تابناک / «سید عیسی مهدوی» طی جلسه ای که با حواشی زیادی روبرو بود به عنوان فرماندار جدید شهرستان تالش معرفی شد.
کد خبر: ۳۶۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 15 January 2017
تابناک / «سید عیسی مهدوی» طی جلسه ای که با حواشی زیادی روبرو بود به عنوان فرماندار جدید شهرستان تالش معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان تالش عصر دیروز با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، محمد احمدی پور معاون سیاسی- امنیتی استاندار، سید عیسی مهدوی فرماندار جدید، علی فتح الهی فرماندار سابق و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری امام جمعه شهرستان تالش عصر شنبه برگزار شد.

این مراسم با حواشی زیادی از جمله انتقادات شدید حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری امام جمعه تالش از حضور نیافتن نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این مراسم و تقدیر مشترک علی فتح الهی فرماندار سابق و سید عیسی مهدوی فرماندار جدید این شهرستان از خبرنگاران و حضور پرشور مردم و مسئولان در مراسم فوق و پر شدن ظرفیت سالن اجتماعات فرمانداری تالش  همراه بود.

استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان تالش با اشاره به گذشت یک سال از توافق برجام اظهار کرد: موفقیت برجام متعلق به یک جناح و حزب خاص نیست و متعلق به همه مردم ایران است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در برخی موارد انتقادهای سیاسی داخلی و بین المللی در مورد برجام را شاهد  هستیم، گفت: در مورد برجام مقام معظم رهبری توصیه های لازم را به داخلی ها و خارجی ها کرده اند و حفظ اقتدار ملی که مورد سفارش رهبری نظام است، بسیار مهم و قابل توجه است.

وی بی اثر بودن ایران هراسی توسط صهیونیست و امپریالیسم جهانی و برآورده شدن حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: کشورهای عضو گروه پنج مذاکره کننده با ایران اعتقاد دارند که قرارداد بین ایران و گروه پنج به علاوه یک، معاهده ای بین المللی است و کسی نمی تواند و حق ندارد این قرار داد مهم و اثر گذار  بین المللی را بر هم بزند.

استاندار گیلان به اقتدار ایران بعد از برجام اشاره کرد و گفت: اکنون کشور بعد از برجام شاهد تولید و صادرات  مقتدرانه نفت است.

نجفی با بیان اینکه پس از برجام سرمایه گذاری خارجی در استان گیلان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد حضور سرمایه گذاران ۲۴ کشور اکثراً اروپایی از جمله نروژ، آلمان، ترکیه، فرانسه، سوئیس و چین در بخش های مختلف جهت سرمایه گذاری در گیلان هستیم.

وی اظهار کرد: ارزش کالاهای ترانزیتی و حمل و نقلی از استان گیلان با ۶۶ درصد افزایش از ۵۴ میلیون دلار به ۹۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

استاندار گیلان همکاری و تعامل کشورهای همسایه با ایران و استان گیلان به ویژه روسیه و جمهوری آذربایجان  در یک سال اخیر را یادآور شد و گفت: از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید، در سه مورد کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی با کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان برگزار شده است و این در حالی است که تا ۱۰ سال گذشته کمسیون مشترکی بین دو کشور برگزار نشده بود.

نجفی به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری ۵۰۰  میلیون یورویی روسیه و جمهوری آذربایجان در بحث کریدور شمال- جنوب و خط آهن آستارا-آستارا-رشت و قزوین اشاره کرد و افزود: تمامی همکاری های کشورهای  همسایه در زمینه های اقتصادی از موفقیت های برجام است.

تأثیر برجام بر اقتصاد گیلان

وی با اشاره به رشد ۱۴درصدی صادرات غیر نفتی در این استان نسبت به سال گذشته گفت: تاثیر برجام بر اقتصاد استان گیلان نمایان شده است و باز شدن فضای تجاری تاثیر برجام است.

استاندار گیلان ادامه داد: دولت تدبیر و امید با تدبیر و اندیشه در صدد حل مشکلات مردم است.

نجفی کیوی را محصول صادراتی و اقتصادی بسیار مهم و خوب استان گیلان و شهرستان تالش و غرب استان  عنوان کرد و افزود: مردم می توانند با هدف اقتصادی در تولید و صادرات این محصول سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش آمار بیکاری در گیلان گفت: نرخ بیکاری در گیلان از ۱۵.۶ درصد در سال ۹۲ به ۹.۶ درصد در پایان نیمسال اول سال جاری رسید و این استان که در گذشته هفتمین استان بیکار کشور بود، اکنون به بیست و سومین استان بیکار کشور تبدیل شده و جزو هفتمین استان شاغل کشور است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به گازرسانی به ۹۱ درصد شهرستان تالش اظهار کرد: امسال بخش زیادی از شهرستان های گیلان را سبز اعلام می کنیم و تا پایان نیمه اول سال آینده، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار  جمعیت گیلان و صعب العبور ترین نقاط روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

نجفی آبادانی و سازندگی راه های روستایی استان و همچنین شهرستان تالش را که بخش وسیعی از راه های استان را در اختیار دارد، یادآور شد و افزود: گیلان در گذشته در بسیاری از شاخص های توسعه، از میانگین  کشوری پایین تر بود و اکنون یا از آن بالاتر رفته یا جزو استان های برتر محسوب می شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما خدمت به ملت است و فضای لازم برای خدمت گزاری به مردم وجود دارد و شرایط گیلان و شهرستان تالش نیز برای تلاش و خدمت صادقانه به مردم مطلوب است.

در این آیین، سید عیسی مهدوی به عنوان فرماندار جدید شهرستان تالش معرفی و از زحمات علی فتح الهی  فرماندار قبلی این شهرستان قدردانی شد.

مهدوی پیش از این فرماندار شهرستان رشت بود.

 

برچسب ها: تالش ، فرماندار تالش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار