تابناک / محمد حسن پور ظهر امروز در نشست خبری نمایش “آرش” در مجتمع خاتم الانبیاء رشت با اشاره به ضرورت توسعه و معرفی نمایش‌های اسطوره‌ای در جامعه امروز اظهار داشت: نمایش‌های اسطوره‌ای باید در به نسل جوان معرفی شود.
کد خبر: ۳۶۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰ 18 January 2017
تابناک / محمد حسن پور ظهر امروز در نشست خبری نمایش "آرش” در مجتمع خاتم الانبیاء رشت با اشاره به ضرورت توسعه و معرفی نمایش‌های اسطوره‌ای در جامعه امروز اظهار داشت: نمایش‌های اسطوره‌ای باید در به نسل جوان معرفی شود.

رئیس ارشاد شهرستان رشت با تاکید بر اینکه شخصت اسطوره‌ای آرش یک شخصیت از جان گذشته و با صلابت بوده است افزود: شخصیت‌های آرش‌گونه زیادی در تاریخ انقلاب اسلامی موجب پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شده و افتخار ایران اسلامی را رقم زدند.

حسن‌پور جامعه امروز را نیازمند الگوبرداری از شخصیت‌های اسطوره‌ای چون آرش دانست و با اشاره به اینکه الگوبرداری جوانان از شخصیت‌های بزرگ و اسطوره‌ای ایران اسلامی موجب نجات جامعه از انحراف و سقوط می‌شود تصریح کرد: جوانان با الگوبرداری صحیح، جامعه را به تعالی و سعادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه با گسترش و توسعه فرهنگ ایثارگری باید انسان‌های بزرگ به مانند اسطوره‌های ایران اسلامی پرورش داد تاکید کرد: با اراده و انگیزه قوی جوانان انقلابی می‌توان در برابر انحرافات و دشمنی‌ها ایستادگی کرد و جامعه اسلامی را به سعادت رساند.

رئیس ارشاد شهرستان رشت زیرساخت‌های هنری رشت را نیازمند توسعه اعلام کرد و افزود: شهر رشت دارای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی گسترده‌ای است و این شهر با توجه به توانایی‌های موجود نیازمند توسعه زیرساخت‌های هنری به شیوه صحیح است و این مهم باید با همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه ساخت و احداث فرهنگسرا، قرائت‌خانه، نگارخانه، کتابخانه و سالن‌های نمایش باید در اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان باشد خاطرنشان کرد: شهرستان رشت در سالن‌های نمایشی با کمبود مواجه است.

وی با بیان اینکه گاه به دلیل کمبود سالن‌های نمایشی محدودیت‌های زیادی برای اجرای نمایش گروه‌های تئاتر در شهرستان وجود دارد تصریح کرد: نمایش فاخری چون آرش به‌دلیل محدودیت در سالن نمایشی با توجه به زحمت گسترده گروه تئاتر مالیک تنها یک هفته به روی صحنه می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار