کد خبر: ۳۶۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 14 January 2017
تابناک / همزمان با تشدید مراقبت های بهداشتی دامپزشکی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان،جلسات و ستادهای شهرستانی با محوریت برگزاری در فرمانداری ها به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر تشکیل می شود.
 
روابط عمومی دامپزشکی گیلان از تشکیل جلسات ستاد شهرستانی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری شهرستانهای رضوانشهر،انزلی و لاهیجان خبر داد.
 
دکتر سهراب عاقبتی مدیر کل دامپزشکی گیلان ضمن حضور در جلسات شهرستانی گفت:به منظور رعایت اصول بهداشتی در پرورش طیور بومی در روستا بهتر است ضمن جلوگیری از تماس آنها با پرندگان وحشی،در محیط مسقف و محصور به توری نگهداری کرد.
 
وی افزود شهروندان از خرید پرنده شکار شده یا طیور زنده در بازارهای هفتگی و همچنین فروشندگان دوره گرد خودداری کنند چرا که تمیز کردن این مرغها و پرکندن آن موجب احتمال انتشار آلودگی می شود. مدیر کل دامپزشکی گیلان ضمن توصیه به جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی یادآوری کرد بنا به تصمیم ستاد استانی،عرضه پرنده زنده و شکار شده جهت حفظ سلامتی شهروندان،تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
 
وی توصیه کرد روستائیان در هنگام مواجهه با تلفات غیرمتعارف در طیور خانگی ضمن اعلام مراتب به مراکز دامپزشکی آنها را بصورت بهداشتی دفن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار