کد خبر: ۳۶۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 16 January 2017
استیضاح شهردار رشت

تابناک / طرح استیضاح شهردار رشت در شورای این شهر وصول شد و بدین ترتیب یکشنبه آینده، محمدعلی ثابت قدم با حضور در صحن شورای رشت از سوی اعضا استیضاح می شود.
در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، طرح استیضاح شهردار رشت که به امضای شش عضو رسیده بود، از سوی رئیس شورا اعلام وصول شد.

در جلسه گذشته شورای شهر رشت که شهردار برای پاسخگویی به سه سوال اعضا حضور یافت، پس از ارائه توضیحات محمدعلی ثابت قدم درباره سه سوال مطرح شده، هشت عضو شورا اعلام کردند که از توضیحات شهردار قانع نشده اند.

ثابت قدم در جلسه گذشته نسبت به تعویق در پرداخت حقوق و کسورات بیمه ای کارکنان به ویژه پاکبانان، نگهبانان و رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، همچنین درباره کیفیت اجرای آسفالت در خیابان های شهر و جمع آوری کیوسک های عابربانک متعلق به بانک شهر توضیحاتی به اعضا ارائه کرد. اما پس از بحث و اظهار نظرات اعضا، هشت عضو شورا به قانع نشدن از پاسخ های شهردار رای دادند.

طرح استیضاح شهردار رشت، برای دومین بار است که طی امسال از سوی شورای این شهر مطرح می شود.

در مرداد ماه امسال نیز یک سوم اعضای شورای شهر رشت پس از اینکه توضیحات شهردار به شش سوال را قانع کننده ندانستند، ثابت قدم را برای موضوعات مطروحه مورد استیضاح قرار دادند اما در نهایت شورا رای به ادامه کار شهردار داد و اعضا اعلام کردند که با اعطای فرصت چندماهه به شهردار خواستار ارتقای مدیریت شهری هستند.

در صورتی که در جلسه آینده شورا، پس از توضیحات شهردار، ۱۰ عضو شورا از توضیحات قانع نشوند، طبق قانون، شهردار برکنار می شود.

علاوه بر طرح وصول استیضاح شهردار رشت در جلسه شورا، اعضا به لایحه کمک مالی یک میلیاردتومانی به باشگاه سپیدرود رشت رای مثبت دادند. اگرچه از تابستان امسال موضوع خرید و تملک سپیدرود از سوی شهرداری رشت بارها در شورای این شهر مطرح شد اما در نهایت بنا بر اظهارات امروز اعضای شورا، خرید این تیم از سوی شهرداری منتفی است.

 

13950919132828879411604اختلال در تردد وسایل نقلیه در گردنه‌های استان کرمانشاه

تسنیم- کرمانشاه: سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در ساعاتی از امروز و امشب بارش برف سبب اختلال در تردد وسایل نقلیه در گردنه‌های استان کرمانشاه می‌شود.

علی‌محمد زورآوند اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، موج بارشی حاکم در منطقه، طی ساعاتی از امروز و امشب، سبب وزش باد و بارندگی بویژه در نیمه غربی استان می‌شود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: بارش به استثنای نواحی گرمسیر در سایر مناطق به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

زورآوند افزود: این شرایط به‌ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های برون شهری سبب کاهش دید، کندی و اختلال در تردد وسایل نقلیه می‌شود.

وی گفت: به دنبال این وضعیت از فردا تا روز چهارشنبه، روند افزایشی دمای هوای روزانه و احتمال مه صبحگاهی در صبح فردا، مهم‌ترین پدیده‌های قابل توجه در سطح استان خواهند بود.

 

13950112000305_photoaکشف ۷۲۶ کیلو تریاک در خراسان رضوی

ایرنا- خراسان رضوی: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر، ضمن انهدام باند قاچاق مواد افیونی ۷۲۶ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر با کسب خبری مبنی بر انتقال محموله سنگین مواد مخدر توسط سوداگران مرگ از استان های جنوبی به این استان عملیات گسترده ای را آغاز کرد.
وی اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد مواد مخدر در یک خودرو سواری پژو ۴۰۵ جاسازی شده و قاچاقچیان قصد انتقال آن به استان خراسان رضوی را دارند.
وی گفت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مزبور در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و تیم هایی از پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های بجستان، مه ولات، خلیل آباد و بردسکن قرار گرفت.
سردار امیری مقدم افزود: ماموران پلیس بامداد امروز با شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در محدوده شهر خلیل آباد، به راننده آن دستور ایست دادند اما وی بدون اعتنا به هشدار ماموران خودرو را رها و با استفاده از تاریکی هوا از محل گریخت.
وی با اشاره به کشف ۷۲۶ کیلو گرم تریاک از این خودرو اظهار کرد: در ادامه این عملیات سرکرده و یکی دیگر از اعضای این باند که با یک دستگاه خودرو پژو پارس، خودرو حامل مواد مخدر را هدایت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

 

13940720000820_PhotoAصرف هزینه‌های میلیاردی و رها شدن کارخانه کمپوست بجنورد

فارس- خراسان شمالی: رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای شهر بجنورد گفت: جای بسی تاسف بوده که کارخانه کمپوست بجنورد با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی رها شده است.

جمشید گریوانی ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد اظهار کرد: کارخانه کمپوست به یک معضل بزرگ تبدیل‌ شده است و به خاطر توقف فعالیت‌های این واحد که در شرق مرکز خراسان شمالی قرار داشته، زباله‌ها در شرایط مطلوبی مدیریت نمی‌شود.

وی با اشاره به نشست‌های مختلف برای اجرای این طرح از بدو تاسیس استان تصریح کرد: هزینه‌های زیادی صرف اجرای کمپوست شده است.

رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد بیان داشت: اینکه چرا پس از سال‌ها به خاطر مشکلات اجتماعی، محل این کارخانه جابه‌جا شده جای تامل دارد.

وی بیان داشت: با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی در حال حاضر شاهد رها شدن کارخانه کمپوست بجنورد هستیم.

گریوانی با تاکید بر لزوم کارشناسی طرح‌ها پیش از اجرای آن خاطرنشان کرد: اکنون بعد از مدت‌ها از راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد و توقف فعالیت آن در ماه‌های گذشته، شاهد جانمایی برای احداث واحد جدید هستیم.

رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد گفت: اساسا این قبیل کارها خسارت به بیت‌المال بوده و باید جلوی این قبیل کارها گرفته شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به ارائه دستگاه هوشمند بازیافت به کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد اظهار کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و باید حمایت شود.

گریوانی گفت: اساسا دستگاه هوشمند بازیافت که ثبت اختراع آن‌هم شده است باید حمایت‌شده تا واحدهای ضایعاتی از آن استفاده کنند.

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-01-14 13:55:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

کشف جسد مرد ۴۵ ساله در حاشیه یک جاده روستایی

خبرآنلاین- همدان: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: عوامل پلیس شامگاه جمعه جسد یک مرد ۴۵ ساله را در حاشیه جاده روستای سرخ آباد شهر همدان کشف کردند.
سرهنگ رضا زارعی، رئیس پلیس آگاهی استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: شب گذشته گزارش رها شدن جسد یک مرد در کنار جاده به عوامل پلیس اطلاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از حضور تیم پلیس آگاهی در صحنه مشخص شد این فرد بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار داشت: راننده یک وسیله نقلیه پس از برخورد با این فرد از محل متواری شده است.

سرهنگ زارعی افزود: با این وجود، جسد این مرد میانسال تحویل پزشکی قانونی شده و پرونده آن در دست پیگیری است.

 

57417599تزریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان در قالب سند اشتغال لرستان

ایسنا- لرستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از تزریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سند اشتغال استان خبر داد.

مهندس مهرداد غضنفری امرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطق مزیت‌هایی وجود دارد که باید از آنها در قالب خوشه استفاده کرد و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: برای مطالعه خوشه‌ها سیری که توسط شرکت شهرک‌های استان پیش می‎رود روند خوبی داشته اما در این حوزه می‌بایست فراتر از اینها کار کرد.

غضنفری امرایی اضافه کرد: باید سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فرادستگاهی روی این موضوع کار کنند و این مصداق بارز درون‌زا بودن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به آمار بیکاری استان گفت: مرجع این گزارشات مرکز آمار کشور است و همین اعداد و ارقام مبنای تصمیم‌گیری هستند. هم اکنون از نرخ بیکاری ۲۰٫۲ درصد به ۱۳٫۳ درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: همچنین ۱۳۸ واحد تولیدی فعال در استان داریم و طی این سه سال ۹۲ واحد نیز احیا شده‌اند. بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هم در قالب سند اشتغال به این واحدها تزریق شده است.

غضنفری امرایی با اشاره به خبر کذب بودن آمار بیکاری استان بیان کرد: متأسفانه سایت‌ها از صحبت‌های نماینده استان استنباط‌های خود را داشته و گزارش‌هایی ارائه دادند که صحت ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه خیلی از ظرفیت‌های راکد استان هم اکنون احیا و فعال شده‌اند، افزود: با اقداماتی که انجام شده توانسته‌ایم رتبه اول را در جذب و رونق تولید کسب کنیم و تنها ۷۱ میلیون دلار در کشت و صنعت سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار