کد خبر: ۳۵۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 13 January 2017
تابناک گیلان / سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با ساکرنت درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران چندی پیش بار دیگر استعفای خود را تقدیم رییس فدراسیون ایران کرد تا صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی 2018 که بدون شکست به این مهم دست یافته، با خبری عجیب روبه‌رو شود. سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال، فدراسیون فوتبال ایران را به ناهماهنگی در اجرای برنامه برای جام جهانی متهم کرده است. او معتقد است این فدراسیون شرایط خوب را برای صعود به جام جهانی فراهم نکرده است.

بعد از این اتفاق مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران معتقد است با کی‌روش صحبت کرده و تیم ملی مثل همیشه در اولویت خواهد بود تا بازیکنان با مسئولیت‌پذیری بالا در خدمت تیم او باشند چرا که ایران در برهه حساسی است و باید برای رسیدن به جام جهانی تلاش زیادی کند.

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با ساکرنت گفت: این‌ها جوابی برای موضوع مهم نیستند. سوال و موضوع درباره استعفای من نیست و من نمی‌خواهم آن را مطرح کنم و قول‌هایی که داده شده مطرح است. همه این قول‌ها با تاخیر و ناهماهنگی روبه‌رو شده است. تمام این قول‌ها اکنون به زمان بعد تبدیل شده و همه می‌گویند بعدا این قول‌ها را اجرا می‌کنیم ولی در فوتبال زمان بعدی وجود ندارد، بازی فرداست.

طبق نظر کی‌روش بعد از آنکه ایران به دور دوم انتخابی جام جهانی روسیه راه یافت، از او سوال شد تا یک برنامه آماده‌سازی برای 10 بازی در دور نهایی انتخابی جام جهانی ارائه کند. برنامه اول به دلیل اینکه قابل اجرا نیست قطع شد اما آنچه برنامه 2 یا پلن B نامیده شد از طرف فدراسیون مورد قبول قرار گرفت و آن را مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها در کنار فدراسیون قبول کردند اما در ادامه اختلاف نظرهایی با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات سابق ایران در جام جهانی  2006 ایجاد شد. او (در جریان اردوی دوبی) از اینکه بازیکنانش را در تمرین ندارد و در اردوهای تیم ملی هستند، نگران است. آخرین اختلاف نظر این دو، مربوط به اردوی تمرینی بود که در امارات برگزار شد. در همین رابطه کارلوس کی‌روش گفت: ما برنامه داشتیم تا در میانه‌های فصل اردویی داشته باشیم و بازیکنان را در کنار هم داشته باشیم اما حمله شد که چرا این اتفاق صورت گرفته است. برانکو عنوان کرد که اگر تیمش به مشکل بخورد، من مسئول آن هستم. لیگ قهرمانان از 23 فوریه شروع می‌شود. خیلی کشورهایی که تعطیلات زمستانی دارند اردوهای تمرینی برای بازیکنان داخلی خودشان برپا کردند و همه به تیم ملی کمک می‌کنند.

گزارش‌هایی منتشر شده که برانکو ایوانکوویچ قرار است سرمربی بعدی تیم ملی ایران باشد. او در این رابطه گفت: این از روی هماهنگی باشد یا از روی اتفاق، برانکو کسی است که به او قول داده شده وقتی من از تیم ملی رفتم هدایت تیم را بر عهده بگیرد. برانکو حسود است و ناامید شده و به من توهین کرده است. او نمی‌تواند از تیم ملی به عنوان یک بهانه برای اشتباهات خودش استفاده کند. او چرا این موضوعات را مطرح می‌کند؟ او باید احترام بیشتری برای ما قائل باشد. من از رییس فدراسیون فوتبال می‌خواهم که این اجازه را به برانکو ندهد تا برنامه‌ای که قبلا مورد تایید قرار گرفته را زیر سوال ببرد. اگر فدراسیون به اندازه کافی قوی نیست تا از تیم ملی دفاع کند، من اینجا چه کار می‌کنم؟

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه درباره بازی پیش رو برابر قطر و چین در ماه مارس و صدرنشینی در راه صعود به جام جهانی گفت: همه چیز بستگی به آمادگی برای صعود به جام جهانی است و این راه به هیچ وجه آسان نیست. همه باید بدانند که تیم ملی فوتبال ایران با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌ها روبه‌رو است. این مهم است که به مردم یادآوری کنیم تدارک بازی دوستانه دیدن آسان نیست. ما پول کافی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و اردوهای آمادگی خوب نداریم. دیگر در این شرایط نیاز نیست که با هم دشمن باشیم. به اندازه کافی مشکلات خارج از فوتبال برایمان ایجاد شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: ما پیشرفت واقعی در تیم ملی داشتیم. اکنون 11 بازیکن ما در اروپا بازی می‌کنند که قبلا سابقه نداشته است. ما تیم اول آسیا برای 4 سال اخیر بوده‌ایم و این به این معنا نیست که ما در همه زمینه‌ها و همیشه بهتر هستیم. این زمان سختی برای پیشرفت است. بازیکنان جوان زیادی در ترکیب داریم که در تیم حضور دارند. آن‌ها بیش از این از من چه انتظاری دارند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار