تابناک / جلسه انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی در شهر لاهیجان با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 16 January 2017
تابناک / جلسه انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی در شهر لاهیجان با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

اولین نشست انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری شهر لاهیجان با حضور سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان ، سعید آگشته شهردار ،حسینعلی خدایگانی رییس شورای اسلامی شهر ،نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ومرتضی اکبری رییس کتابخانه های لاهیجان با موضوع کتاب و کتابخوانی صبح یکشنبه ٢٦دی در فرمانداری تشکیل شد.

در این نشست که با هدف فراهم کردن شرایط و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های شهر لاهیجان به عنوان "گزینه پایتخت کتاب "در کشور تشکیل شدمهندس احمدی ضمن برشمردن فواید و ارزشهای کتابخوانی و ارایه پشنهادات خلاقه ،نو و اجتماع محور شهری افزود:متاسفانه نمادهای کتاب در شهرها بسیار کم بوده و این معضل در اکثر شهرها مشهود است . مدیریت یکپارچه شهری میتواند در راستای توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی بهره مند شده و با برنامه ریزی مدون و با نگاه به آینده شرایط را برای ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی فراهم سازد.

وی در ادامه لاهیجان را شهر مستعد برای نامزدشدن در سومین دوره پایتخت کتاب در کشور دانسته و متذکر شد:عنوان هایی همچون شهر گردشگری یا شهرهوشمند بار حقوقی برای شهر خواهد داشت لذا باید بتوانیم ضمانت اجرایی هم فراهم ساخته و فقط به عنوان ها و القاب اکتفا نکنیم.

درادامه نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر لاهیجان بستر بسیار خوبی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری است مشارکت هنرمندان بسیار زیاد است ،با توجه به اینکه بودجه فرهنگی و هنری بسیار ناچیز است اما هنرمندان علاقمند به اجرای کارهای فرهنگی و هنری بوده و خودشان با هزینه های شخصی اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در شهر دارند. وی در ادامه افزود: ٦انتشارات دارای مجوز در شهر فعال بوده و ٢ انتشارات مجوزشان در دست اقدام است،همچنین ٦ کتابخانه در شهرستان لاهیجان فعال می باشد.

نادری افزود:هم اکنون انجمن ادبی حزین لاهیجی ،‌انجمن ادبی فیض ، انجمن داستان بیژن نجدی هر هفته برنامه های ادبی و هنری اجرا می نمایند . فعالیتهایی همچون ایستگاه رادیویی کتاب، رونمایی از کتاب ،‌نقد و بررسی کتاب نیز توسط انجمن های فعال و مشارکت مردمی در شهر اجرا شده است .

در ادامه اگشته شهردار لاهیجان طرح ٨ محل ٨ بهشت را اعلام نمود و گفت :‌یکی از اهداف این طرح اجرای کتابخانه در هر محله می باشد. در مسابقات المان های شهری ٢طرح برگزیده با موضوع کتاب انتخاب شده که اجرا خواهد شد. طرح دیوار کتاب نیز در سال ٩٦ اجرا خواهد شد.

اکبری رییس کتابخانه های لاهیجان عملکرد و پیشنهادات خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی اعلام نموده و برنامه های مدون یکساله با محور کتاب و کتابخوانی را ارائه داد.

لازم به ذکر است از میان شهرهای متقاضی در کشور ١٥ شهردر مرحله اول و ٥ شهر در مرحله نیمه نهایی و یک شهر در مرحله نهایی توسط هیت داوران انتخاب و شهر برگزیده به عنوان پایتخت کتاب کشور در رقابت فشرده برای معرفی پایتخت جهانی کتاب نامزد خواهد شد.

برچسب ها: شهردار لاهیجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار