۶۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 19 January 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مهندس شافعي در شورای اداری شهرستان تربت‌جام گفت: به لحاظ این‌که در کشور تنوع اقليمي و متفاوت وجود دارد و هرجایی شرايط خودش را داشته و نمی‌توانیم نسخه واحد براي کشور در نظر بگيريم.
 
 نجات اقتصاد کشور مستلزم اجراي صحیح اقتصاد مقاومتي است /  اقتصاد مقاومتي با حرف و شعار تحقق نمی‌یابد
 
نقش ملي تربت‌جام در اقتصاد فرامرزی
رئيس اتاق بازرگاني ايران با اشاره به ظرفيت ويژه تربت‌جام در مسائل اقتصاد ملي افزود: شهرستان تربت‌جام به لحاظ برخورداري از قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها نقش ملي در اقتصاد فرامرزی دارد.
مهندس شافعي ادامه داد: رسيدگي به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزيتي محور مشهد- دوغارون از مسائل اساسي و بااهمیت کشور است که بايد موردتوجه بودجه‌ای قرار گيرد که از نیازهای مهم مسائل اقتصادي آينده کشور است.
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: کشور به لحاظ مسائل امنيتي، اخلاقي و اجتماعي وابسته به اقتصاد است و اقتصاد مقاومتي با حرف و شعار محقق نمی‌شود.
 
نجات اقتصاد کشور با اجراي صحیح اقتصاد مقاومتي
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما الگوي درست در توليد و مصرف نداريم و این مستلزم اجراي صحیح بندهاي اقتصاد مقاومتي است تا بتوانیم توانيم اقتصاد کشور را نجات دهيم.
شافعی با اشاره به عبور جاده ابريشم از منطقه تربت‌جام ابراز داشت: 65 کشور دنيا درصدد احياي راه ابريشم هستند وتربت جام به دليل قرار گرفتن در اين مسير می‌تواند از ظرفيت بالايي برخوردار شود و ايران يکي از حاميان احياي راه ابريشم است.
وی تأکيد کرد: ما بايد حافظ سرمایه‌های موجود باشيم و به دنبال ايجاد واحدهای توليدي جديد نرويم چراکه تعداد زياد واحدهای توليدي ایجادشده در شهرک‌های صنعتي به حالت نيم فعال و تعطيل است.
 
توسعه شهري باعث مصرف‌گرایی و خالي شدن روستاها می‌شود
رئيس اتاق بازرگاني ايران عنوان کرد: الويت و قابليت سرمایه‌گذاری هر منطقه با حضور کارشناسان و مشاوران اتاق بازرگاني مورد شناسايي و برنامه‌ریزی قرار گيرد و يکي از اولویت‌ها کشت گياهان دارويي و ارگانيک است که مورد استقبال مردم قرارگرفته است و باید به اين سمت حرکت کنيم.
مهندس شافعي بيان داشت: در کشور ديوار بلند تمرکزگرایی ایجادشده است و اين ديوار بايد شکسته شود و اگر قرار است توسعه متوازن صورت بگيرد بايد طرح روستا محور اجرا شود تا مانع از توسعه شهري و مصرفي گرايي باشيم که توسعه شهري باعث خالي شدن روستاها گرديد.
 
اختصاص 1200 ميليارد تومان اعتبار به بخش خصوصي

فرماندار تربت‌جام با اشاره به اختصاص اعتبارات به بخش خصوصي گفت: در مدت دو سال اخیر بیش از 1200 ميليارد تومان اعتبار در بخش خصوصي به اين شهرستان اختصاص و سرمایه‌گذاری شده است.
علي رستمي افزود: تنگناهاي موجود در بخش دولتي واداری باعث شده است که بخش خصوصي به‌طور نیمه‌جان در اين منطقه سرمایه‌گذاری کند و این مسئله شهرستان را آزار داده است.
وي اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های شهرهاي بزرگ توجه جدي به اين منطقه به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش خصوصي نشده است و صنعت درست حسابي، جاندار و اميدوار براي تحولات آينده منطقه ايجاد نشده است.
 
 استقرار امنیت پایدار با فعال‌سازی حوزه‌های صنعتی و معدنی
وي اعلام کرد: براي توسعه پايدار، استقرار امنيت و جمعيت پايدار در منطقه شرق کشور نيازمند به فعال‌سازی حوزه‌های صنعتي و معدني و قابلیت‌های بي بدليل هستيم.
فرماندار تربت‌جام گفت: عزم جدي ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصي در حوزه‌های صنعتي و معدنی و رسيدگي به مشکلات فعالان اقتصادي است.
گفتنی است؛ شوراي اداري تربت‌جام با حضور رئيس اتاق بازرگاني ايران و هيئت همراه، فعالان اقتصادي، مديران واحدهاي صنعتي و توليدي در محل فرمانداري تشکيل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار